احمدرضا احسانی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر در این کمیته تولید شد، عنوان کرد: همدان رتبه اول کشور را در زمینه تولید محتوا کسب کرده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال لوح سپاس از تلاش‌های این کمیته قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 23 June 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیش از ۵۰۰ اثر از ۲۷ استان و چند کشور همسایه به دبیرخانه جشنواره ملی کاریکاتور ارسال شد.

به گزارش مهر، احسانی  در آئین اختتامیه جشنواره مجازی ملی کاریکاتور با موضوع کرونا، با بیان اینکه این جشنواره مجازی با شعار «زندگی، کرونا، امید» برای اولین بار برگزار شد، اظهار کرد: کمیته فرهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با آغاز شیوع کرونا تشکیل و برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی اجرا شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر در این کمیته تولید شد، عنوان کرد: همدان رتبه اول کشور را در زمینه تولید محتوا کسب کرده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال لوح سپاس از تلاش‌های این کمیته قدردانی کرد.

احسانی در خصوص برگزاری چهار جشنواره مجازی با موضوع کرونا در استان، یادآور شد: جشنواره‌های کاریکاتور، خانه‌های بهشتی در حوزه قرآن و عترت، استندآپ کمدی و شعر طنز کرونا در استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه هنرمند بر اساس رسالت خود در راستای رشد تفکر و اندیشه‌ورزی در جامعه تلاش می‌کند، گفت: تلاش ما این است با تمام قدرت و در حد توان، بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را در جای‌جای استان تقویت کنیم.

احسانی عنوان کرد: از ابتدای تیرماه همه برنامه‌های فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان نیز گفت: فرهنگ و هنر در ایام تعطیلی بخش‌های مختلف، به فعالیت خود ادامه داد و می‌توان گفت که فرهنگ و هنر تعطیلی ندارد.

مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه در شرایط سخت جامعه و نگرانی مردم درباره کرونا، این جشنواره نشاط، امید و شادی را به همراه داشت، اظهار کرد: از همدان با علما، دانشمندان و هنرمندانش، همین انتظار می‌رود که در چنین شرایطی حضور قابل توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلی بخش‌های مختلف به علت کرونا، برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان نشان داد که فرهنگ و هنر، تعطیلی ندارد.

نادری‌فر با بیان اینکه در استان همدان، هنرمندان در خدمت تعالی روح هنر بوده‌اند، یادآور شد: هنر فاخر در این استان ظهور و بروز پیدا کرده که نتیجه تلاش پیشکسوتان است.

نادری‌فر با بیان اینکه هنر دولتی و اجباری نیست، یادآور شد: هنر حاصل یک جوشش درونی‌ست که کارآمدترین روش انتقال مفاهیم به شمار می‌رود و هنرمندان یک موضوع و دغدغه اجتماعی را به تصویر کشیده و آن را ماندگار می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: برگزاری جشنواره مجازی ملی کاریکاتور اقدام خوبی بود که باعث ایجاد شور و نشاط بین هنرمندان شد.

نادری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید با کرونا زندگی و آن را مدیریت کرد، گفت: اکثر فعالیت‌ها آغاز شده، اما این به معنای پایان کرونا نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: کاهش حساسیت و بی‌تفاوتی مردم نسبت به کرونا باعث افزایش آمار ابتلاء به این ویروس در استان شده است و اگر مردم، نکات بهداشتی را رعایت نکنند شرایط سخت‌تر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار