رئیس پلیس راهور ناجا از اختصاص ۵۰ دستگاه سواری سراتو به پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد و به برخورد پلیس با ناهنجاری‌های اخلاقی اشاره کرد و گفت: سگ گردانی و شیشه دودی و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 15 June 2020

رئیس پلیس راهور ناجا از اختصاص ۵۰ دستگاه سواری سراتو به پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد و به برخورد پلیس با ناهنجاری‌های اخلاقی اشاره کرد و گفت: سگ گردانی و شیشه دودی و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برخورد پلیس با ناهنجاری‌های اخلاقی اظهار کرد: ما در یک کشور اسلامی هستیم و سگ گردانی و شیشه دودی و صدای بلند و موسیقی‌های ناهنجار معنی ندارد. فخر فروشی و تفاخر با ماشین‌های لوکس و مواردی این چنینی نباید وجود داشته باشد که خوشبختانه سردار رحیمی نیز در گزارش‌هایی که در ناجا ارائه می‌دهند اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و باید پس از این هم با این موارد برخورد شود.

هادیانفر با اشاره به خرید ۱۰۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: ۶۰۰ دستگاه سواری سراتو از این ۱۰۰۰ دستگاه تامین شده، ۲۶۰ مورد آن دیروز رونمایی شده، ۵۰ دستگاه نیز امروز به پلیس راهور تهران بزرگ خواهیم داد. علاوه بر آن تعدادی خودرو نیز به پلیس راه تهران بزرگ می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پلیس راهور بیش از ۶۰ خدمت را به مردم ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در سالی که گذشت حدود ۷۰ میلیون خدمتی که از سوی ناجا به مردم ارائه شد بیش از ۳۵ میلیون آن یعنی چیزی حدود ۵۳ درصد از کل خدمات ناجا به مردم از سوی پلیس راهور بوده است که این آمار بسیار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه به تعبیر وزیر کشور تبلور ناجا در پلیس راهنمایی و رانندگی است، خاطرنشان کرد: یکی از جدی‌ترین وظایف پلیس راهور مدیریت ترافیک است. ماموران پلیس در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راه‌های کشور مسئولیت مدیریت ترافیک را بر عهده دارد. امروز ۱۳ درصد از کشته‌های ما مربوط به راه‌های روستایی است و تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول باید به وظایف خود عمل کنند.

سردار هادیانفر ادامه داد: به ازای هر ساعت حدود دو نفر در جاده‌های کشور به دلیل تصادف جان خود را از دست می‌دهند این یعنی در همین دو ساعتی که ما اینجا بودیم چهار نفر در تصادفات کشته شدند و اگر به ازای هر نفر فوتی شش یا هفت مصدوم را نیز در نظر بگیریم آمار قابل توجهی می‌شود کما اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دادند و ۳۶۵ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

به گفته وی، خسارت هر جانباخته حوادث رانندگی ۵.۲ میلیارد تومان است و این رقم خسارت قابل توجهی است که مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۳ دستگاه در حوزه حوادث ترافیکی دارای مسئولیت هستند و در این میان سهم ناجا کمتر از ۱۹ درصد است اما چون پلیس در این زمینه پیشگام است و دغدغه جدی دارد این تصور ایجاد شده که فقط پلیس مسئولیت دارد و تمام این موارد بر عهده پلیس است در حالی که سهم ما کمتر از ۱۹ درصد است و چرا ۸۱ درصد دیگر به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند.

سردار هادیانفر همچنین گفت: امروز ۵۱ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه تصادف، شش درصد در حین انتقال و مابقی در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند. برای آن ۵۱ درصد که در صحنه جان خود را از دست می‌دهند و برای جلوگیری از کل تصادفات ما به فرهنگسازی نیاز داریم که برای این فرهنگسازی، صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و دیگر نهادها مسئولیت مستقیم دارند.

شرایط مطلوبی در تصادفات نداریم

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امروز علیرغم تمام اقدامات خوبی که انجام گرفته باید صراحتا بگویم که شرایط خوبی در تصادفات نداریم و خیلی عقب هستیم. باید خیلی کارها را با مشارکت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول انجام دهیم.

وی افزود: ما در سال ۸۵، ۲۷ هزار کشته در تصادفات داشتیم که این روند کاهشی از آن سال آغاز شده و تا سال ۹۶ ادامه پیدا کرد اما پس از آن طی مدت دو سال متوقف شد و دوباره توانستیم در سال ۹۸ پس از دو سال افزایش آمار جانباختگان را ۱.۴ درصد کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در عین حال تاکید کرد که هیچ یک از این اقدامات کافی نیست و زیبنده کشور ما نیز نخواهد بود.

سردار هادیانفر افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون نیز برابر آمارهایی که پزشکی قانونی ارائه داده است، تلفات تصادفات رانندگی ۳۳ درصد کاهش داشته است که البته بخشی از آن به دلیل محدودیت‌هایی است که از هشتم فروردین تا پایان این ماه برای کرونا اعمال شد اما واقعیت این است که در دیگر ایام تعطیل ما ترددهای زیادی داشتیم در ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه یکی از بیشترین ترددها را در سال جاری را داشتیم در تعطیلات عید فطر هم علی رغم تمام هشدارها ترددهای ما تنها ۱۴ درصد کاهش داشت.

هادیانفر افزود: زمانی که من جانشین پلیس راهور بوده و از این پلیس رفتم می‌گفتند که ۵۳۰۰ نقطه حادثه ساز در جاده‌ها و شهرها وجود دارد. امروز که دوباره به این پلیس برگشته‌ام باز همان تعداد است و ۲۰۰۰ نقطه در شهر و ۳۳۰۰ نقطه در جاده‌ها جزو نقاط حادثه ساز است که من نمی‌دانم چرا اصلا این نقاط را اصلاح نمی‌کنید یعنی نباید طی این مدت این نقاط کم می‌شد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: حالا بیاییم و بگوییم که این نقاط حادثه ساز را در مسیریاب‌های «بلد» و «نشان» قرار دادیم. حالا اگر کسی بلد و نشان نداشت چکار کند، باید بیاید و بمیرد. باید این نقاط حادثه ساز اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تهران الگوی ترافیک در کشور است خاطرنشان کرد: ما اگر فرهنگسازی خوبی در تهران انجام دهیم در دیگر نقاط کشور هم نتایج آن را خواهیم دید. در حال حاضر بحث ما استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و استفاده از کمربند برای تمام سرنشینان خودرو است. زمانی که یک اتوبوس بین شهری واژگون می‌شود. ما آمار داریم افرادی که کمربند بسته‌اند سالم هستند یا مجروح می‌شوند اما افرادی که کمربند نبسته‌اند عمدتا نابود می‌شوند.

شهرداری تهران اطلاعات دوربین‌های کنترلی خود را با پلیس به اشتراک بگذارد

وی با تاکید بر اینکه تمام اطلاعات شهرداری‌ها باید با پلیس به اشتراک گذاشته شود گفت: ما از شهرداری تهران می‌خواهیم که تمام اطلاعات مربوط به دوربین‌های کنترلی خود را با پلیس به اشتراک بگذارند.

سردار هادیانفر به وضعیت ترافیکی مناسب کیش اشاره کرد و گفت: امروز اگر در جزیره کیش وضعیت ترافیکی مناسب است. راننده‌ای بی خودی بوق نمی‌زند، حق تقدم رعایت شده و حوادث و تصادفات ما کم است دلیلش اقداماتی است که سردار حمیدی در کیش پایه گذاری کرده است. در کیش اقدامات خوبی نهادینه شده است. تهران نیز شرایط ویژه‌ای دارد و ما خوشحالیم به جای فرد توانمندی نظیر سردار مهماندار، فردی توانمندتر یعنی سردار حمیدی منصوب شده است. ایشان انعطاف خوبی دارند اما عقب نشینی نمی‌کنند.

وی همچنین از شهرداری تهران خواست که ماده ۱۰۸ را مورد عنایت ویژه قرار داده و به آن توجه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان سخنانش به موضوع معیشت پرسنل اشاره کرد و گفت: معتقدم که مهمتر از لجستیک برای ما باید معیشت پرسنل باشد. کشور عربستان ده‌ها دستگاه F۱۶ و F۳۵ دارد اما نیروی مناسبی ندارد، ما باید نیروی انسانی قوی داشته باشیم و به همین دلیل نیز لازم است به معیشت و صیانت آنها توجه کنیم. واقعیت این است که ماموران ما از جان خود مایه می‌گذارند.

سردار هادیانفر ادامه داد: از سال ۹۴ تا کنون ما هفت مرحله افزایش حقوق داشتیم که چهار مرحله آن در سال ۹۸ و ۹۹ بوده و حقوق افسران، درجه داران و ... افزایش یافت، در سال گذشته نیز من شخصا ۱۹.۵ میلیارد تومان پاداش عملیاتی توزیع کرده‌ام .اولویت‌مان هم کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان و صیانت از کارکنان و معیشت‌شان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار