کد خبر: ۸۶۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 22 June 2020

وقتی در روز جمعه ۹ اسفند پایان سوت سه دیدار در لیگ برتر به صدا در آمد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این آخرین بازی‌های فوتبال در سال ۹۸ باشد و حتی در سال ۹۹ هم ماه ها طول بکشد تا شاهد برگزاری یک فوتبال داخلی باشیم. «استقلال - فولاد» در حالی روز چهارم تیر طی دیداری معوقه از هفته هفدهم به مصاف هم خواهند رفت که ۳ ماه و ۲۶ روز از آخرین بازی فوتبال در این مسابقات می‌گذرد.

دیدار استقلال و فولاد را می‌توان از زوایای متعددی مورد بررسی قرار داد که یکی از متمایزترین آنها، تقابل دو سرمربی جوان با تفکراتی متفاوت در دو سوی میدان است.

فرهاد مجیدی و جواد نکونام، ملی پوشان پیشین ایران که هر دو از ستاره‌های پیشین استقلال بودند و با پیراهن‌های شماره ۶ و ۷ این تیم بارها خالق خاطرات خوشی برای هواداران این تیم بودند، حالا با در دست داشتن هدایت استقلال و فولاد آغاز گر دوباره فوتبال در ایران هستند.

فرهاد مجیدی که در نیم فصل دوم جانشین استراماچونی در استقلال شد، از همان روزهای نخست تمایلش را به ارائه یک فوتبال تهاجمی نشان داد تا جایی که بسیاری از کارشناسان و منتقدان تفکرات او را با استراماچونی مقایسه کرده و بازی استقلالِ او را نزدیک به استقلالِ استراماچونی می‌دانند.

تیمِ مجیدی هم مثل تیمِ استراماچونی پر قدرت در حمله و آسیب پذیر در دفاع است. کمتر پیش می‌آید آنها دروازه حریفی را باز نکنند و کمتر هم پیش می‌آید که دروازه‌شان مقابل حریفی باز نشود. اما قدرت بالای خط حمله، کفه ترازو را در دیدارهای مختلف به سود این تیم سنگین کرده و برای همین آبی‌ها در بالای جدول و در بین مدعیان قرار دارند.

جواد نکونام که خیلی‌ها سبک مورد علاقه او را متاثر از افکار کارلوس کی‌روش می‌دانند، در حالی از فولاد یک تیم منسجم و قابل احترام ساخته که پایه و اساس فوتبال این تیم بر اساس انسجام و استحکام در ساختار دفاعی است. فولادِ نکونام همانقدر که سخت و کم گل می‌خورد، به همان هم نسبت هم کم گل می‌زند.

فولاد با ۱۲ گل خورده در ۲۰ بازی بعد از پرسپولیس دومین خط دفاعی قوی لیگ را دارد و با ۱۸ گل زده یکی از خطوط حمله کم کار را در اختیار دارد. در این فصل از رقابتهای لیگ برتر گل گهر با ۱۲ گل زده ضعیف ترین خط حمله را دارد. شاهین بوشهر، پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان با ۱۶ گل دومین خط حمله ضعیف را دارند و فولاد در کنار ذوب آهن با ۱۸ گل زده در رده بعدی قرار دارند. این در حالی است که استقلال با ۳۹ گل زده در ۲۰ بازی بهترین خط حمله این مسابقات را دارد.

دیدار استقلال و فولاد از هفته هفدهم لیگ برتر بنا بر اعلام سازمان لیگ از ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۴ تیر به میزبانی فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد در شهر اهواز برگزار می‌شود. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار