به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از فردا ۱۴ گروه‌ منتخب تئاتر خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در تهران، اهواز، میناب، مریوان، همدان، دهلران، تبریز، مرند، مشهد، رشت، آستانه اشرفیه و تفرش به اجرا می‌پردازند. رویکرد این اجراها ترویج پیشگیری از سوءمصرف و استعمال مواد مخدر، یادآوری آموزش‌های پیشگیرانه، نشان دادن تاثیرات مخرب اعتیاد در جریان زندگی اجتماعی و اختلافات خانوادگی و جرائم ناشی از آن است.

  جوئل شوماخر از نام‌های پرآوازه سینمای هالیوود درگذشت. او در مقام کارگردانی فیلم‌های پرهزینه دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، از «زمانی برای کشتن» تا سری فیلم‌های «بتمن» حضوری پررنگ داشت. شوماخر در اواخر دوران فعالیت حرفه‌ای چند قسمت از سریال مشهور «خانه‌پوشالی» را کارگردانی کرده بود.

  آثار نخستین نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی با محوریت پویش نه به اعتیاد با عنوان «قابی از جنس تلنگر» ساعت ۱۷ امروز در فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد. این نمایشگاه با نمایش ۳۰ کارتون و کاریکاتور از ۲۵ هنرمند و ۴۰ عکس از ۲۱ عکاس تا دوازدهم تیرماه دایر است.

  مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان نمایشگاه سیار «۴۰ آینه» شد. این نمایشگاه شامل تصاویری از سوره فاتحه‌الکتاب از چهل نسخه خطی منتخب قرآن مجید از گنجینه ارزشمند نسخه‌های خطی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران است که با هدف شناساندن گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، بازخوانی و بازشناسی تاریخچه کتابت قرآن کریم و هنرهای پیوسته با آن همچون کتاب‌آرایی، خوشنویسی و تذهیب، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت با همکاری این مجموعه در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران برپا شده است. این نمایشگاه تا ۱۲ تیرماه برپاست.