سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 15 June 2020

رعایت فاصله گذاری اجتماعی روی نیمکت ذخیره/ برگزاری مسابقات حتی در شهر‌های قرمز بلامانع است

به گزارش تابناک سمنان: سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درخصوص تمرینات تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: خوشبختانه تیم‌ها وارد فاز تمرینات شده اند و مراحل آماده سازی را سپری می‌کنند. امیدواریم تیم‌ها در این ایام به آمادگی برسند. به واسطه تغییر تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC، این فرصت برای ما ایجاد شد تا یک هفته دیگر زمان تمرینات را تمدید کنیم و حالا پیگیر اجرای برخی از مسائل سخت افزاری در ورزشگاه‌ها هستیم.

بحث فاصله گذاری اجتماعی روی نیمکت تیم‌ها مطرح شده است

مهدی ادامه داد: از سوی تیم‌های حاضر در مسابقات همکاری کامل تا به حال صورت گرفته است. بحث فاصله گذاری اجتماعی روی نیمکت تیم‌ها مطرح شده است و باید پد‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در اختیار تیم‌ها وجود داشته باشد.  رختکن تیم‌ها می‌بایست پیش از شروع بازی‌ها آماده شود. چنین مسائل کوچکی وجود دارد و دوستان ما در ورزشگاه‌های سراسر کشور در حال کمک کردن به ما هستند.  امیدواریم تا روز شروع مسابقات همه چیز آماده شود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تاکنون بیشتر این موارد در حال انجام شدن هستند.

ورزشگاه‌ها به صورت پلمب شده برای مسابقات آماده می‌شوند

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: بحث پلمب کردن ورزشگاه‌ها را هر هفته پیش از انجام بازی‌ها در دستور کار خواهیم داشت. خواهش کردیم که تیم‌های میزبان، ورزشگاه‌ها را پس از ضدعفونی و پلمب شده، برای شروع مسابقه به ما تحویل بدهند تا ریسک شیوع ویروس کرونا به حداقل و صفر برسد.

برگزاری مسابقات حتی در شهر‌های قرمز هم بلامانع است

او در خصوص نخستین بازی لیگ که بین تیم‌های استقلال و فولاد برگزار می‌شود، گفت: طبق مصوبه‌ای که از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت کرده ایم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مسابقات حتی در شهر‌های قرمز هم بلامانع است. می‌خواهیم کاری کنیم که تیم‌های میزبان، خودشان شرایط برگزاری مسابقه را فراهم کنند.

از شیوع دوباره کرونا در کشور، من هم نگران هستم

او درباره شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور و تاثیر این موضوع در روند برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم گفت: من هم مثل اکثر مردم ایران در خصوص این موضوع نگرانی دارم. امیدوارم کمک شود تا شیوع این ویروس کاهش پیدا کند. تصور می‌کنم نسبت به روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش پیدا کرده است. گویا برایشان عادی شده، اما امیدوارم در آینده میزان انتقال این ویروس کاهش پیدا کند. ما همه تمهیدات لازم را در نظر گرفتیم و امیدوارم باشگاه‌ها به ما کمک کنند. فعالیت و کمک‌های باشگاه‌ها تاکنون دور از انتظار ما بوده و جا دارد که از آن‌ها تشکر کنم. چرا که آن‌ها سلامتی را مد نظر قرار داده اند. سازمان‌های پزشکی مثل ایفمارک در کنار فدراسیون پزشکی ورزشی در حال کمک کردن هستند و امیدوارم به خوبی بتوانیم این موج شیوع کرونا را پشت سر بگذاریم و تمرینی داشته باشیم برای آغاز لیگ بیستم.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی روی نیمکت ذخیره/ برگزاری مسابقات حتی در شهر‌های قرمز بلامانع است

نمی‌توانیم به واسطه غیبت یک یا دو بازیکن، کل مسابقات را لغو کنیم

مهدی درباره غیبت برخی از بازیکنان خارجی لیگ برتری در تمرینات تیم هایشان اظهار داشت: با وجود اینکه تیم‌های لیگ برتری تمایل دارند که از صد درصد پتانسیل خودشان استفاده کنند، اما ما نمی‌توانیم به واسطه غیبت یک یا دو بازیکن، کل مسابقات را لغو کنیم. البته امیدوارم که باشگاه‌ها بتوانند از همه ظرفیت خودشان استفاده کنند تا کیفیت بازی‌ها بالا برود، اما از جهت دیگر اگر کمکی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بربیاید، تیم‌ها می‌توانند به ما اعلام کنند و ما به عنوان یک بازوی اجرایی کمکشان کنیم. مطمئن باشید هر کاری که از دستمان بر بیاید به عنوان انجام وظیفه عمل می‌کنیم تا باشگاه‌ها بتوانند از همه توانایی خود استفاده کنند.

برای برگزاری جام حذفی ایستادگی می‌کنیم

او درباره برگزاری رقابت‌های جام حذفی گفت: جام حذفی هم در برنامه ما وجود دارد و برای برگزاری این مسابقات ایستادگی می‌کنیم، اما باید صبر کنیم و تیم‌ها وارد فاز مسابقات بشوند. سپس یا در خلال بازی‌های لیگ و یا بعد از اتمام این مسابقات، بازی‌های جام حذفی را هم در برنامه هایمان اضافه می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار