مسئول مدارس فوتبال کشورمان گفت: مدارس فوتبال فقط در صورتی بازگشایی می‌شوند که ستاد مبارزه با کرونا دستور آن را صادر کند.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 13 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: نیما نکیسا دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص کیفیت بازی‌های لیگ برتر بعد از شروع دوباره رقابت ها، عنوان کرد: مسابقات تحت تاثیر ویروس کرونا بوده است. بازیکنان مدت زیادی از شرایط آرمانی بدنی دور بوده اند، به همین دلیل آسیب‌های زیادی را شاهد هستیم.

او افزود: کیفیت دیدار ها با افت زیادی همراه بوده است. بازی تیم‌های مختلف را تماشا کرده ام و به نظرم از شرایط قبل از تعطیلات فاصله گرفته اند. این موضوع تنها به فوتبال ایران مربوط نمی‌شود بلکه لیگ‌های معتبری مثل اسپانیا و آلمان هم از این قضیه مستثنی نیستند. چیزی که اکنون زیاد مشاهده شده است، پارگی عضله همسترینگ بوده که بازیکن به محض استارت زدن دچار این آسیب دیدگی می‌شود.

ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باید چاره‌ای بیاندیشد

نکیسا در مورد مثبت شدن تست کرونای بازیکنان لیگ برتری، اظهار داشت: من در این زمینه اطلاعات کافی ندارم، اما شواهد حاکی از مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن استقلال تهران و فولاد خوزستان است.

 

او افزود: به اعتقاد من ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باید در این زمینه یک فکر اساسی کند. از طرفی چند استان در شرایط قرمز قرار دارند که این موضوع جان بازیکن‌ها را به خطر می‌اندازد. چند تن از کشتی گیرها، اهالی هنر و پیشکسوت‌های ورزش هم با این بیماری درگیر شده اند. مبتلا شدن به این ویروس برای بازیکنانی که بیماری زمینه‌ای پنهان دارند بسیار خطرناک خواهد بود. به عنوان مثال خود این افراد به دلیل انجام ورزش قهرمانی شاید از دیابتی بودن خود خبر نداشته باشند. بخش پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا باید حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

او ادامه داد: هر ورزشکار با اینکه سیستم ایمنی قدرتمندی دارد، اما در کوران بازی‌ها این موضوع نتیجه عکس دارد و می‌تواند بازیکن را به بیماری مبتلا کند. علاوه بر این عوامل مختلف از جمله توپ، در رختکن و تمام تجهیزات، ورزشکاران را ناقل ویروس کرده و به خانواده آن‌ها هم آسیب وارد می‌کند.

بعضی از مدارس فوتبال به صورت غیر قانونی دایر هستند

مسئول مدارس فوتبال کشور درباره چگونگی مواجهه این بخش با بیماری کرونا، گفت: خیلی از مربیان به من زنگ زده و از وضع موجود ناراحت هستند. طبق گفته آن‌ها اداره ورزش و جوانان استان‌ها طلب پول کرده است و برای تامین درآمد چاره‌ای جز دایر کردن مدارس فوتبال ندارند. اگر یک فرزند این مملکت در دورترین نقطه کشور جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست دهد، ما نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم. چه کسی به ما این اجازه را داده که برای پرداخت اجاره بهای زمین به اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها باید از جان افراد بگذریم؟

او اضافه کرد: از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم که برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشد. وقتی مدارس فوتبال برای پرداخت اجاره بها تعهد داده اند، مجبور به شروع مجدد فعالیت‌های خود هستند.

او ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه بعضی از مدارس فوتبال به صورت غیر قانونی دایر هستند. ما مدام در حال نامه زدن به مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون هستیم و او هم در حال مکاتبه با وزیر است تا مانع انجام این کار شود. در مدارس فوتبال یکپارچگی وجود ندارد و مجموعه‌ها در اختیار ارگان‌های مختلف است، به همین دلیل نمی‌توان با یک بخشنامه تمام آن‌ها را تعطیل کرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شروع فعالیت مدارس فوتبال را ممنوع کرده است

نکیسا در خصوص اینکه چقدر عزم راسخ برای برخورد با این اتفاق وجود دارد، گفت: مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شروع فعالیت مدارس فوتبال را ممنوع کرده است، اما دوستان همچنان در حال انجام کار هستند. وقتی با نامه زدن به آن‌ها خواستار بسته شدن مدارس فوتبال می‌شویم، ما را مقصر این کار می‌دانند. به محض اینکه اجازه فعالیت هم بدهیم، اگر بازیکنی دچار مشکل شود، رئیس مدارس فوتبال را به عنوان مقصر معرفی می‌کنند.

او ادامه داد: یکی از مسئولان هیئت فوتبال استان‌ها فعالیت ۶۰ مدرسه فوتبال را غیر قانونی اعلام کرده است. من به طور کامل با شروع مجدد فعالیت مدارس فوتبال مخالف هستم.

پرسپولیس قهرمان می‌شود، اما شاید با طعم تلخ

دروازه بان سابق تیم پرسپولیس در مورد قهرمان این فصل لیگ برتر فوتبال، پیش بینی کرد: به نظر من پرسپولیس با این روند قهرمان می‌شود و چند تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برای فصل آینده کسب می‌کنند، اما اگر اتفاقی برای یکی از عزیزانمان رخ دهد، طعم قهرمانی و موفقیت‌ها تلخ خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار