کد خبر: ۸۷۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 09 July 2020

صاعقه جان کوهنورد کاشانی را گرفت

تابناک/دبیر هیات کوهنوردی کاشان از جان‌باختن یک کوهنورد اهل این شهرستان بر اثر صاعقه در محدوده ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.

احسان ارفع روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران صبح روز چهارشنبه تیمی کوهنوردی از کاشان و آران و بیدگل صعود خود را از گردنه دیزین آغاز کرده بودند.

وی افزود: این تیم ۶ نفره برای صعود به خط‌الراس کلون بستک به سرکچال‌ عزیمت کرده بودند که بر اثر صاعقه دچار حادثه شدند و یکی از کوهنوردان به نام ابوالفضل عرب، ۴۰ ساله جان خود را از دست داد.

دبیر هیات کوهنوردی کاشان تشریح کرد: صاعقه پس از اصابت به سر کوهنورد، باعث اختلال هوشیاری و زمین خوردن از پشت شد که بلافاصله هم‌نوردان وی اقدام به کمک‌رسانی، کنترل علایم حیاتی و عملیات احیای قلبی- ریوی کردند؛ همزمان موضوع به بخش جست و جو و نجات فدراسیون کوهنوردی اطلاع داده شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دور از دسترس بودن محل حادثه، بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان و آتش‌نشانی ایستگاه شمشک در جریان قرار گرفتند و یک تیم چهار نفره راهی خط‌الراس شدند.

ارفع ادامه داد: بنابر گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران با توجه به خطا در اعلام موقعیت، تیم امداد با تاخیر نزدیک بیش از ۲ ساعت به محل حادثه رسید و هم‌زمان هم برای  امداد هوایی به سازمان امداد و نجات هلال احمر اطلاع داده شد اما فقدان موقعیت دقیق، هوای ابری، ارتفاع زیاد، وزش باد و نزدیکی به زمان غروب مانع اعزام بالگرد امدادی شد.

وی گفت: پس از اعلام فوت، تیم امداد و نجات متوفی را به شمشک منتقل کردند که با هماهنگی نیروی انتظامی پس از انجام مراحل قانونی تحویل خانواده داده شد.

مرحوم ابوالفضل عرب عضو تیم کوهنوردی اقتدار کاشان بود.

کلون ‌بستک قله‌ای در منطقه البرز مرکزی با ارتفاع چهار هزار و  ۱۵۶ متر در استان تهران قرار داد که دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی آن به منطقه لواسانات و رودبار قصران مشرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار