افزایش غیر اصولی «دی کلینیکها» و بیمارستانهای خصوصی متعدد در حالیکه در تهرآن حتی یک بیمارستان دانشگاهی جدید در ۴۰ سال گذشته ساخته نشده است بیانگر رویکرد تجاری پزشکان و رویتِ بیماران به شکل چک پول و حساب بانکی باشد که باید در حد توانشان از آن استخراج نمایند.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 03 July 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ ضمن اظهار تأسف شدید از حادثه‌ی کلینیک جراحی محدود سینا در تهرآن و ابراز همدردی با خانواده‌های بازماندگان حادثه باید داستان را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کرد.

جامعه‌ی پزشکی مدّت زمان مدیدی است که زیر ذرّه‌بین افکار عمومی ، جراید و صدا و سیما قرار گرفته و چیزی نزدیک به دو دهه است که افکار عمومی جامعه شاید به اتفاق به این نتیجه رسیده است که متأسفانه طبابت به تجارت تبدیل و گروهی از جامعه‌ی پزشکی که تعداد آنها هم اندک نیست به تاجر مبدّل شده‌اند.

نگاهی متفاوت به حادثه‌ی کلینیک جراحی سینا در تهرآن

افزایش غیر اصولی «دی کلینیکها» و بیمارستانهای خصوصی متعدد در حالیکه در تهرآن حتی یک بیمارستان دانشگاهی جدید در ۴۰ سال گذشته ساخته نشده است بیانگر رویکرد تجاری پزشکان و رویتِ بیماران به شکل چک پول و حساب بانکی باشد که باید در حد توانشان از آن استخراج نمایند.

افزایش مهار گسیخته‌ی مراکز درمانی خصوصی خصوصاً در پایتخت و عدم رعایت استانداردهای لازم از نظر مکانی و تجهیزات موجب به خطر انداختن جان مردم می‌گردد.

آیا اینکه گروهی پزشک تاجر مآب تحت هر شرایطی بخواهند پول کلان به جیب بزنند باید به قیمت جان مردم بی گناه و شهروندان منجر گردد؟

در زمان کرونای همه گیر چرا باید در مرکز جراحی محدود سینا عمل زیبایی در آن ساعت شبانه روز انجام گردد؟

پزشکی که می داند با دستکاری راه هوایی برای جراحی زیبایی در شرایط همه گیری کرونای فعلی جان بیمار را به خطر می‌اندازد و باز به اینکار اقدام می‌کند را چه باید نامید؟

جراح عمومی که در شرایط کمبود تختهای بیمارستانی برای بیمارش در ساعت غیرمتعارف عمل جراحی زیبایی انجام می‌دهد را چه باید نامید؟

متخصّص بی هوشی با بیش از ۲۵ سال سابقه‌ی کار در دانشگاه تهران حاضر است برای پول بیشتر در یک مرکز درمانی غیراستاندارد ، که ۴ نوبت اخطار گرفته و در ساعت غیرمتعارف بیمار بیهوش کند را چه باید نامید؟

سودجویی و زیاده خواهی جامعه‌ی پزشکی اینبار دامن خودشان را هم گرفت و اینگونه حوادث بی شک باز هم تکرار خواهد شد.

در واقع بیماران و تکنسینهای جوانی که در حادثه‌ی کلینیک سینا جان باختند قربانی طمع و پولدوستی پزشکان شاغل در آن مرکز شدند.

فکرش را بکنید گروهی از مردم بگویند چون پول داریم هر کاری می‌کنیم و مثلاً در شرایط قرنطینه به رستوران و سفرهای غیرضروری بین شهری می‌رویم.

در طی چند ماه اخیر مکرراً اطلاع‌رسانی گردیده بود که عملهای زیبایی خصوصاً جراحی زیبایی بینی نباید انجام شود ولی گروهی پزشک منفعت طلب با نادیده گرفتن شرایط موجود و زیر پا گذاشتن اخلاق پزشکی و انسانی تعداد زیادی تکنسین جوان و بیمار بی گناه را به کشتن دادند.

کلینیک سینا را می‌توان به اتوبوس از رده خارجی تشبیه کرد که گروهی مسافر بی گناه در داخل آن گرفتار راننده و کمک راننده‌ی طمّاعی (پزشکان جراح و بیهوشی) گردیده‌اند که می‌دانند مسافرانشان امنیت ندارند و نباید با این اتوبوس «جا به جا» شوند ولی برای پول اینکار را انجام و در نهایت جان خود و مسافرانشان را به خطر می اندازند.

پزشک و راننده‌ی باشرف از کار در کلینیک غیراستاندارد و رانندگی با ماشین معیوب پرهیز و چشم خود را به منفعت شخصی می‌بندند.

به عکس پزشک و راننده‌ی سودجو و منفعت طلب برای کسب مال بیشتر به کار در محیط غیراستاندارد و رانندگی با ماشین معیوب پرداخته و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

مسئولین نظارتی و قوه‌ی قضائیه باید وارد گود شوند و بیمارستانهای خصوصی و «دی کلینیک های» موجود را بررسی نمایند تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری گردد.

حیف است که برای مال اندوزی بیشتر چند پزشک چندین تکنسین جوان بی هوشی و تکنسینهای اتاق عمل و بیماران به قتل برسند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار