کد خبر: ۸۷۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 14 July 2020
 
تابناک/«تربیت ۱۴ هزار شاگرد و قاری قرآنی در کشور» یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز است.
 

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر با عناوین «ضرورت بازنگری در سبک دعوت به نماز / ۹۵ درصد مجرمان بی‌نمازند»، ««الغدیر» در نهایت بی‌طرفی و به‌ دور از غرض‌ورزی نوشته شده» و «ترتیل صفحه ۴۲۰ قرآن با صدای عبدالباسط+صوت و متن» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تا ساعت ۱۵، تعداد یازده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «تمرکز فرهنگسرای قرآن بر آموزش‌های مجازی» آمده است: با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به طور کلی تعطیل شدند، اما با گذشت زمان، برخی از نهادها و مجموعه‌های فعال قرآنی، همسو با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اقداماتی را در بستر فضای مجازی به اجرا گذاشتند و فعالیت‌هایشان جان دوباره گرفت. اگرچه میزان استقبال مخاطبان به اندازه قبل نبوده، اما به هر حال قطار متوقف‌شده فعالیت‌هایشان به حرکت افتاده است. برای نمونه می‌توان از اقدامات فرهنگسرای قرآن در این زمینه یاد کرد. اولین نشست مدیران و کارشناسان قرآنی سازمان در سال جاری، روز گذشته دوشنبه ۲۳ تیرماه در محل فرهنگسرای قرآن برگزار شد. در این جلسه، کارشناسان و مدیران قرآنی مناطق مختلف تهران حضور داشتند. عمده مطالب گفته شده در این نشست درباره آموزش قرآن در سازمان با توجه به شرایط حال حاضر و استفاده از فضاهای مجازی و آموزش غیرحضوری بود. همچنین بررسی استانداردهای آموزش قرآن سازمان، بررسی نحوه کار مدرسان و مربیان ثبت در سامانه سازمان و کاربرگ‌های آموزشی قرآن و تعیین یک هیئت ممیزی برای انتخاب اساتید برتر و همچنین ارتقای سطح علمی مربیان و مدرسین قرآن و یکسان‌سازی حق‌التدریس آنان از مهم‌ترین مطالب ذکر شده در این جلسه بود.

رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن در این جلسه با اشاره به مزایا و معایب بسترهای آموزش غیرحضوری در سامانه شهرآموخت، نسبت به سرعت بخشیدن به رفع اشکالات موجود در مناطق و فرهنگسراها تأکید و از کارشناسان درخواست کرد تا با سرعت بیشتری نسبت به ثبت‌نام مخاطبان و آموزش‌های مختلف علوم قرآنی در بخش غیرحضوری اقدام کنند.

ده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مرحله دوم پویش ایران همدل آغاز شد»، «حاجی‌میرزایی رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در آموزش و پرورش شد»، «انتخابات کانون مداحان استان تهران در مردادماه برگزار می‌شود»، «روزهای زیارتی امام رضا(ع) در طول سال»، «پژمانفر: دولت هیچ استدلالی برای کاهش بودجه قرآنی ندارد / شورای توسعه ضعیف عمل می‌کند»، «حجاب را در فضایی دلنشین تزریق کنیم، نه با برخورد سلبی / جامعه باید با زیبایی‌های عمل آشنا شود»، «میرباقری: شیطان موفقیت‌های دیگران را به رخ شما می‌کشد»، «دورۀ آموزشی تدبّر در سیرۀ تمدن‌ساز اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود»، «جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ گوش دادن به خوانندگی زنان» و «آشنایی با عملی که گناهان ما را به حسنات تبدیل می‌کند / چه کنیم که کارهای خیر دیگران در پرونده اعمال ما ثبت شود؟» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، تا این ساعت یک خبر با عنوان «مراسم‌ غدیر با نظر ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «۱۴ هزار قاری قرآنی در کشور توسط اساتید تربیت شدند» آمده است: حجت‌الاسلام مهدی اخوان در نشست با اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان گیلان در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به لزوم آموزش و گسترش مفاهیم قرآن کریم در جامعه، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مفاهیم کتاب خدا را در جامعه گسترش دهیم. پیشکسوتان قرآن کریم را گنج‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی هستند. این اساتید توانستند بیش از ۱۴ هزار شاگرد قاری قرآن در کشور تربیت کنند که جای افتخار و تقدیر دارد. اخوان صباغ با اشاره به اینکه معلمان قرآنی باید اخلاق و خوب زیستن را در حوزه فعالیت خود مدنظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: از آنجا که این معلمان همواره در خدمت کتاب خدا هستند و برای ارائه آموزه‌های آن می‌کوشند، قطعاً پاداش اخروی نیز در انتظار آنان است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به رسالت پیامبر اکرم‌(ص) نسبت به ارائه آموزش‌های قرآن کریم در بین اجتماع، تصریح کرد: پیامبر‌(ص) در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و سیاسی، کتاب خدا را آموزش می‌داد و هرگز هم ناامید نشد، لذا از پیشکسوتان و مربیان قرآنی نیز انتظار داریم که چنین روحیاتی را به جوانان و نسل آینده انتقال دهند. اخلاص عمل، رمز زنده نگهداشتن فعالیت‌های دینی است. از همه اساتید، پیشکسوتان و مربیان قرآنی می‌خواهیم با وجود همه محدودیت‌ها در مسیر خود ثابت قدم باشند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دوره آموزشی مجازی «آشنایی با شبهات قرآنی» برگزار می‌شود» و «آغاز ثبت‌نام آموزش‌های مجازی کوتاه‌مدت قرآن ویژه کارگران کشور» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «سه راهکاری که انسان را از نفاق نجات می‌دهد» و «آیا مبارزه با نفس واجب است؟» منتشر کرده است.

میزان

«سینماها فعال هستند و بلیت فروشی ادامه دارد» عنوان تنها خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در روز جاری پنج خبر با عناوین «مشارکت بیش از یک میلیون و ۱۲۹ هزار دانشجو در دوره‌های مجازی دروس معارف»، «وزیر آموزش و پرورش به ریاست بنیاد بین‌المللی غدیر در آموزش و پرورش منصوب شد»، «توصیه آیت‌الله‌العظمی صافی به مدیر حوزه نسبت به درس و معیشت طلاب»، «تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های مجازی دروس معارف» و «حاشیه‌ای بر تصمیم خبرساز اردوغان» منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار