استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: مقابله با کرونا نباید باعث شود مدیران دستگاه ها از رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم غافل شوند.
کد خبر: ۸۷۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 12 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به دیدار ویدیوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلانی اظهار داشت: سخنان معظم له بسیار هوشمندانه و در برهه مختلف راهگشای مشکلات بوده است.

وی افزود: رهبری همواره به عنوان نقطه اتکا قوای سه گانه عمل کرده و با ایجاد توازن و هماهنگی بین مسوولان نهادهای مختلف تلاش کرده اند با رهنمودها و فرمایشات خود امور کشور را به پیش ببرند.

استاندار ایلام با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا که اختیارات ویژه ای از رهبری معظم انقلاب دریافت کرده است ، یادآور شد: تشکیل این ستاد با عضویت ارگان های لشگری و کشوری باعث شده است در مقابله با این ویروس هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی آمریکا و متحدان این کشور را دشمن واحد ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم با خدمت رسانی صادقانه به مردم در شرایط تحریمی اجازه ندهیم دشمنان به خواسته های خود برسند.

وی اظهار داشت: دولت در سال آخر فعالیت خود با تلاش مضاعف درصدد است یادگاری ارزشمندی را به دولت آینده تحویل دهد و هیچ مدیری نباید در ماه های آخر حضور، امور مربوطه را بطور جدی پیگیری نکند.

استاندار ایلام به وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع و امکانات تاکنون در سایه همکاری تمامی ارگان های مسوول امور را به پیش برده ایم و باید با سعه صدر و احساس مسوولیت بیشتر از سوی مردم و مدیران در کنار مقابله با انتشار ویروس وضعیت تولید ، اشتغال و معیشت مردم دچار اختلال نشود.

استاندار ایلام تعداد ابتلا ، فوتی و بستری ناشی از ویروس کرونا را در استان بالا دانست و گفت: اما در آمارهای کشوری ایلام از فهرست استان های قرمز خارج شده که باعث می شود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار استان قرار نگیرد که نشان می دهد اطلاع رسانی مناسبی از شرایط استان منعکس نشده است.

سلیمانی دشتکی استفاده از فضای مجازی و سامانه سامد را در رسیدگی به مشکلات مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: میز خدمت ادارات نیز می تواند به شکل مجازی برپا شود تا مردم نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند.

معاون توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این جلسه از ابتلای ۴۵۰ نفر از کارمندان استان به ویروس کرونا خبر داد و افزود: ۱۰۶ نفر از این تعداد پرسنل بهداشتی و ۱۱۳ نفر پرسنل درمانی هستند.

معروف بسطامی یادآور شد: ۴۷۲ تخت و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نقاهتگاهی برای بیماران کرونا در استان مهیا شده است.

وی با اشاره به تاکیدات ستاد کرونا برای برگزاری جلسات به شکل مجازی گفت: ماهانه ۹۰ جلسه کارگروه های مختلف در استان به شکل ویدیوکنفرانس برگزار می شود.

معاون استاندار ایلام توسعه دولت الکترونیک در سطح بخشداری ها و فرمانداری ها را در این شرایط الزامی دانست و اضافه کرد: میز خدمت نیز در دستگاه ها برای رسیدگی به خواسته های ارباب رجوع تقویت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست از راه اندازی دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک سه لایه در استان طی روزهای اخیر خبر داد.

محمدرحیمی افزود: این دستگاه با ظرفیت تولید ۶۰ هزار عدد در روز و قیمت حدود ۱۰ هزار ریال به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی از هماهنگی برای ورود یک دستگاه دیگر تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: در صورت تامین پارچه مشکلی برای تولید ماسک نداریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار