استاندار کرمانشاه گفت: بهره گیری از ایده های خلاقانه و نوآورانه برای مدیریت شهری در کنار مشارکت مردم می تواند سبب رشد و توسعه مولفه های توسعه شهری کلانشهر کرمانشاه موثر باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 14 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی با شهردار، معاونین، روسای سازمانها و شهرداران مناطق هشت گانه کرمانشاه گفت: همدلی و همراهی و جلب مشارکت مردم راهکاری موثر در تداوم مسیر توسعه و پیشرفت کلانهشر کرمانشاه است و باید با حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد مدیریت شهری کارآمد زمینه ارتقاء کیفیت زندگی مردم فراهم شود.

 بازوند با بیان اینکه ارائه خدمات به مردم توسط شهرداری ها در این شرایط سخت بحران کرونا به صورت مطلوب در حال انجام است؛ اظهار داشت: هرچند این زحمات و تلاش ها قابل تقدیر است اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مولفه های کلانهشر بودن در خدمات و شیوه ارائه آن برای مردم قابل لمس باشد و انتظار داریم در این مسیر با تلاش و اهتمام جدی شاهد تغییرات چشمگیری در شهر باشیم.

 وی ضمن تقدیر از شهردار دلسوز، توانمند، جهادی و ریسک پذیر کرمانشاه به وجود تیمی خبره و متخصص در استان در حوزه امور شهری اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تخصص مرتبط در حوزه مدیریت شهری، مدیران باتجربه مناطق و همکاران متخصص فرصتی را فراهم کرده است که با همراهی بیشتر امکان تحقق برنامه های توسعه شهری برای رفاه بیشتر مردم فراهم شود.

 مقام ارشد استان تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور باید دارای مشخصه هایی برای مردم باشد به گونه ای که احساس زندگی در یک کلانشهر قابل درک باشد و در صورت تحقق این موضوع می توان انتظار داشت جذابیت های سرمایه گذاری نیز ایجاد شود و با ورود سرمایه امکان افزایش درآمد سرانه مردم فراهم می شود و به یقین زیباسازی شهری، توسعه مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی نیز در ادامه این مسیر با سرعت و خلاقیت بیشتری دنبال می شود.

 بازوند ادامه داد: حوزه زیباسازی شهری باید به صورت مستمر و مداوم انجام شود و این مولفه ها در کنار ماهیت کلانشهر بودن سبب ایجاد ارزش افزوده برای دارایی های مردمان و شهروندانی شود که سرمایه اصلی و پشتیبان واقعی اداره شهر هستند و مشارکت این عزیزان ضمانت تحقق اهداف حوزه مدیریت شهری است.

 وی اقدامات انجام شده در حوزه روان سازی ترافیک شهری و حمل و نقل آسان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تسهیل گری در روان سازی ترافیک شهری باید با سرعت بیشتری انجام شود و احداث و اتمام پروژه های تقاطع های غیرهمسطح کمک شایانی به حل موضوع خواهد کرد.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مدیریت یک کلانشهر نیازمند نوآوری و خلاقیت و حتماً از ایده های جدید و نوآورانه در مناطق شهرداری استقبال شود که زمینه مشارکت مردم و خبرگان در اداره امور شهری تسهیل گردد.

 وی از سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه نام برد و اظهار داشت: شهرداری به دلیل سطح گستردگی وظایف حتماً از این دارایی ارزشمند و سرمایه قابل اتکا برای اداره امور شهری و به ویژه حل مشکلات اجتماعی استفاده نماید.

 بازوند یادآور شد: در این بحران کرونا رفتار و مشارکت مردم در ماههای اولیه توانست باعث کاهش شیوع بیماری شود و امروز هم اعلام می کنیم که مشارکت و رعایت توصیه های پیشگیرانه و مراقبت های فردی و اجتماعی توانسته است یک عامل اصلی در مهار بیماری کرونا باشد به گونه ای که بعد از پیک خرداد ماه در حال رسیدن به شرایط ثبات هستیم.

 استاندار کرمانشاه خطاب به شهرداران گفت: از مردم بخواهید که حتما در اماکن عمومی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند و شرایط مطلوب را نیز با تقویت گفتمان فرهنگی برای ایجاد خودمراقبتی فراهم کنید.

 مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: استانداری، شورای شهر و شهرداری به عنوان یک خانواده در قبال مردم دارای تکالیف و وظایفی مشخص هستند و هرچند ممکن است در برخی موارد اختلاف سلیقه های کاری نیز وجود داشته باشد اما شورای شهر به عنوان اعضای منتخب مردم دلسوز و دغدغه مند شهر هستند و در کنار شهرداری و استانداری برای مردم تلاش می کنند، پس این موضوعات نباید سبب سواستفاده شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار