کد خبر: ۸۷۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 05 July 2020

عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی باشد

تابناک/ فرمانده سپاه ناحیه رودسر گفت: لازم است در بحث عجاب و عفاف گفتمان‌سازی شود و یک مطالبه عمومی برای همه مردم قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار محمداسماعیل حسنی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه رودسر برنامه‌ای با محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه چادر پوشش برتر است و چادر به عنوان لباس ملی پیش از آنکه حجاب اسلامی باشد، حجاب ایرانی است، افزود: قبل از هر چیزی لازم است هر فرد حجاب و عفاف را از خود شروع کرده و سپس به خانواده انتقال دهد و در نهایت در جامعه ترویج کند.

وی ادامه داد: وقتی هر کدام از ما رعایت حجاب و عفاف را از خود و خانواده خود شروع کنیم، یقینا همانند یک پازل در اجتماع می‌توانیم تکمیل کننده این امر مهم باشیم.

حسنی گفت: خوشبختانه نهادهای فرهنگی در سطح استان، شهرستان و کشور تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ می‌شود اما لازم است در بحث عجاب و عفاف گفتمان‌سازی شود و یک مطالبه عمومی برای همه مردم قرار گیرد؛ بطوریکه هر فرد وقتی بی حجابی را دید حساس شود و منتظر نماند که حتما حکومت در بُعد رعایت حجاب ورود کند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با بیان اینکه حجاب نقش ارزنده‌ای در مصونیت خواهران ما دارد، تصریح کرد: اثرات نامطلوب بی حجابی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر فردی حجاب را رعایت نکرد، آسیب آن دامن‌گیر کل اجتماع خواهد شد. همگان باید خود را در رعایت عفاف و حجاب مسئول بدانیم، صرفا نگوییم که حاکیت باید در بحث عفاف و حجاب ورود کرده و مشکل را حل کند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان رودسر، بیان کرد: سپاه ناحیه رودسر از ۱۵ لغایت ۲۱ تیرماه برنامه‌هایی را با محوریت حجاب و عفاف در دست اجرا دارد که می‌توان به تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب، نهی از منکر، پخش کلیپ، اهدای شاخه گل و بروشور و ماسک در ایستگاه‌های عفاف و حجاب، روضه دختران در ساحل رودسر، دیدار با خانواده شهدا، کارگاه گفتمان ترویج عفاف و حجاب، مسابقه نقاشی، ایستگاه حجاب، کلاس‌های قرآنی، نشست‌های بصیرتی اشاره کرد.

حسنی گفت: میطلبد که اصحاب رسانه هم به عنوان فرماندهان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر از همگان دعوت کنند نسبت به عفت عمومی جامعه و رعایت عفاف و حجاب حساس باشند و صراف از حاکمیت مطالبه نکنیم بلکه باید یک وظیفه اجتماعی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار