کد خبر: ۸۶۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 01 July 2020

 

 
قول مساعد مسئولان برای ادامه ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان؛ فاز نخست پروژه پیشرفت خوبی دارد

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: استاندار گیلان، معاون رئیس‌جمهور و نمایندگان استان در مجلس برای کمک به ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان قول‌های مساعدی داده‌اند.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فاز نخست پروژه پارک موزه دفاع مقدس گیلان خوب است، اظهار داشت: استاندار گیلان، معاون رئیس‌جمهور و نمایندگان استان در مجلس برای کمک به ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان و رفع موانع آن قول‌های مساعدی داده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه فرآیند ساخت و اجرای پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان به شکل عملی از یک سال گذشته آغاز شده است عنوان کرد: گیلان در بحث احداث پارک موزه دفاع مقدس از استان‌های دیگر عقب‌تر است که امیدواریم با همدلی و مساعدت همه جبران شود.

مصطفی‌پور آغاز عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس گیلان که با حضور استاندار همراه بود را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه شروع به کار این طرح بسیار خوب بود تصریح کرد: با کمک‌هایی که استاندار گیلان و معاون رئیس‌جمهور داشتند پیشرفت فیزیکی قابل قبولی را تاکنون در این پروژه شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم فاز نخست پروژه پارک موزه دفاع مقدس گیلان تا پایان سال 1400 به پایان برسد، خاطرنشان کرد: این طرح در 3 فاز طراحی شده و قرار است به مرحله اجرا برسد از طرفی هر فاز آن تعریف خودش را دارد و با پایان فاز سوم آن شرایط برای استفاده آحاد مردم از این پروژه ارزشمند فراهم شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رفع مشکلات و بروکراسی‌های اداری پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان را به عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: از آن‌جا که ما در مسیر عملیاتی‌کردن این طرح به اندازه کافی عقب هستیم بنابراین لازم است موانعی که به وجود می‌آید را برطرف سازیم.

مصطفی‌پور ضمن ابراز امیدواری از اتمام فازهای پارک موزه دفاع مقدس در موعد مقرر و بهره‌برداری از این طرح طبق برنامه تدوین شده اظهار داشت: بنده در بدو ورودم به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با پیمانکار پروژه جلساتی داشتم و قول‌هایی نیز جهت تسریع در روند اجرای طرح داده شد.

به گزارش تسنیم، موزه‌های دفاع مقدس در انتقال ارزش و فرهنگ دفاع مقدس بر جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند بسیار موثر عمل کرده از سوی دیگر در کنار سایر تلاش‌های هنری نظیر فیلم و سینما راه‌اندازی این باغ موزه‌ها توانسته گامی مؤثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارد.

گفتنی است دفاع‌مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود که علاوه بر بُعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار