سهرابی از اجرای برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری استان فارس خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 29 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان"ک «صابر سهرابی» ضمن گرامیداشت ششم ذی‌القعده؛ روز بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: شیراز این چلچراغ فرهنگ، ادب و هنر ایران، از آن روز که متبرک به وجود احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شد، جایگاه ویژه‌ای نیز در جهان اسلام یافت. جایگاهی که از آن بزرگانی چون علامه جلال‌الدین دوانی، ملاصدرای شیرازی و ابوحیان توحیدی و در عصر حاضر بزرگانی چون شهید آیت‌الله دستغیب، شهید آیت‌الله ربانی شیرازی و آیت‌الله محلاتی پرورش یافته‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دهه کرامت و به ویژه روز بزرگداشت شاهچراغ(ع)، از فرصت‌هایی است تا فرهنگ‌وران و هنرمندان، به ویژه در زمینه‌های آیینی، رشد و شکوفایی هنری خویش را به جهان عرضه کنند و ما نیز در این راستا از آنان حمایت و پشتیبانی می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اجرای برنامه های دهه کرامت در بیش از 1200 کانون فرهنگی هنری استان فارس خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، که بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند و در دهه کرامت امسال نیز در بیش از 1200 مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری کرده‌اند که برخی از این فعالیت‌ها روی داده و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

 

سهرابی بیان کرد: راه‌اندازی بنیاد بین المللی امین ولایت که بر بنیاد فعالیت‌های فرهنگی هنری و جریان‌سازی فرهنگ اهل بیت سلام‌الله علیهم در کشور استوار است با استعانت از پرتو انوار مقدس صاحبانش راه اندازی می شود و مسئولیت دبیرخانه آن بر دوش کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

این مسئول فرهنگی افزود: این بنیاد با هدف گسترش فرهنگ ناب محمدی و ایجاد جریان مستمر معارف اهل‌بیت (ع) و با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، هنری و با استفاده از سینما و فضای مجازی با خلق آثار برجسته، مروج بسیار ارزشمند اندیشه اسلامی در این ایام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: این بنیاد که به بازشناسی جایگاه معنوی اهل‌بیت و خاندان پاک‌شان بویژه حضرت شاهچراغ علیه‌السلام می‌پردازد، می‌تواند مسیر روشن شناخت معرفت را با درک و شناخت امامزادگان و بقاع متبرکه فارس که منتصب به خاندان اهل بیت هستند باشد.

 

سهرابی افزود: دهه کرامت در فارس و شیراز با راه‌اندازی بیناد فرهنگی هنری امین ولایت می‌تواند سازوکاری عالمانه و محققانه بر بستر فرهنگ و هنر آن هم در تمام فصول سال تعریف کند که اجرای آنها مدام در سراسر استان و حتی کشور جریان داشته باشد. این نگاه به فرهنگ اسلامی بر پایه سخنان مقام معظم رهبری در این استان پهناور و کشور سومین حرم اهل بیت را بنایی برای جریان سازی‌های فرهنگی هنری در استان .

 

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، که بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم که در همین راستا جشن‌های خانگی تکریم دختران و آیین پایانی جشنواره «بهونه» که به مناسبت دهه کرامت در خردادماه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌هایی که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون برگزار شده است را می‌توان نام برد.

 

سهرابی گفت: اهدای بسته‌های کمک‌معیشتی به نیازمندان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فارس به صورت در دهه کرامت شروع شده است.

 

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 150 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در سراسر استان فارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری نهادها و مؤسسات زیرمجموعه آن برگزار شده است و تا پایان دهه کرامت نیز ادامه دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار