شهردار اصفهان گفت: با زیرساخت هایی که در سپاهان شهر وجود دارد، فاز دوم آن با گذراندن مصوبات اجرا می شود و سپاهان شهر دو قلو خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 05 July 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، عصر امروز با حضور شهردار اصفهان، مدیران شهری، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان در منطقه 5 طرح های عمرانی این منطقه افتتاح و کلنگ زنی شد.
در این برنامه از سلسله برنامه های "هر یکشنبه، یک افتتاح" طرح های احداث منبع انعقاد و لخته سازی و ته نشینی تصفیه خانه تکمیلی سپاهان شهر، باند دوم بلوار نظام سپاهان شهر طی توافق با سپاه صاحب الزمان استان اصفهان و بازار روز کوثر شماره ۲ سپاهان شهر کلنگ زنی شد.
ساماندهی گذرهای فرعی و اصلی سپاهان شهر و دفع آب های سطحی، ساماندهی پیاده روها و المان های ورودی و سکوهای نشیمن سپاهان شهر، ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی صفه، احداث معابر کلکسیون گیاهان دارویی صفه، ساماندهی محوطه دایناسورها و پارک وحش در پارک صفه، احداث خط انتقال آب و مخازن و ایستگاه پمپاژ پاچنار کوه صفه، بهسازی و تعمیر مسیر و معابر اصلی و قدیمی پارک صفه و احداث سکوهای نشیمن و سرویس بهداشتی صفه از دیگر پروژه های منطقه ۵ بود. برای کلنگ زنی و احداث این طرح ها در مجموع 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
در این برنامه قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امروز در منطقه 5 شاهد افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه هستیم، اظهار کرد: طی سه سال اخیر کار و تعامل با همه اجزای جامعه، نهادها و سازمان های دولتی صورت گرفته و امروز شاهد برداشت یکی از همین تصمیمات شهری و مصوبات شورای شهر بر محور تعامل هستیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه 5 استعدادهای فراوان و ظرفیت تعامل با ارتش و سپاه را دارد، گفت: منطقه 5 بسیار وسیع و مستعد شکوفایی و تحول است.
وی افزود: سپاهان شهر در آینده بیش از آنچه اکنون است، خواهد درخشید.
نوروزی گفت: قرار شد برای متروی بهارستان بودجه ای تخصیص یابد که در این صورت زیرساخت های متروی اصفهان و قطارها را برای ایجاد شبکه ریلی در راستای ارائه خدمت در اختیار متروی بهارستان قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم سپاهان شهر اکنون با سرفاصله 11 دقیقه و در آینده با کاهش آن به سه دقیقه از حمل و نقل پاک بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: با زیرساخت هایی که در سپاهان شهر وجود دارد، فاز دوم سپاهانشهر با گذراندن مصوبات اجرا می شود و سپاهان شهر دو قلو خواهد شد.
شهردار اصفهان اظهار کرد: سپاهان شهر دیگر فقط مترو و ریل قطار ندارد و با احداث رینگ حفاظتی و ایجاد دسترسی، این بخش به بیرون شهر متصل می شود.
وی با بیان اینکه سپاهان شهر وسط نقطه ای قرار گرفته که دسترسی به زیرساخت های اصلی یعنی راه و ترابری دارد، افزود: مردم این بخش مطمئن باشند از امکانات سرشار برخوردار خواهند شد و این موضوع با تعامل مدیریت شهری، سپاه و ارتش تحقق می یابد.
نوروزی ادامه داد: احداث فاز دوم سپاهان شهر در حوزه شهری نیاز به تعامل استانداری، شهرداری، سپاه و ارتش دارد.
وی به برگزاری جلسات متعدد برای احداث تراموا در شهر اصفهان خبر داد و گفت: موانع سنگین و سختی در راه است اما باید عبور کرده تا تراموا از دروازه تهران تا دروازه شیراز احداث شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: بزرگترین میدان جهان در منطقه 5 احداث خواهد شد و هم اکنون هم بزرگترین میدان ایران به نام میدان نقش جهان در اصفهان واقع شده است.
نوروزی ادامه داد: خط دوم متروی اصفهان با ساخت همزمان 11 ایستگاه با درصد پیشرفت تا 90 درصد در برخی ایستگاه ها، طی دو سال پیش رفته و دستگاه تی بی ام پنج و نیم کیلومتر حرکت کرده است.
وی تاکید کرد: اگر حلقه حفاظتی در شهر اصفهان ساخته شود دیگر ساخت بقیه پروژه ها سهل است.
شهردار اصفهان افزود: باید به گونه ای حرکت کنیم که ناامیدی و یأس به امید تبدیل شود و کارهای اینچنینی به مردم امید می دهد و باید در مسیر امید با قدرت حرکت کنیم.
وی همچنین در انتقاد به یکی از ساکنان مجاور فروشگاه کوثر سپاهان شهر که از احداث این فروشگاه در کنار یک خیابان کم عرض و با مشکل ترافیک خودروها ابراز نگرانی کرد، توضیح داد: سالن جدید فروشگاه کوثر دارای یک پارکینگ 2 هزار متری خواهد بود و ساکنان نگرانی بابت تردد خودروها نداشته باشند.
در ادامه، شهردار اصفهان کلنگ احداث فروشگاه کوثر را به این شهروند داد تا عملیات اجرایی طرح به دست شهروندان آغاز شود.
پروژه متروی اصفهان به طرز بی سابقه ای رشد داشته است
در ادامه این برنامه، کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه همه تلاش هایی که مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر رقم زده تبدیل به خدمات شده است، اظهار کرد: سیاست گزاری و تصمیمات در شورای شهر با اندیشمندی مبتنی بر نیازهای واقعی مردم و دقت فراوان گرفته می شود و امروز شاهد به ثمر نشستن بخشی از این تلاش ها در منطقه 5 هستیم.
وی ادامه داد: هدف شورای پنجم و شهرداری یک حرکت رو به جلو و خدمت گزاری صادقانه به مردم بود. البته اگر به گذشته اصفهان نگاه کنیم همواره شاهد خدماتی بوده ایم و معتقدیم در همه دوره ها خدماتی ارائه شده است.
این عضو شورای شهر اصفهان افزود: این دوره شورای شهر یکی از پرتلاش ترین و پرچالش ترین دوره ها در اصفهان بوده است. البته چالش ها به واسطه دلایلی خارج از شورای شهر مانند تحریم ها و کرونا هم بوده است.
محمدی افزود: پروژه متروی اصفهان به طرز بی سابقه ای رشد داشته است و البته این اقدام وظیفه ماست.
وی تصریح کرد: در منطقه 5 شاهد افتتاح و ساخت طرح هایی هستیم که برای اصفهان افتخارآفرین است. اگر اصفهان به نام بزرگان و شهدا شناخته شده است، امروز بزرگان آن در عرصه عمران، خدمات شهری، مدیریت و رفاه هم شناخته شده است.
این عضو شورای شهر اصفهان گفت: راه اندازی بازار کوثر در سپاهان شهر کمک به معیشت مردم است. همچنین با ایجاد مشاغل خانگی در این بازار نگاه اجتماعی شهرداری به زندگی مردم دیده می شود.
ساخت یکی از بهترین تصفیه خانه های کشور در سپاهان شهر
در ادامه احمد رضایی، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان هم اظهار کرد: پروژه کلنگ زنی باند دوم بلوار نظام که با تعامل شهرداری و سپاه اجرایی می شود، دارای یک هزار و 400 متر طول و 17 هزار مترمربع آزادسازی است.
وی ادامه داد: در انتهای این خیابان تصفیه خانه ثانویه سپاهان شهر با احداث منبع انعقاد و لخته سازی و ته نشینی، به یکی از بهترین های کشور و حتی خاورمیانه تبدیل می شود.
مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان بیان کرد: در تصفیه منابع آب فرآیند لخته سازی داریم اما در تصفیه پساب منابع لخته سازی کمتر وجود دارد. با توجه به تصفیه میکرودرام و هوادهی آبی که در این تصفیه خانه تولید می شود این آب برای فضای سبز بسیار مناسب است.
وی تصریح کرد: سالن کوثر فعلی سپاهان شهر تا پایان امسال به سالن ورزش بانوان تبدیل می شود و به ازای آن یک فروشگاه کوثر با متراژ دو هزار و 300 متر با پارکینگ برای آن ساخته می شود.
رضایی با اشاره به اینکه احداث سالن مطالعه دغدغه مردم بود که با تصمیم مدیریت شهری در سپاهان شهر ساخته می شود، گفت: یک هزار و 400 متر زمین برای این طرح اختصاص یافته است و عملیات عمرانی آن از امروز آغاز می شود.
وی بیان کرد: در پهنه صفه مشکلاتی را برای آبیاری داریم که با توافق شهرداری و سپاه خط انتقال از اراضی سپاه عبور کرده تا مشکلات برای توسعه فضای سبز صفه و نیز مسیر آبیاری کوتاه تر شود.
مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان به بهره برداری از مخازن انتقال آب و شبکه های انتقال آب در معابر کوه صفه اشاره و اظهار کرد: همچنین در سپاهان شهر معابر به لحاظ حضور جانبازان ساماندهی شده است.
وی بیان کرد: همچنین در مجاور صفه کلکسیون گیاهان دارویی بهره برداری شده است.
گفتنی است احداث منبع انعقاد، لخته سازی و ته نشینی تصفیه خانه سپاهان شهر از این جهت حائز اهمیت است که از ابتدای تاسیس تصفیه خانه سپاهان شهر آب تا حدودی تصفیه و در تصفیه خانه ثانویه به روش تکمیلی مجددا تصفیه می شد. به طوریکه تصفیه با روش میکرودرام به اندازه 20 میکرون انجام می شد و بعد آب وارد کانالها و سپس ازن زنی می شد.
با توجه به اینکه، طرح توسعه تصفیه خانه قبلا در نظر گرفته شده بود، با بودجه ای که اکنون لحاظ شده انعقاد، لخته سازی و ته نشینی که مکمل این روش است، اجرایی خواهد شد.
یعنی در ابتدای خط وقتی پساب از تصفیه خانه اولیه وارد می شود طی فرآیند انعقاد و لخته سازی باعث می شود پارامترهای آلاینده سازی و کدورت آب بشدت کاهش یابد و پساب با تصفیه بیشتری وارد فضای سبز شود.
بهره برداری از بازار جدید کوثر 2 سپاهانشهر تا پایان سال
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان نیز گفت: بازار کوثر شماره ۲ سپاهان‌شهر در سال ۸۹ و در متراژی بالغ بر یک هزار متر مربع احداث شد که نسبت به جمعیت و نیاز آن زمان سپاهان شهر جوابگو بود، اما اکنون با گسترش جمعیت و نیاز روز افزون مردم آن منطقه اکنون پاسخگوی نیاز شهروندان نیست. به همین دلیل شهروندان مطالباتی در خصوص ایجاد بازار جدید در این منطقه داشتند.
محمد مجیری افزود: در پی این مطالبه، زمینی در مجاورت این فروشگاه فعلی با همکاری شهرداری منطقه پنج تملک شد که عملیات اجرایی آن امروز و در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال، بهره برداری می شود.
وی اعلام کرد: متراژ بازار جدید، دو هزار و ۳۰۰ متر مربع همکف و دو هزار و۹۰۰ مترمربع زیرزمین و پارکینگ است که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار