حسین کریمی؛
رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان گفت: متأسفانه در وضعیت شیوع بیماری کرونا آسیب زیادی به هنرمندان تئاتر استان وارد شده و تا کنون هیچ کمک حمایتی تا برای گروه‌های نمایشی استان صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲ 01 July 2020

حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار «تابناک» اعلام کرد: "انجمن هنرهای نمایشی استان با بیش از ۲۰۰۰ نفر عضو در استان در قالب گروه‌های نمایشی طی این سالها عملکرد موفقی در زمینه تولید و ترویج هنر ازخود داشته است.

وی ادامه داد: تولید و اجراهای عمومی نمایش در سراسر استان، برگزاری کارگاهای آموزشی، نشستهای تخصصی و حضورگروه‌های نمایشی درجشنواره‌های ملی و بین‌المللی بخشی از افتخارات هنرمندان عضو این انجمن است .

متأسفانه انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان هیچ بودجه جاری و مشخصی ندارد

کریمی تصریح کرد: هنرمندان تئاتر استان با کمترین امکانات و حمایت‌های مالی در همراهی با مردم فعالیت خود را به جد دنبال می‌کنند و بنده و همکارانم در انجمن هنرهای نمایشی بدون هیچ چشم داشتی و با افتخار برای هنرمندان و هنر استان تلاش می کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه انجمن با این حجم از عملکرد و تولید متأسفانه هیچ بودجه جاری و مشخصی ندارد، افزود: فقط دوسال یا سه سال یکبار اندک _هزینه‌ایی بابت حمایت از اجراهای عمومی از سوی مرکز هنرهای نمایشی پرداخت می شود که کمتر از یک درصد هزینه های تولید گروه ها را هم تامین نمی کند.

وی تأکید کرد: کمک‌های اداره کل فرهنگ استان برای اعزام گروه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های سالانه نیز با پیگیری‌های مکرر انجمن و آنهم بصورت بخشی از هزینه‌های این رویدادها در اختیار قرار می‌گیرد.

کریمی با تصریح ارزش و جایگاه هنرمندان، گفت: هنرمند به عنوان سرمایه‌های اصلی فرهنگ وهنر استان همواره مورد کم‌توجهی مرکزنشینان قرار داشتند و دارند.

کریمی افزود: متأسفانه در وضعیت شیوع بیماری کرونا آسیب زیادی به هنرمندان تئاتر استان وارد شده و تا کنون هیچ کمک حمایتی تا برای گروه‌های نمایشی استان صورت نگرفته است. مسئولین استان باید پیش از آنکه دیر شود برای تأمین کمکهای معیشتی اهالی فرهنگ و هنر که ماه‌هاست هیچ منبع درآمدی نداشته‌اند برنامه عاجل و عملیاتی ارائه نمایند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار