کد خبر: ۸۷۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 07 July 2020

تابناک / بهره‌برداري از 19 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در چارچوب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در سال جاری/ بازارهاي منطقه در آينده نزديك به روي نيروي كار متخصص ما باز می‌شود.


وزیر نیرو


بهره‌برداري از 19 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در چارچوب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در سال جاری/ بازارهاي منطقه در آينده نزديك به روي نيروي كار متخصص ما باز می‌شود
وزير نيرو با اشاره به استمرار پويش #هرهفته_الف_ب_اير ان در سال 99 كه از نيمه دوم پارسال با بهره‌برداري از 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال آغاز شد، گفت: در چارچوب اين پويش از ابتداي سال جاري تاكنون 19 پروژه بزرگ با سرمايه‌گذاري بيش از 9 هزار ميليارد تومان به ثمر رسيده است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداری همزمان از مركز پايش صنعت برق و پروژه ارتقای 21 مگاواتی ظرفیت نیروگاه شاهرود در هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از جمله پروژه‌هاي به بهره‌برداري رسيده به 3 سد مخزني، 22 هزار هكتار شبكه‌هاي اصلي آبياري و زهكشي، يك پروژه بزرگ آب شهري، 4 تصفيه خانه فاضلاب، چهار واحد نيروگاهي با ظرفيت 665 مگاوات و دو نيروگاه تجديدپذير به ظرفيت 8 مگاوات اشاره كرد.
وي با اشاره به دو بخش «ساخت و سازها» و «ساز و كارها» در پويش امسال، گفت:‌ ساخت و ساز به معناي آنچه كه همواره انجام داده‌ايم و به آن تحت عنوان الف_ ب_ايران به صورت متمركز اعم از احداث نيروگاه‌ها، ‌سدها، شبكه‌ها، تصفيه خانه‌ها و... مي‌پردازيم، اما ساز و كارها بخش مهم‌تري است كه مي‌تواند بستر سهل كننده ساخت و سازها باشد.
اردكانيان با اشاره به افتتاح مركز پايش صنعت برق در قالب يك پروژه ساز و كاري و ارتقاي راندمان يك واحد بخار نيروگاه شاهرود به عنوان يك پروژه ساخت و سازي گفت: در اين نيروگاه به عنوان يكي از نقاط شروع اين عرصه فعاليت، از امروز به مدد فناوري‌ كه محصول كار فرزندان و مديران باتجربه كشور است، شاهد افزايش بيش از دو درصدي راندمان اين واحد از ميزان موجود خواهيم بود.
وي با اشاره به كاهش نيم درصدي تلفات شبكه برق كشور در سال گذشته گفت: اين كاهش موجب صرفه‌جويي در ميزاني از سوخت مصرفي نيروگاه‌ها شد و معادل همه سوختي بود كه در طول سال براي توليد برق صادراتي كشور استفاده كرديم؛ لذا اين عرصه جديد در صنعت برق و در بخش آب هم كه معطوف به افزايش بهره‌وري اعم از منابع مالي، فناوري‌هاي موجود و منابع انساني است، مسير جديدي را براي توسعه پايدار كشور باز مي‌كند. ما قطعا" اين مسير را با شدت ادامه مي‌دهيم و اين افزايش و ارتقاي راندمان در نيروگاه شاهرود موجب صرفه‌جويي قابل ملاحظه در سوخت و ‌توليد برق بيشتر مي‌شود.
وزير نيرو ماحصل افزايش 21 مگاواتي راندمان نيروگاه شاهرود را برابر با تامين نياز 80 هزار نفر جمعيت در زمان خاموشي احتمالي برنامه‌ريزي شده عنوان كرد و گفت: اگر خاموشي برنامه‌ريزي شده بدهيم مانند اين خواهد بود كه یک شهر 80 هزار نفري از خاموشي نجات پيدا مي‌كند؛ اين قبيل كارها وسعت زيادي دارد و از اين عرصه بيشتر خواهيم شنيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار