رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: درخواست ویژه علی مطهری درباره قتل‌های ناموسی / معلم اخلاق احمدی‌نژاد رئیس شد / علت مشکوک بودن مرگ قاضی منصوری از زبان عباس عبدی / درخواست امام جمعه مشهد از معاون وزیر بهداشت و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 23 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جای بیان دلایل اتفاقات آبان ماه مجلس نیست

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس راضی نیست قطره خونی از دماغ هموطنی ریخته شود. افزایش قیمت بنزین مصوبه سران قوا بوده و در شورای عالی امنیت ملی و دولت مطرح شده بود. بنده از همین جا از تمام نیرو‌های امنیتی و انتظامی که در صحنه بودند تشکر می‌کنم. دلیل آن اتفاقات نیز به رخدادهای خاصی باز می‌گردد که اینجا جای گفتن آن نیست.

نماینده ملایر: وزیر کشور از قیمت پراید خجالت بکشد

حضور وزیر کشور در جلسه علنی مجلس، سیلی از تذکر و متلک و شماتت به همراه داشت. نماینده گرمسار، وزارت کشور را مسئول بی‌تدبیری و خسارات جانی و مالی مردم در قضیه بنزین خواند و خواستار دادگاهی کردن رحمانی فضلی شد. نماینده رشت نیز گلایه کرد که زن‌ها در بسیاری شهر‌ها بدون روسری قدم می‌زنند و وزارت کشور در خصوص آمران به معروف و ناهیان از منکر موضع خوبی ندارد. نماینده ملایر هم رحمانی فضلی را خطاب قرار داد و پرسید: «آیا خجالت نمی‌کشید که پراید ۸۰ میلیون تومان شده، در حالی که حقوق کارگر دو میلیون تومان است.»

بحران مسکن؛ رواج هم‌خانگی دو خانوار در یک واحد

ایلنا می‌گوید به دلیل مشکلات مالی، درخواست اجاره مسکن به صورت هم‌خانگی بالا رفته است. ایلنا می‌نویسد به خاطر جهش کرایه‌ها و ناتوانی مردم از پرداخت اجاره، مدتی است زندگی دو خانواده در یک واحد مشاهده می‌شود. حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اما چنین چیزی را تایید نکرده و گفته که این موضوعات در معاملات فراگیر نیست: «در حال حاضر وقتی محل سکونت جدا از خانواده همسر یکی از شروط ازدواج است، پذیرش این که دو خانواده غریبه در یک منزل زندگی کنند سخت است.» عقبایی می‌گوید هرچند مستاجران در فشار و تنگنا هستند، این خبر‌ها بزرگنمایی است و مشاوران املاک نیز برای تنظیم قرارداد در این زمینه‌ها اقدام نمی‌کنند. با این همه، او تصدیق کرده که از نظر قانونی، اجاره یک واحد به دو خانواده اشکالی ندارد.

پلیس امنیت تهران: لایو اینستاگرام زیر ذره‌بین ماست

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ می‌گوید، بررسی و رصد فضای مجازی از سال گذشته به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار این نهاد قرار دارد. علی ذوالقدری افزوده که پلیس امنیت در هماهنگی با دستگاه قضایی برخی را احضار کرده و با بعضی برخورد قانونی کرده است. ایسنا به نقل از ذوالقدری می‌نویسد: «در زمینه رفتار مبتذل و ناشایست یا سخنان مستهجن در لایو‌های اینستاگرامی، قطعا برخورد خواهیم کرد. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و اشرافیت خوبی در این فضا داریم.» رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ توضیح داده که اقدامات آن‌ها تخصصی است و ربطی به پلیس فتا ندارد که به صورت عمومی کارش را انجام می‌دهد.

فلاحت‌پیشه: نباید به رای وتو چین و روسیه خوشبین بود

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس ایران می‌گوید باید از ارجاع پرونده هسته‌ای ایران از شورای حکام به شورای امنیت جلوگیری کرد. او به ایسنا گفت: «تا زمانی که پرونده در شورای حکام باشد، خودمان مسئول پرونده مان هستیم، ولی اگر این پرونده به شورای امنیت برود، آن موقع سرنوشت آن متاثر از، اما و اگر‌های ناشی از تعاملات بین دولت‌های بزرگ خواهد بود.» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه ثمرات دیپلماسی که منجر به برجام شد، به تدریج در حال از بین رفتن است، افزود: «قطعنامه اخیر شورای حکام، یکی از اساسی‌ترین ضرباتی بود که به برجام وارد شد.» فلاحت‌پیشه خوشبینی به حمایت روسیه و چین را اشتباه خواند و گفت: «به کسانی که فکر می‌کنند اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود در آنجا حفاظی به نام حق وتوی روسیه و چین وجود دارد، باید گفت این افراد دچار خوش‌بینی هستند و این خوش‌بینی آن‌ها به لحاظ تاریخی قابل رد است.»
 
برگشت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط فیفا

در نامه‌ای که روز گذشته به فدراسیون فوتبال کشورمان رسیده، فدراسیون جهانی (فیفا) توضیحاتی را درباره اصلاح اساسنامه ارسالی داده و آن را بازگردانده است. این نهاد اعلام داشته که "لازم است اصلاحات برای رعایت کامل الزامات فیفا انجام شود" و برای این هدف نیز تا ۲۸ ژوئن (هشت تیر ماه) به فدراسیون فرصت داده تا تغییرات مورد نظرش را اعمال کند. /صدا و سیما

درآمد خانوار ۶ میلیون جلوتر از هزینه‌اش است

بررسی‌ها نشان می‌دهد که متوسط هزینه کل خالص سالانه یک خانوار شهری ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزارتومان بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل (۱۳۹۷) ٢٠.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه کل سالانه خانوار شهری۱۱ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان با سهم ٢٤.٨ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۳۵ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان با سهم ٧٥.٢ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. اما متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل، ٢٤.٤ درصد افزایش داشته است. / خبرآنلاین

جنتی به پرونده اعتبارنامه تاجگردون ورود نمی‌کند

عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس، درباره نشست مشترک نمایندگان پارلمان و شورای نگهبان، گفت: آیت‌الله جنتی عنوان کرد که شورای نگهبان به موضوع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ورود نمی‌کند، اما مجلس شورای اسلامی هر تصمیمی در این خصوص بگیرد، ما از آن حمایت می‌کنیم. آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در ادامه جلسه تاکید کرد که ما برخی اسناد را در زمان تایید صلاحیت ایشان بررسی نکردیم و برخی مستندات مربوط به بعد از زمان بررسی صلاحیت منتخب مردم گچساران بوده است. /فارس

عزم و تصمیم عارف برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ جدی است

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و از اعضای شورایعالی سیاستگذاری به خبرآنلاین گفت: اصلاح طلبان همانند اصولگرایان مجال حضور و شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ را نخواهند یافت. نظارت شورایعالی سیاستگذاری بر نمایندگانش در مجلس به شکل توصیه اخلاقی یا میثاق نامه بود. عارف تصمیم جدی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دارند و شواهد نشان می‌دهد، برای این کار عزم جدی نیز دارند. آقای خاتمی تا کنون در جریان اصلاحات داعیه رهبری نداشته‌اند و جایگاهشان فراتر از یک جایگاه تشکیلاتی است. در انتخابات ۱۴۰۰ باید با کاندیدای اصلاح طلب وارد میدان شویم، مردم کاندیدای غیر اصلاح طلب را از ما نمی‌پذیرند. خاتمی گزینه حداکثری اصلاح طلبان است، اما شاید به خاطر شرایط سنی ردصلاحیت شود. جریان اصلاحات برنامه جدی برای ریاست جمهوری دارد و البته شورای شهر تهران را نیز نمی‌خواهد از دست بدهد.

یک بانک سکه را گران کرده است!

حسین راغفر مدعی شد: یک بانک در ماه‌های اخیر اقدام به خرید سکه با اختلاف ۷۰۰ تا ۵۰۰ تا هزار تومانی در بازار آتی می‌کرد که امروز باعث شده قیمت سکه به بالای ۸ میلیون تومان برسد، بانک مربوطه قیمت سکه را بالا می‌برد و بانک مرکزی به خاطر اعتراض صنف طلا فروشان خرید و فروش سکه در بازار آتی را ممنوع می‌کند، اما واکنش دیگر مشاهده نمی‌شود. / ایلنا
 
درخواست امام جمعه مشهد از معاون وزیر بهداشت

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مساله تعطیلی و بستن در‌های حرم فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، گفت:درخواست دارم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه کنید.آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت گفت:از شما آقای حریرچی درخواست دارم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه کنید، مساله تعطیلی و بستن در‌های حرم یک جریان برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، شما مستحضرید که حرم امام رضا علیه السلام وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت عظیم، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.او ادامه داد: فشار سنگین دو جانبه‌ای هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاری‌های اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه به این خواسته‌ها برای مشهد طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود. با اینکه الان در دهه کرامت هستیم و اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده است، به دلیل محدودیت‌ها مقدار حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی‌ برای مردم مشهد ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید به نقش ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همینطور که به مردم گفته می‌شود با کرونا زندگی کنند ما هم باید بر اساس کرونا شهر‌ها و استان‌ها را مدیریت کنیم تا فشار اقتصادی بیش از این مردم را آزار ندهد.او در ادامه گفت: ما باید برای مشهد برنامه ریزی خاصی داشته باشیم تا هم جوابگوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر مشهد فلج نشود. با یک مدیریت صحیح و تأمین منابع می‌شود زائران را در ورودی‌های شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.آیت الله علم الهدی اضافه کرد:مردم مشهد در وضعیت اقتصادی نامطلوبی هستند، زیرا اقتصاد مشهد حول محور زیارت می‌چرخد،خداراشکر در جهت درمان، مشهد مقدس با کمبودی مواجه نشد و با همراهی بسیج دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری گسترده مردم در خانه‌هایشان صورت گرفت. ان شاء الله با عنایت خداوند و مدیریت صحیح بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
 
الیاس نادران رئیس‌می‌شود؟

نام ‌الیاس نادران بیش از دیگران‌ برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح است. رئیس مجلس شورای اسلامی از چند نفر خواسته تا رزومه خود و برنامه‌هایشان را برای اداره مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کنند. در این میان نام‌الیاس نادران بیش از دیگران‌ مطرح است و به نظر می رسد تصمیم قالیباف سپردن مرکز به اوست. به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس قانون، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، هیات امنای مرکز پژوهش‌های مجلس به شمار می‌رود و با تایید هیات امنا و ابلاغ رئیس مجلس که رئیس هیات امناست، رئیس مرکز منصوب می‌شود.مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از دستاوردهای مجلس پنجم و از ابداعات محمدجواد لاربجانی بود که امروز یکی از مهم‌ترین‌ بازوهای مشورتی کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شمار می‌آید و می‌تواند در اولویت‌بندی و جهت‌دهی موضوعات در دستور کار کمیسیون‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.پس از انتصاب کاظم جلالی به سفیری ایران در روسیه، طی یک سال گذشته مرکز پژوهش‌ها با حکم‌ سرپرستی اداره می‌شد.
 
رسایی، پای ناطق‌نوری را به پرونده طبری باز کرد

پس از ادعای زاکانی نماینده مجلس یازدهم درباره ارتباط طبری با گروهک مجاهدین خلق، این بار حمید رسایی، نماینده سابق مجلس مدعی نقش ناطق نوری در ماجرای انتصاب طبری در قوه قضائیه شده است! حمید رسایی در توئیتر خود مدعی شد:اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که آقای بشارتی وزیر کشور بوده با اصرار ناطق نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه هفتاد باز با همان لابی به قوه قضاییه کوچ می‌کند.‏ مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات ‎اکبر طبری در قوه قضاییه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجه‌ایم؟!‏ لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصا درباره منبع تامین هزینه ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق نوری درلواسان و ارتباطش با طبری، سوالات مهمی مطرح شده!
 
بقایی در جاده‌های غرب کشور چه می‌کرد؟

وکیل‌ مدافع حمید بقایی در خصوص مدت مرخصی استعلاجی بقایی گفت: هفته بعد و یا دو هفته دیگر به زندان برمی‌گردد که البته بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.در واکنش به انتشار خبر تصادف «حمید بقایی»، معاون احمدی‌نژاد در جاده‌های کردستان، این سوال مطرح می‌شود فردی که به علت پرونده‌های مالی، محکوم به حبس است، به چه علت خارج از زندان بوده و سر از جاده‌های غرب کشور درآورده است؟ «مهران عبدالله‌پور»، وکیل بقایی، در پاسخ به این پرسش گفت: طبق بخشنامه رئیسی، بسیاری از زندانی‌ها بیرون آمدند که وضعیت آن‌ها بسیار بهتر از بقایی بود. در واقع بقایی به دلیل مرخصی استعلاجی بیرون است و بیماری‌های متعددی دارد که هنوز هم تحت درمان است. براساس گواهی‎های پزشکی و مرخصی استعلاجی بیرون از زندان به سر می‌برد. این وکیل دادگستری ادامه داد: بقایی بعد از سکته دچار بیماری‌های متعددی شده است، رگ قلب و مغز او پاره شده، علاوه بر این‌ها بیماری داخلی و عصبی دارد و براساس گواهی پزشکی بیرون از زندان است.عبدالله‌پور در خصوص مدت مرخصی استعلاجی بقایی خاطرنشان کرد: هفته بعد و یا دو هفته بعد به زندان برمی‌گردد که البته بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.
 
علت مشکوک بودن مرگ قاضی منصوری از زبان عباس عبدی

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب ماجرای مرگ قاضی منصوری و سکوت مقامات محلی را بودار خواند. به دنبال مرگ قاضی منصوری، عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی با تیتر «بودار است» که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد، نوشت: «تا به حال به یاد ندارم که اتفاقی در اندازه ادعای مرگ (اعم از قتل یا خودکشی) قاضی منصوری رخ داده باشد و پس از دو روز مقامات محلی سکوت محض کرده و کوچکترین اطلاعی را در اختیار قرار نداده و حتی از بیان جزییات به دولت ذینفع نیز پرهیز کرده باشند. به نظرم این رفتار بودار است و احتمالا باید شاهد اتفاقات خاصی بود. جالب‌تر این که منابع غیررسمی رومانی، چون مطبوعات و رادیو تلویزیون و شبکه‌های مجازی نیز خبری را منتشر نکرده‌اند. بعید است که اِعمال این حد از محدودیت خبری پس از رویداد، تصمیم‌گیری شده باشد.»
 
معلم اخلاق احمدی‌نژاد رئیس شد

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد. حجت‌الاسلام آقا تهرانی با ۹ رأی مثبت اعضای کمیسیون فرهنگی، رئیس این کمیسیون شد. همچنین بیژن نوباوه نماینده مردم تهران و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان به عنوان نواب رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند. همچنین نصیرایی به‌عنوان سخنگو و جلالی و زهره سادات لاجوردی نیز به‌عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.
 
جلسه ستاد پیگیری شهادت شهید سلیمانی برگزار شد

تازه‌ترین جلسه ستاد پیگیری شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه برگزار شد. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، تازه‌ترین جلسه ستاد پیگیری شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سید صادق خرازی رییس ستاد، زینب سلیمانی رییس بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر اعضای این ستاد ملی از نهاد‌های مختلف در وزارت امور خارجه برگزار شد.نیرو‌های آمریکایی در عراق در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت عراق، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کردند.
 
درخواست ویژه علی مطهری درباره قتل‌های ناموسی

علی مطهری خواستار مجازات سریع عاملان قتل‌های ناموسی اخیر برای درس عبرت دیگران شد. علی مطهری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس دهم، در توئیتی نوشت: در روز دختر مناسب است به ظلمی که به دختران سرزمین ما رواداشته می شود بپردازیم. هنوز حکم پدر رومینا که با قصد قبلی او را به‌ نحو فجیعی کشت اعلام و اجرا نشده‌ است، همین طور قتل‌های فجیع ریحانه‌ عامری و فاطمه‌برحی، در حالی که مجازات برای تسکین جامعه و عبرت دیگران است. اگر به تاخیر بیفتد، فایده‌ای ندارد.
 
اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق تأیید شد

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه مجلس تأئید شد.نشست کمیسیون اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی با حضور اعضا و با دستور بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون برگزار شد. در این نشست اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پس از تبادل‌نظر و رأی‌گیری، اعتبارنامه این منتخب در این کمیسیون تأیید شد. به گزارش فارس، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون و گزارش کمیسیون برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس ارسال شد.
 
ادعای بی‌بی‌سی: مرگ قاضی منصوری با "خشونت" همراه بوده است

رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایران نشان می‌دهد که مرگ او با "خشونت" همراه بوده است. بی بی سی نوشت: رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایران نشان می‌دهد که مرگ او با "خشونت" همراه بوده است. این رسانه‌ها به نقل از دفتر دادستانی بخارست گزارش داده‌اند که روی جسد او اثر "جراحات ناشی از ضربه" دیده شده است که نمی‌تواند در حالت طبیعی ایجاد شود.
 
کنایه سنگین شمخانی به اروپا و آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: چرا اروپا دستپخت مشترک دو احمق بی‌کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت و با ارائه قطعنامه ضدایرانی بازیچه دست آن‌ها شد؟ علی شمخانی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیترش با اشاره به کتاب جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و واکنش ترامپ به انتشار این کتاب و الفاظی که این دو در این مدت در قبال یکدیگر استفاده کردند و همچنین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی سه کشور اروپایی که روز جمعه در شورای حکام به تصویب رسید، نوشت: «بولتون در کتاب خاطراتش ترامپ را دمدمی مزاج و احمق خطاب کرده و ترامپ هم در مقابل او را یک احمق بی کفایت خوانده است. چرا اروپا دستپخت مشترک دو احمق بی‌کفایت را در خروج از برجام نادیده گرفت و با ارائه قطعنامه ضدایرانی بازیچه دست آن‌ها شد؟»کتاب جدید «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید تحت عنوان «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد» به بمب خبری جدید علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شده است. او در این کتاب به افشاگری علیه ترامپ و اعضای کابینه‌اش پرداخته است.
 
زاکانی: کمیسیون تحقیق مجلس رفوزه شد

علیرضا زاکانی در واکنش به تائید اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران نوشت:‌درتایید تاج گردون، کمیسیون تحقیق مجلس در آزمونی بزرگ رفوزه شد که ان‌شاءالله رای نمایندگان در صحن، زشتی آن را بزداید. در توسعه ‎فساد شبکه‌ای با سوءاستفاده از ویژگی‌های کمیسیون برنامه و بودجه، اقدامات ‎تاج گردون را می‌توان نمونه‌ای از نقش آفرینی ‎طبری با کارکرد‌های قوه قضاییه دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار