کد خبر: ۸۶۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 15 June 2020
تابناک/امام جمعه رودسر با تاکید بر صیانت از اراضی کشاورزی گفت: متاسفانه موجی از استان،‌های مختلف کشور برای خرید و تغییر کاربری شالیزارها برای ویلاسازی در اطراف رودسر راه افتاده و این برای امنیت غذایی کشور خطرناک است.
موج خطرناک تغییر کاربری شالیزارهای رودسر برای ویلاسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام‌و‌المسلمین تقی روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: جهادکشاورزی چه در زمان جهاد سازندگی در عرصه نبرد با دشمن خارجی و داخلی و چه امروز در جنگ سخت اقتصادی همیشه خوش درخشیده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه جهاد کشاورزی به ویژه 10 شهید که شهرستان رودسر در این حوزه تقدیم انقلاب کرده است، افزود: قطعاً جهاد کشاورزی امروز در خط مقدم مبارزه با دشمن در جبهه اقتصادی و نقش محوری در عرصه خودکفایی کشور دارد و همه وظیفه داریم در این کار ارزشمند سهیم باشیم.

امام جمعه رودسر با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و تقویت تولیدات کشاورزی در سال جهش تولید تصریح کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد مستقل و آزاد زندگی کند و سرنوشت خویشتن را به دست خود رقم بزند باید در تولیدات به ویژه در حوزه‌های مختلف کشاورزی به استقلال و خودکفایی برسد و این همان شعار پیروزی انقلاب است.

وی با تاکید بر صیانت از اراضی کشاورزی برای جلوگیری از تصاحب این زمین‌ها و ویلاسازی جهت حفظ این زمین‌های مرغوب برای نسل‌های آینده تصریح کرد: متاسفانه موجی از استان‌های مختلف کشور برای خرید و تغییر کاربری شالیزارها برای ویلاسازی در اطراف رودسر راه افتاده و این برای امنیت غذایی کشور ما خطرناک است.

روحانی با اشاره به اینکه با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کشور را به سمت واردات بیشتر و گدایی کردن به سمت بیگانه سوق می دهیم، افزود: یک مدیر جهاد کشاورزی در اجرای قانون برای حمایت از بحث اراضی کشاورزی نباید اهل تعارف، مسامحه، سازش و نفوذپذیری باشد و دیگر مسؤولین ذی‌ربط وظیفه دارند از کسانی که بخواهند اراضی ما را دچار اختلال کنند در هر کسوت و لباسی که باشند و منطقه و آینده کشاورزی کشور را به خطر اندازند محکم بایستند و از ساختار قانونی جهاد حمایت کنند. 

وی با انتقاد از مساعدت‌های نامناسب دولت از حوزه جهاد کشاورزی گفت: جابجایی وزاری متعدد در حوزه جهاد کشاورزی مایه تاسف بوده و نشانه تزلزل در آن وزارتخانه است و اگر حمایت‌ها در حوزه کشاورزی مناسب بود انتظار داشتیم کشور ما که از 13 اقلیم 11 اقلیم را دارا است در حوزه‌های مختلف کشاورزی به خودکفایی برسد. 

به گفته امام جمعه رودسر، برای رونق کسب‌وکار و افزایش تولید و اشتغال نیازمند حرکت جهادی هستیم تا مسائل اقتصادی کشور حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار