مدیرکل کمیته امداد ایلام:
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به ظرفیت های شهرستان بدره برای توسعه، گفت: جمع آوری زکات در شهرستان بدره در سال جاری دو برابر شده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 27 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی نژاد در سفر خود به شهرستان بدره و در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با عنوان اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر نبوده بلکه در مواجهه با این وضعیت قرار گرفته تصریح کرد: عمده مشکلات ایجاد شده نشات گرفته از نارسائی در بخشهای دیگری از جامعه است و سر ریز این مشکلات به سمت امداد سوق داده شده است که لازم است برای چنین مشکلاتی در آینده چاره اندیشی شود.

وی با تقدیر از همکاری‌های خوب امام جمعه شهرستان بدره با کمیته امداد در زمینه دستگیری از نیازمندان افزود: این شهرستان علی رغم محرومیت‌هایی که دارد دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی است و همه باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد با عنوان اینکه این نهاد خدمات بسیار متنوعی را برای ارائه به مردم و قشر نیازمند طرح ریزی کرده است گفت: کمیته امداد در ادوار مختلف همواره یاریگر دولت بوده و سعی کرده است باری را از دوش مجموعه دولت بردارد.

موسی نژاد با عنوان اینکه اتفاقات خوبی در زمینه خدمت به محرومین در شهرستان بدره رخ داده است، تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال به اندازه دو برابر سال گذشته زکات در این شهرستان جمع آوری شده که نشان دهنده تعامل بسیار خوب مجموعه همکاران این نهاد و همکاری اعضای محترم شوری زکات شهرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات تلاش برای احیاء و توسعه این فریضه است، افزود: انتظار ما از جنابعالی و دیگر اعضای شورای زکات این شهرستان این است که در آینده تلاش‌های بیشتری در زمینه تبلیغ و ترویج این فریضه مهم دینی صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: محل مصرف زکات خوشبختانه روشن و با انتخاب پرداخت کننده صورت می‌گیرد و لذا انتظار این است که با توجه به اعتماد عموم به جایگاه نماز جمعه به جهت افزایش اعتماد عمومی، از این تریبون در خصوص تبلیغ و ترویج زکات استفاده بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان بدره نیز در این دیدار به جایگاه زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات اسلامی، زکات حق فقرا و نیازمندان و خصوصاً ایتام است و اعتقاد داریم کمیته امداد اشراف بیشتری در این زمینه دارد.

حجت الاسلام موسوی افزود: در مجموعه‌های حمایتی باید همسو با کمک‌های مادی و معیشتی در زمینه مسائل فرهنگی و دینی در جامعه هدف تلاش شود و کمیته امداد کارنامه مطلوبی در این زمینه دارد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار