هفته سی و چهارم لالیگای اسپانیا؛
در ادامه رقابت‌های این هفته لالیگا، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا کار سختی مقابل میزبان‌های خود دارند.
کد خبر: ۸۷۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 05 July 2020

کار سخت رئال و بارسلونا در خانه حریفان

ه گزارش تابناک سمنان: رقابت‌های هفته سی و چهارم لالیگای اسپانیا، امروز با انجام ۴ دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های مدعی رئال مادرید و بارسلونا به مصاف رقبا می‌روند.

بیلبائو – رئال مادرید

در یکی از دیدار‌های حساس این هفته لالیگای اسپانیا، تیم صدرنشین رئال مادرید در ورزشگاه «سن‌مامس» میهمان اتلتیک بیلبائو خواهد بود.

بیلبائو در حالی امروز میزبان رئال است که در هیچ یک از ۹ تقابل اخیر لالیگایی موفق به برتری مقابل این تیم نشده و ۵ شکست نیز در این بازی‌ها به ثبت رسانده است. این تیم از ۸ بازی آخر لالیگایی خود در فصل جاری، تنها یک شکست مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ داشته است. رائول گارسیا، هافبک جنگنده بیلبائو در بازی‌های خانگی تیمش در فصل جاری ۶ گل به ثمر رسانده است.

رئالی‌ها هم در ۴ بازی اخیر خود در ورزشگاه سن‌مامس، ۲ برد و ۲ تساوی به دست آورده و آخرین شکست آن‌ها در این ورزشگاه، با هدایت کارلو آنجلوتی مقابل بیلبائوی والورده در سال ۲۰۱۵ بوده است. دیداری که با گلزنی آریتز آدوریز، که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است، به پایان رسید و آخرین برد خانگی بیلبائو مقابل کهکشانی‌ها به حساب می‌آید.

از جمع بازیکنان رئال، سرخیو راموس با زدن ۴ گل پس از شروع مجدد رقابت‌های اروپایی پس از دوران کرونا، بیش از هر مدافع دیگری گلزنی کرده و یکی از آماده‌ترین بازیکنان زین‌الدین زیدان به حساب می‌آید. کریم بنزما هم در ۳ بازی اخیر خارج از خانه رئال، ۲ گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرده و با زدن ۱۷ گل، پس از لیونل مسی در جایگاه دوم برترین گلزن‌های لالیگا قرار گرفته است.

 گایزکا گاریتانو، سرمربی فعلی بیلبائو، در ۵ تقابل شخصی گذشته خود با کهکشانی‌ها، ۴ بار بازنده بوده و هیچ بردی نداشته است. اما زیدان در مجموع ۷ بار مقابل بیلبائو رئال را هدایت کرده که ۴ برد و ۳ تساوی حاصل کار او مقابل این تیم بوده است.

کار سخت رئال و بارسلونا در خانه حریفان

در این بازی، ناچو فرناندز از رئال مادرید و بنات اچه‌بریا از بیلبائو به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم‌شان نیستند.

 

رئال مادرید با انجام ۳۳ بازی و کسب ۷۴ امتیاز صدرنشین لالیگا است و بیلبائو هم با ۴۸ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

ویارئال – بارسلونا

یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته دیدار بین تیم‌های ویارئال و بارسلونا است که در ورزشگاه ال‌مادریگا برگزار می‌شود. بارسایی‌ها ۴ امتیاز از رقیب سنتی خود در بالای جدول کمتر دارند و برای رسیدن به قهرمانی علاوه بر اینکه باید منتظر نتیجه بازی رئال و بیلبائو باشند، باید در خانه حریف این هفته خود هم، هر ۳ امتیاز بازی را به دست بیاورند.

ویارئال آمار ضعیفی از ۲۱ تقابل اخیرش مقابل بارسلونا به ثبت رسانده و در هیچ دیداری این تیم را شکست نداده است. ۱۵ شکست و ۶ تساوی، حاصل کار زیردریایی‌ها مقابل بارسا بوده و آن‌ها در ۱۰ بازی خانگی آخر مقابل آبی‌اناری‌ها متحمل ۶ شکست شدند و در ۴ بازی هم با تساوی از زمین بازی خارج شدند.

دیدار این هفته بارسا مقابل ویارئال، سومین سفر کاتالانی‌ها به شهر والنسیا در فصل جاری است، که در ۲ بازی قبلی، بلوگرانا مقابل لوانته و والنسیا شکست خورده‌ است. در صورت شکست این هفته بارسا مقابل ویارئال، پس از سال ۱۹۶۰، یک بار دیگر این تیم هر ۳ بازی یک فصل خودش را در شهر والنسیا با شکست پشت سر می‌گذارد.

جرارد مورنو مهاجم آماده ویارئال در این هفته‌ها به حساب می‌آید و در ۵ بازی لالیگایی قبلی ۳ گل و ۲ پاس گل به نام خود به ثبت رسانده است. لیونل مسی هم در ۷ تقابل گذشته خود مقابل زیردریایی‌ها، موفق به زدن ۶ گل و دادن ۲ پاس گل به هم تیمی‌هایش شده است.

کار سخت رئال و بارسلونا در خانه حریفان

کیکه ستین، سرمربی فعلی بارسا نیز ۴ بار مقابل ویارئال تیم‌های خود را هدایت کرده که حاصل آن ۳ شکست به همراه  لاس‌پالماس و رئال بتیس بوده است.

فرانکی دی‌یانگ و عثمان دمبله مثل بازی‌های قبلی به دلیل مصدومیت در جمع بازیکنان بارسلونا غایب هستند و در آن سوی میدان هم فونسه موری و ویسنته ایبورا ویارئال را در این بازی حساس همراهی نمی‌کنند.

برنامه دیگر بازی‌های امروز لالیگا:

  • اسپانیول – لگانس/ ساعت ۱۹:۳۰
  • اوساسونا – ختافه/ ساعت ۲۲
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار