عاشوری از افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت هرشانه تخم مرغ خبر داد و افرود: قیمت هرشانه تخم مرغ برای عرضه نیز ۲۸ هزار تومان بوده و به اندازه نیاز بازار تخم مرغ وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 25 June 2020
این هفته از شنبه با افزایش بی رویه قیمت‌ها شروع شد. هفته‌ای که با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت طلا و بالا رفتن قیمت دلار شروع و با افزایش ۵۰۰۰ تومانی قیمت مرغ تمام شد.

به گزارش ایسنا، شرایط زندگی برای عده‌ای سخت بود، سخت‌تر هم شد و مردم دیگر ذهنشان به قیمت‌های جدید و افزایش‌ها عادت کرده و صدای نارضایتی از هیچ گوشه و کناری شنیده نمی‌شود.

قشر متوسط و کم درآمد جامعه تاکنون توان خرید خانه، طلا و پس انداز نداشتند و حالا توان خرید مایحتاج زندگی و خرید اقلام خوراکی را ندارند.

چندی پیش امام جمعه همدان در جمع خبرنگاران گفت: مسئولان مستأجر نیستند که وضعیت اجاره بها را درک کنند. حال باید به این مسئله پرداخت که هیچ مسئولی حقوق زیر دو میلیون تومان ندارد که بداند زندگی دونفره با این مبلغ سپری نمی‌شود وای به خانواده‌ای که یک فرزند یا بیشتر هم دارد.

در بازار که قدم می‌زدم شهروندانی را می‌دیدم که برای خرید کالایی آمده بودند و با پرسش قیمت آرام می‌گفتند دیروز که این قیمت نبود و پس از شنیدن پاسخ «قیمت بار امروز اینقدر است» خرید خود را انجام می‌دادند یا منصرف می‌شدند و عبور می‌کردند.

جلوی مرغ فروشی مرد جوانی حدود ۲۵ ساله آمد درخواست مرغ کرد و یک مرغ دو کیلویی برداشت، هنگام حساب کردن فروشنده گفت: ۳۶ هزار تومان می‌شود و پسر با نگرانی گفت: ممنون نمی‌خواهم.

خبرنگار ایسنا به طرف مرد جوان رفت و علت نخریدن را پرسید و پاسخ مرد قابل تأمل بود مرد به آرامی گفت: دیروز مرغ دو کیلویی ۲۲ هزار تومان بود و من تمام روز را زباله جمع کردم که این مبلغ فراهم شود، اما امروز ۱۴ هزار تومان گران شده و توان خرید آن را ندارم و با لحنی عصبانی گفت: دیگر توان خرید هیچی را ندارم.

اما از سوی دیگر مردم در حال خرید خود بودند و انگار گران شدن اقلام را جزئی از اتفاقات روزمره می‌دانستند.

طی ۲۴ ساعت قیمت مرغ از کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که روز گذشته بازرسان اتحادیه مرغ و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حضور در بازار مصمم بر اصلاح قیمت کار نظارت را آغاز کردند.

صبح امروز قیمت نهایی مرغ در ستاد تنظیم بازار و با تلاش ۲۴ ساعته مسئولان استانی به ۱۵ هزار تومان رسید. نرخی که کشوری اعلام شد و بالا و پایین شدن آن به دست استانداران سپرده شد، گویی شرایط استان با پایتخت برابری می‌کند که مسئولان مرغ ۱۰ هزار تومانی را به ۱۵ هزار تومان رساندند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در گفت و گو با ایسنا، قیمت مصوب مرغ در بازار را هر کیلو ۱۵ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: این قیمت به صورت سراسری در کشور اعلام شده و استان همدان مستثنی از این قضیه نیست.

عاشوری تصریح کرد: تشدید نظارت در بازار به منظور جلوگیری از گرانفروشی و سرپیچی از قیمت اعلام شده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت هرشانه تخم مرغ را خبر دیگری اعلام کردو افرود: قیمت هرشانه تخم مرغ برای عرضه نیز ۲۸ هزار تومان بوده و به اندازه نیاز بازار تخم مرغ وجود دارد.

اما باز هم ساماندهی‌ها و بازرسی‌ها به ضرر جیب مردم تمام شده و در کمتر از ۴۸ ساعت قیمت مرغ رشد ۴۰ درصدی خود را تجربه کرد و تخم مرغ هم از سبد خانواده‌ها حذف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار