رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ویزیت ۵۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی در آیین تجلیل خادمان رضوی از مدافعان سلامت استان که امروز (یازدهم تیر) با حضور خدام رضوی در محل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، به سختی های کار مدافعان سلامت اشاره کرد و افزود: این نیروها با دشمنی نامرئی در حال نبرد هستند و مشکل اینجاست که در کنار اینکه سلامت خود این افراد در معرض خطر است، سلامت خانواده هایشان نیز همواره تهدید می شود.

وی از مدافعان سلامت به عنوان مجاهدان و جهادگران این عرصه یاد کرد وافزود: نیروهای بهداشت و درمان همواره در دوران سختی یار و یاور مردم بوده اند، چه در هشت سال دفاع مقدس، چه در بحران هایی مانند سیل و زلزله و چه در زمان بحران اخیر که همین کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تقدیر از فعالان عرصه بهداشت و درمان در مراکز 16 ساعته گفت: تاکنون 50 هزار نفر در این مراکز در سطح استان ویزیت شده اند و همین امر موجب شده از بار مراجعات به بیمارستانهای ما کم شود.

وی از انجام 40 هزار نمونه گیری کرونا در سطح استان نیز خبر داد و افزود: این نمونه گیری ها به شناسایی موارد مبتلا به کرونا کمک بسیاری کرده و موجب شده با قرنطینه این افراد تا حدی از شیوع بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.

مرادی با اشاره به بستری شدن بیش از هفت هزار نفر در مراکز درمانی استان در دوران شیوع کرونا، افزود: خوشبختانه اکثریت این افراد با حال مساعد از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی اظهار کرد: هم اکنون 450 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و امیدواریم با همراهی مردم از پیک بیماری به سلامت عبور کرده و تعداد بستری‌ها بیش از این افزایش نیابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ارادت عمیق تمام ایرانیان به امام رضا(ع) گفت: همه ما در مواردی که با مصائب مواجه می شویم نیاز به پناهگاهی معنوی داریم. حتی افرادی که اعتقاد چندانی به مسائل مذهبی ندارند باز هم این نیاز را در خود احساس می‌کنند و به دنبال یک پناهگاه معنوی و امن می گردند، جایی که به آنها امید بدهد و تحمل سختی ها را برایشان آسان کند.

وی فازود: امروز این پناهگاه معنوی در ایران، وجود مقدس امام رضا(ع) است و قطعا حضور خادمان این امام بزرگوار در کرمانشاه و تجلیل از مدافعان سلامت برای همه ما انرژی مضاعفی به همراه داشته و روحیه‌بخش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار