کد خبر: ۸۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 25 June 2020
 
 

 

تابناک/ شورای کتاب کودک، جمشید خانیان را شایسته‌ نامزدی برای دریافت جایزه‌ جهانی «هانس کریستین اندرسن» دانسته است؛ چراکه آثار این نویسنده و حضور مستمرش در خلق ادبیات کودک و نوجوان ایران، باعث ارتقای سطح سواد ادبی و نگاه زیبایی‌شناسانه مخاطب و همچنین سطح کیفی این ادبیات شده است.
 «برناردین اواریستو» نویسنده بریتانیایی که با انتشار رمان «دختر، زن، دیگر» عنوان نخستین‌ نویسنده زن سیاهپوست جایزه ادبی «بوکر» را در ‌سال ۲۰۱۹ دریافت کرد، صنعت نشر را مورد انتقاد قرار داد و آن را «مضحک» و  صنعتی با «ارزش‌هایی گمراه‌شده» خواند که خوانندگان آسیایی و سیاهپوست در آن جایی ندارند. این انتقادها بخشی از مقدمه‌ای است که «اواریستو» برای نخستین مطالعه‌ آکادمیک بریتانیا درباره تنوع نژادی در صنعت چاپ نوشته است.
 به مناسبت روزجهانی مبارزه با موادمخدر ۱۴ گروه‌ منتخب تئاتر خیابانی ١٠ استان تهران، هرمزگان، خوزستان، مرکزی، ایلام، کردستان، آذربایجان‌شرقی، گیلان، خراسان‌رضوی و همدان از روز چهارشنبه چهارم تا جمعه ششم تیرماه به اجرا می‌پردازند. رویکرد این اجراها ترویج پیشگیری از سوءمصرف و استعمال موادمخدر، یادآوری آموزش‌های پیشگیرانه، نشان‌دادن تأثیرات مخرب اعتیاد در جریان زندگی اجتماعی و اختلافات خانوادگی و جرایم ناشی از آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار