کد خبر: ۸۷۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸ 08 July 2020

 

ضرورت انتقال ارزش‌های انقلاب به جوانان؛ ایجاد پارک موزه دفاع مقدس از نیازهای جدی گیلان است

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: باید زمینه لازم برای انتقال ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس به جوانان فراهم شود.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از نقش به‌سزا و تعیین‌کننده گیلانیان در عملیات‌های مختلف 8 سال دفاع مقدس سخن گفت و اظهار داشت: باید زمینه لازم برای انتقال ارزش‌های انقلاب به جوانان فراهم شود و یکی از ابزارهای تحقق این هدف بزرگ احداث پارک موزه‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ساخت فضاهایی مانند پارک موزه‌های دفاع مقدس و ایجاد آن در استانی نظیر گیلان را یکی از ضروریاتی که این خطه به آن نیاز جدی دارد خواند و عنوان کرد: امیدواریم با مساعدت و کمک مسئولان بتوانیم پارک موزه دفاع مقدس گیلان را در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

مصطفی‌پور گیلانیان را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ستارگان درخشان هشت سال دفاع مقدس بودند تقدیم 8 هزار شهید توسط این استان در طول دوران جنگ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمن و استکبار جهانی از حفظ و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید ترس و واهمه دارد.

وی با بیان اینکه گیلان از حیث تعداد شهدای دوران دفاع مقدس از جمله استان‌های پرافتخار در این زمینه محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: در موفقیت‌هایی که در جنگ هشت ساله کسب شد گیلانی‌ها چه در زمانی که با مازندرانی‌ها در لشکر 25 کربلا بودند و چه پس از تشکیل لشکر قدس در این استان همواره نقش بسیار تعینن‌کننده‌ای در آن داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انتقال درست و صحیح آموزه‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های نیروها و سربازان گیلانی به جامعه را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: برای حفظ ارزش‌ها باید در جهت نهادینه کردن آن قدم برداشته و نسبت به مهیا کردن فضاهای فرهنگی مرتبط اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مصطفی‌پور پیشرفت، توسعه، استقلال‌خواهی و حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی را در گرو حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی در جریان جنگ ساله و در مظلومیت کامل برابر استکبار جهانی و صهیونیست‌ها ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیافتاد.

وی اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه از سوی دشمن و قرار گرفتن کشورمان در تنگناهایی که به جهت خباثت دشمنان ایجاد شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: چراغ راه آینده کشورمان به خوبی ترسیم شده است بنابراین باید اقدامات خود در حوزه انجام کارهای فرهنگی جهت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار