مجید درویشی با اشاره به پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن جو و ۶۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان در سال جاری تصریح کرد: جهادکشاورزی در رابطه با ترغیب و تشویق و ترویج و فرهنگ سازی پرداخت زکات با کشاورزان عمده شهرستان اطلاع رسانی چهره به چهره داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 18 June 2020
امام جمعه اسدآباد از جمع آوری ۹۰۰ میلیون تومان زکات سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد در شورای زکات شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون تومان زکات در سطح روستا‌های این شهرستان جمع آوری شده که ۹۹ درصد از این میزان زکات جمع آوری شده در همان روستا هزینه شده است.

وی برکات زکات را رسیدگی به فقرا، رفع محرومیت، عزت دادن به فقرا و محرومان و تصفیه و تزکیه مال برشمرد و افزود: درباره محاسبه فریضه زکات و برکات پرداخت زکات لازم است کشاورزان بیش از پیش توجیه و ترغیب شوند چراکه اگر فرهنگ درست پرداخت زکات در بین مردم تبیین شود کشاورزان برای این امر مهم الهی بیش از پیش ترغیب خواهند شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از پرداخت زکات توسط ۵۰ روستای شهرستان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان جمع آوری زکات برای شهرستان پیش بینی شده بود که از این میزان زکات پیش بینی شده با جمع آوری ۹۰۰ میلیون تومان، ۸۵ درصد برنامه محقق شد.

درویشی گفت: از میزان ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده در سال گذشته، ۶۳ درصد به سهم محرومان و ۳۴۰ میلیون تومان معادل ۳۷ درصد به پروژه‌های عمرانی روستا‌ها اختصاص داشته است.

وی افزود: در سال جاری در بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت جو و گندم دیم و آبی توسط کشاورزان اسدآبادی انجام گرفته که از این میزان کشت افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو دیم و آبی و ۱۸ هزار هکتار به کشت گندم جو و آبی اختصاص دارد.

درویشی با اشاره به پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن جو و ۶۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان در سال جاری تصریح کرد: جهادکشاورزی در رابطه با ترغیب و تشویق و ترویج و فرهنگ سازی پرداخت زکات با کشاورزان عمده شهرستان اطلاع رسانی چهره به چهره داشته باشد.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن سه پروژه از محل زکات در سه روستای شهرستان یادآور شد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان سعی خواهیم کرد حتماً به این سه پروژه برای ادامه کار با تخصیص اعتبار کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار