کد خبر: ۸۷۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 03 July 2020
 

تابناک/تقویت باور عمومی بویژه نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به حجاب و عفاف، نه با روش‌های سلبی بلکه با روش‌های ایجابی و اقناعی انجام شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع عفاف و حجاب را از موارد با اهمیت در حوزه فرهنگ عمومی دانست و گفت: به یقین برای حفظ این دو مولفه، باید از پتانسیل‌های اجتماعی، مشارکت مردم و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بهره ببریم.

وی تصریح کرد: معتقدم با روش‌های سلبی به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم و لازم است با ارائه راهکار‌های علمی و پیشنهادات اجرایی - عملی برای تقویت این باور عمومی گام برداریم.

زارع تقویت این باور خصوصاً در نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی را نیازمند بهره گیری از ظرفیت‌های ایجابی و اقناعی خواند و گفت: باید برای ترویج فرهنگ عفاف، آسیب‌های پدید آمده را واکاوی و از نتایج آن تجربه اندوزی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی سند عفاف و حجاب را مصوب کرد که این سند متقن، شایسته و حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی است؛ یک دستورالعمل جامع به شمار می‌رود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دین اسلام همواره بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد، بر لزوم حل مشکلات فرهنگی با رویکرد امر به معروف تاکید و اضافه کرد: برای بهره گیری از شیوه‌های کارآمد‌تر در این بخش، باید همه دستگاه‌های متولی نسبت به ارائه راهکار‌ها و اقدامات موثر، مشارکت و اهتمام ورزند.

وی در نظر گرفتن بودجه‌های حمایتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای انجام کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و همچنین صدا و سیما و ابزار‌های ارتباطی در مسیر اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش بهره‌مند شویم.

زارع برخی موضوعات که از آن به عنوان آسیب یاد می‌شود را مختص استان گیلان ندانست و افزود: باید از ابزار‌هایی همچون موسیقی که مورد استقبال جوانان است؛ در راستای ترویج فرهنگ دینی- اسلامی بهره بیشتری بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه سخنانش بیان داشت: باید سند جامع فرهنگی را بومی سازی، شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی را به آن‌ها یادآور و تاکید و همچنین برای ارزیابی عملکردهایشان، بازه زمانی تعیین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار