کد خبر: ۸۶۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 27 June 2020
 
 
تابناک/فرماندار شمیرانات گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی عامل پویایی و در نهایت توسعه روستاها و بخش هستند؛ تفکر ما شورا باور است لذا انتظار داریم از تمام اختیارات خود در روستا استفاده کنید.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سید مهدی ساداتی روز جمعه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بخش رودبار‌قصران شهرستان که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) امین آباد برگزار شد، تاکید کرد: تنها خط قرمز ما قانون و منافع مردم است؛ همه افراد نیز برای ما یکسان هستند و در هیچ زمینه‌ای بویژه مقابله با ساخت و ساز غیر‌مجاز تبعیض پذیرفتنی نیست.

وی افزود: اولین وظیفه دهیاران و شوراها نظارت و مقابله با این پدیده ناپسند هستند؛ این افراد و مسئولان اداری متولی باید از تمام اختیارات و امکانات خود با همکاری و هم‌افزایی ابتدا برای پیشگری از ساخت و سازهای غیرمجاز، سپس در مبارزه و اجرای احکام قضائی استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما نیازمند دهیاران قدرتمند و باصلابت هستیم تا قانون، عدالت و سیاست‌های نظام برای ارتقا رفاه مردم را اجرایی کنند.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه قرار نیست دهیاران گلایه کنند و اجرای کار را برعهده آنها است، گفت: محدودیت منابع مالی، زمان بر بودن اجرای برخی از پروژه‌ها و دیگر کاستی‌ها را هم مسئولان و هم مردم می‌دانند، اما باید تلاش کرد، شهروندان همین تلاش شما را می‌بینند و با رضایت برای تحقق مطالبات خود صبر می‌کنند.

ساداتی با تاکید بر ترویج امید و نشاط در جامعه هدف روستائیان تصریح کرد: قانون، ضوابط و شرایط باید برای مردم شفاف سازی شود تا آنها نیز توجیه شده و مطالبات غیرمنطقی که موجبات نارضایتی عمومی را فراهم می‌کند، مطرح نکنند؛ به طور مثال ایجاد تمام سرانه‌های بهداشتی، آموزشی و ... برای تک تک روستاها قابلیت اجرایی شدن ندارد و میسر نیست.

وی با بیان اینکه استان تهران و کشور ایران از امن ترین نقاط جهان هستند، اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مظهر صلابت و اقتدار است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات مجموعه ناجا و راهور شهرستان اذعان داشت: نیروی انتظامی با همین امکانات موجود توانسته است امنیت را به خوبی برقرار سازد و نمره قابل قبولی کسب کند؛ البته من بعد نیز از ظرفیت بسیج نیز برای تقویت ناجا استفاده خواهد شد.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و جمعیت شهرستان و فشارهای اقتصادی که منجر به افزایش جرایمی مانند سرقت می‌شود، نباید اقدامات موثر نیروی انتظامی را تنها با شناسایی چند جرم، نادیده بگیریم؛ در بحث معضلات ترافیکی شهرستان نیز اگر راهور لحظه‌ای غفلت می‌کرد، باتوجه به سیل جمعیت گردشگران شرایط بسیار بدتری را تجربه می‌کردیم.

ساداتی تاکید کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی موظف به همراهی و هم‌افزایی مجموعه نیروی انتظامی در زمینه‌های مورد نیاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستور و نظر بخشدار به عنوان نماینده دولت در بخش برای شهرداران و روسای اداری لازم الاجرا‌ است.

براساس این گزارش، بازنگری طرح هادی، به‌سازی و ایمن‌سازی مسیرهای مواصلاتی، تقویت امکانات و ادوات دستگاه‌های متولی در راستای مقابله با تبعیض و اجرای احکام تخریب با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، شبکه جمع‌آوری آب و فاضلاب، افزایش رشته‌های تحثیلی در مقطع دبیرستان، تقویت کلانتری فشم از مهمترین مشکلات و مطالبات مطروحه از سوی نمایندگان اهالی رودبار‌قصران در این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار