کد خبر: ۸۷۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 14 July 2020
تابناک/کرمی از عضویت ۶۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان گیلان خبرداد و گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی نماد جوامع توسعه یافته است.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، «پریسا کرمی» در مراسم معارفه رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر از ویژگی های جامعه آگاه را پرداختن به امر کتابخوانی و توجه به مقوله مهم گسترش فرهنگ مطالعه دانست و گفت: گیلان دارای یکصد باب کتابخانه عمومی و مشارکتی است که در این اماکن به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی می‌پردازد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در کتابخانه ها، اجرای محافل ادبی نقد و رونمایی کتاب، نشست های معرفی کتاب و ایجاد فرصت یادگیری برای کودکان و مادران بخش های دیگری از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی است.


کرمی در ادامه با اشاره به برنامه‌های متنوع نهاد کتابخانه ها برای ایام تابستان و اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان افزود: تلاش می‌شود تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در سطح کتابخانه های عمومی در بستر فضای مجازی به‌ویژه برگزاری جشنواره های مختلفی چون دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ایجاد بستر های لازم برای استفاده علاقمندان به کتاب از اپلیکیشن کتابخوانی طاقچه گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم.


وی همچنین به فعالیت های کتابخانه ها در ایام شیوع بیماری کرونا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط با مخاطبان در این ایام جزو وظایف کتابداران است تصریح کرد: ۶۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان گیلان عضو هستند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه های عمومی در سراسر گیلان اشاره کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از کتابخانه های عمومی با پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان سال 1400، سبب افزایش سرانه فضای مطالعه و تشویق علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای حضور در فضای کتابخانه ای می‌شود.


* فضای مطالعه باید مطلوب و مورد توجه همه اقشار جامعه باشد

«حسین اسمعیل پور » نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت بهره گیری از ظرفیت نخبگان به ویژه بانوان در بدنه دستگاه های اجرایی است، اظهار کرد: در شهرستان رودسر نیز تلاش شده تا با به‌کارگیری بانوان فعال و نخبه در این مسیر گام برداشته شود.


فرماندار شهرستان رودسر با تأکید بر ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در حوزه برنامه‌های فرهنگی، گفت: انس مردم با کتاب اندیشه توسعه در آن جامعه را تقویت خواهد کرد.


وی با بیان اینکه باید فضای مطلوبی برای یک فرد کتابخوان و علاقمند به مطالعه فراهم شود، افزود: امیدوارم با پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی برای اقشار مختلف مردم، پویایی بیش از پیش کتابخانه های عمومی در شهرستان رودسر را شاهد باشیم.


اسمعیل پور با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی و علمی در شهرستان رودسر، تصریح کرد: شهرستان رودسر به لحاظ سابقه فرهنگی دارای پیشنه غنی و ریشه دار است و وجود انجمن های ادبی و علمی مختلف در این شهرستان می تواند در پیوند با کتابخانه های عمومی منشاء تحولات چشم گیری در حوزه فرهنگی این شهرستان باشد.


وی در پایان روحیه مطالبه گری از سوی مدیران شهرستانی برای ارتقای سازمان، محیط فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه را از ویژگی های برجسته و مورد انتظار خود برشمرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ۲۵ ماهه محمد «حسین موقری» در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر « زهرا اخوان» به عنوان رییس جدید کتابخانه عمومی این شهرستان معرفی شد.

شهرستان رودسر هم اکنون دارای ۶ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۲ هزارو ۶۰۰ متر مربع در شهرهای رودسر، رحیم آباد، واجارگاه، کلاچای و واجارگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار