امام جمعه اصفهان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست به گونه ای که حتی رهبر معظم انقلاب یک رای بیشتر ندارند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 03 July 2020

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به نامه‌نگاری برخی افراد به رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: امور جاری کشور به دست قوه مجریه است و تعیین رییس جمهوری به دست مردم است و رهبر نیز برای تعیین آن فقط یک رای دارد.
وی تاکید کرد : دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل موجود در حال اجرا است و در تعیین رییس جمهور با نمایندگان مجلس همه حتی رهبر معظم انقلاب یک رای بیشتر ندارند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در بیان نقد باید نیمه پر لیوان را هم دید، ادامه داد: همه دولت‌ها خدماتی ارایه کرده‌اند یا حداقل به خاطر رای آوردن و توجه مردم تلاش کرده‌اند جامعه را به خوبی مدیریت کنند ولی بالاخره مشکلاتی هم وجود دارد.
وی تصریح کرد: دشمنی‌های دشمن را نباید فراموش کرد و حتی به گفته سران استکبار شدیدترین تحریم‌های تاریخ را نسبت به مردم ما اجرا کردند ولی با این حال امروز کشور با همه سختی‌ها و شیوع کرونایی که آمریکا را با مشکل مواجه کرده است، اداره می‌شود و مشکلی در مایحتاج اساسی مردم بوجود نیامده است.
آیت الله طباطبایی نژاد  اضافه کرد: چند هفته پیش بنزین تولید جمهوری اسلامی ایران برغم تهدیدات به ونزوئلا صادر شد و هیچ کس نتوانست غلطی بکند  و پنج فروند کشتی بزرگ نفتی ایران با اقتدار نفت را به ونزوئلا رساندند و پول آن هم قبل از ارسال نفت دریافت شد.
عضو  مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:  آیا این سیاستمداران مرده‌ای که توسط مردم آنها را کنار زده‌اند این اقتدار را ایجاد کرده‌اند و این اقدامات را انجام داده اند یا نظام اسلامی بوجود آورده است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع)، گفت: امام رضا (ع) جایگاه بسیار بالایی در ترویج معارف و نشر علوم اهل بیت (ع) داشتند.
وی همچنین  با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها ادامه داد: چهره و فرهنگ یک شهر و یک کشور به دست شهرداران است و اصفهان در این زمینه از نظر نظافت و زیبایی پیشتاز است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از پیروزی انقلاب همه فعال و در راه پیشرفت گام برداشته‌اند و  در چند سال اخیر شهرداری اصفهان در توسعه مترو، سالن اجلاس سران، نمایشگاه بین المللی  و سالن حسینی گلستان شهدا گام‌های موثری برداشته است.
وی با اشاره به ساخت سالن بزرگ و چند منظوره برای تخت پولاد و گلستان شهدای اصفهان، اظهار داشت: بر اساس قرارداد ساخت این سالن قرار بود یک سوم هزینه‌ها توسط استانداری، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط بنیاد شهید پرداخت شود ولی با همت شهرداری اصفهان و کمک جزئی بنیاد شهید و ایثارگران فضا آزاد سازی و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
 امام جمعه اصفهان با اشاره به روز مالیات افزود: مالیات در همه جای جهان وجود دارد و درآمدی برای تامین هزینه‌های دولت‌هاست ولی گاهی در اخذ مالیات و به ویژه نسبت به افرادی که مالیات پرداخت نکرده‌اند، بدرفتاری و بی‌احترامی می‌شود.
عضو  مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هیچ اداره‌ای حق بی‌احترامی کردن به ارباب رجوع حتی اگر متخلف باشد را ندارد و باید با تخلف به صورت محترمانه برخورد شود چون  از منظر اسلام حتی بررسی پرونده و محاکمه مجرم و کفار باید محترمانه باشد و کسی حق فحاشی و بی‌ادبی نسبت به مردم را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار