به گزارش فارس به نقل از وبدا، سیدکاظم فرهمند اظهار کرد: با توجه شیوع موج دوم کرونا و با توجه به برداشتن محدودیت‌ها، از مردم می‌خواهیم که همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، همچنین از ۱۵ تیر ماه ۹۹ استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی می‌شود و کسی که ماسک می‌زند برای سلامت خود و دیگران ارزش قائل می‌شود و اگر کسی نزد از آن فرد بخواهیم که از ماسک استفاده کند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: استفاده از ماسک در تمامی مشاغل به‌ویژه مشاغلی که با پخت و عرضه مواد غذایی، الزامی بوده و برای ما هیچ چیز مهم‌تر از سلامت مردم نبوده و نیست و با کسی که به عمد یا غیرعمد موجب به‌ خطر افتادن سلامت مردم بشود به ‌شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضاهای سرپوشیده موجب کاهش چرخه انتقال می‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه مکرر ما همچون روزهای گذشته عدم خروج از منزل در مواقع غیرضروری است و همگان دیدیم که کاهش ۷۵ درصدی همکاری‌های مردمی موجب شروع موج دوم بحران کرونا در سراسر کشور شد.

فرهمند تصریح کرد: در این ایام بحرانی از مردم می‌خواهیم همچون گذشته به همکاری بسیار خوب خود با خادمان حوزه سلامت تا زمان خروج کامل از بحران کرونا ادامه دهند و قطعاً مردم مهم‌ترین نقش را در بحث ریشه‌کنی کووید ۱۹ ایفا می‌کنند و بدانند که اگر همکاری آن‌ها نباشد تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی کرونایی‌ها و کلیه خادمان حوزه سلامت به ثمر نمی‌نشیند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در تمامی مجموعه‌ها ورود افراد بدون ماسک ممنوع بوده و اگر تخلفی مشاهده شد مسئول آن مجموعه باید پاسخگو باشد، بیان کرد:  بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد کنترل‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس را از تمامی مجموعه‌ها دارند و در صورت مشاهده هرنوع تخلف و یا دریافت هرگونه شکایات مردمی بلافاصله رسیدگی، پیگیری و برخورد لازم را صورت می‌دهند.

مشهد از ۱۴ تیر تعطیل می‌شود

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی نیز گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی، مشهد از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته تعطیل می‌شود. 

حمیدرضا رحیمی افزود: هم اینک مصوب شد که برخی محدودیت‌ها برای کنترل کرونا در این کلانشهر اعمال شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، گروه ۳ و ۴ موارد ویژه شامل تعطیلی و محدودیت در این استان و به ویژه مشهد اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ بر این اساس، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های زبان و کتابخانه‌ها در حوزه آموزش، مهد‌های کودک، استخرها، سینما و مراکز هنری و فرهنگی، موزه ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های زیبایی بانوان در حوزه اصناف، کاهش زمان فعالیت‌های مترو و اتوبوسرانی، مساجد و تکایا و آزمون‌های حضوری در تمامی رشته‌های تحصیلی تعطیل خواهند بود.

همچنین فعالیت‌های آسیب‌زا، برگزاری هرگونه مراسم و همایش اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تعطیل می‌شود.

رشته‌های ورزشی پرخطر و پر برخورد همانند کشتی و رشته‌های رزمی همچنان ممنوع و تعطیل خواهد بود و مدارس شبانه روزی نیز فعالیت شان متوقف می‌شود.  

گروه‌های شاغل حساس برای دورکاری در اولویت خواهد بود.

مجموعه‌های خدمات غذایی و عصرانه همچون کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها نیز تعطیل خواهد بود که مراکز با عرضه مواد دخانی در اولویت تعطیلی می‌باشند.

مجموعه‌های آبی همچنان تعطیل هستند و باشگاه‌های ورزشی سالنی تعطیل خواهند شد.

*********************

خبر تعطیلی یک هفته‌ای مشهد تکذیب شد
 
دکتر حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر تعطیلی یک هفته ای مشهد به خاطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را تکذیب کرد و گفت: از ساعتی پیش مطلبی با عنوان تعطیلی مشهد به مدت یک هفته در رسانه‌ها مطرح شده که صحت نداشته و این موضوع  تکذیب می‌شود.

وی با بیان این که از صبح امروز تاکنون هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نکرده‌ام ادامه داد: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.