کد خبر: ۸۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 15 June 2020
تابناک/وزیر راه و شهرسازی روز گذشته ۲۴ خرداد ماه به اردبیل سفر کرد تا از وضعیت پروژه‌های جاری و همچنین مسائل و مشکلات موجود آگاه شود. اسلامی که بهمن ماه سال گذشته برای بازدید از راه آهن به اردبیل آمده بود، این بار در به درخواست نمایندگان جدید مردم در اردبیل حضور یافت.
در سفر وزیر راه چه گذشت؟/از یکدلی نمایندگان برای توسعه متوازن استان تا مطالبه دغدغه‌های مردم

خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس اجتماعی: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته ۲۴ خردادماه به اردبیل سفر کرد تا از وضعیت پروژه‌های جاری و هم‌چنین مسائل و مشکلات موجود آگاه شود. اسلامی که بهمن‌ماه سال گذشته برای بازدید از راه‌آهن به اردبیل آمده بود، این‌بار به درخواست نمایندگان جدید مردم در اردبیل حضور یافت.

طی هفته گذشته پیگیری ویژه پروژه راه‌آهن اردبیل، جاده اردبیل - سرچم و توسعه بزرگ‌راه‌های استان، جزو مطالبات بسیاری از رسانه‌ها و مردم جهت پیگیری از وزیر راه و شهرسازی بود.

علی نیکزاد ۲۳ خردادماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اردبیل و با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح کل استان و تصویب و تخصیص بودجه‌های لازم، مطالبه مجمع نمایندگان در سفر وزیر راه و شهرسازی به اردبیل خواهد بود.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل - میانه، پروژه بسیار مهم و استراتژیک برای استان است و تخصیص کامل بودجه‌های مصوب از وزیر راه و شهرسازی نسبت به راه‌آهن اردبیل مطالبه ما در این سفر خواهد بود.

منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در ادامه با اشاره به لزوم تسریع روند توسعه جاده‌ها و بزرگراه‌های استان، تصریح داشت: باند دوم جاده اردبیل - سرچم، توسعه بزرگراه‌های استان در مناطق مختلف و راه‌های روستایی، دیگر مسائل مورد اهمیت موجود در استان است که باید همزمان با دیگر پروژه‌ها روند توسعه و پیشرفت خود را طی نمایند. (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه وارد اردبیل شدند/ افتتاح باند دوم فرودگاه اردبیل

علی نیکزاد و محمد اسلامی، حوالی ساعت ۱۱ شنبه با پرواز تهران - اردبیل وارد فرودگاه اردبیل شدند و با پیوستن بهنام‌جو استاندار اردبیل، موسوی، اسماعیلی، بدری، جهانگیرزاده و نظری به بازدید از روند اجرایی پروژه باند فرودگاه اردبیل پرداختند.

اسلامی در بدو ورود خود به اردبیل و پس از بازدید فرودگاه اظهار کرد: باند دوم فرودگاه اردبیل نیز از جمله طرح‌های حوزه راه است که در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و مقرر شده است در نیمه دوم سال بساط پرواز هواپیماهای ATR از مسیر پروازهای اردبیل برچیده شود.

وی افزود: استان اردبیل جزو فعال‌ترین پروژه‌های راه‌ آهن در کشور محسوب می‌شود که با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان اردبیل تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی هدف از سفر خود به استان را بازدید از روند اجرای پروژه‌های راه، راه‌آهن و مسکن ملی عنوان کرد و گفت: پروژه‌های زیادی در حوزه راه و شهرسازی در استان در حال اجراء بوده که تلاش می‌کنیم با تسهیل اجرای این طرح‌ها شاهد توسعه راه‌ها در این منطقه باشیم. (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

استفاده از ریل و تجهیزات ریلی ساخت داخل در راه‌آهن اردبیل/ ۱۴۰۰ موعد افتتاح راه‌آهن اردبیل

هیأتی متشکل از وزیر راه و معاونان، نمایندگان، استاندار اردبیل و سایر مسؤولان استانی پس از آن که با بالگرد به بازدید هوایی از جاده‌های شمال استان پرداختند، در محل احداث پل سارای طولانی‌ترین پل مسیر راه‌آهن اردبیل – میانه، حاضر شدند.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن اردبیل گفت: با توجه به برآورده‌های صورت گرفته، تا زمان پایان و بهره‌برداری پروژه راه‌آهن اردبیل، اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: پس از تحریم‌های صورت گرفته، در حوزه تولید ریل در داخل کشور یک حرکت جهشی و رو به جلویی صورت گرفته و راه‌آهن اردبیل یکی از پروژه‌های ریلی کشور است که از ریل و تجهیزات ریلی ساخت داخل استفاده می‌شود. (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

نیکزاد: مصوبات برای توسعه راه‌آهن و جاده‌ها/ یکدل برای توسعه متوازن زیرساخت‌ها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات اصلی مردم یعنی بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل – میانه، تعریض جاده اردبیل – سرچم، توسعه بزرگ‌راه‌ها و تسهیلات مسکن در سفر وزیر مصوب شد. 

علی نیکزاد در دیدار وزیر راه با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: از جمله پروژه‌های مهم استان اردبیل راه‌آهن است که ۵ سال و نیم در دولت یازدهم راکد بود که مدتی است با همت مسؤولان جانی دوباره گرفته است.

وی افزود: انتظار می‌رود امسال ۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل ریل‌گذاری و عملیات زیرسازی خاتمه و ۷ ایستگاه احداث شود تا سال آینده راه‌آهن اردبیل به بهره‌برداری برسد؛ همچنین کلنگ‌زنی تونل دوم محور نمین – آستارا نیز به‌زودی انجام می‌شود.

نماینده مردم اردبیل تصریح داشت:‌ تعریض محور اردبیل – سرچم نیز از سمت سرچم شروع خواهد شد و مقرر گردید نگهداری مسیر با تخصیص بودجه و امکانات لازم به راهداری استان اردبیل محول شود.

نیکزاد مسکن را جزو دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه دانست و خواستار تخصیص ۳ هزار فقره وام بافت فرسوده از وزیر راه و شهرسازی برای محلات ۱۳ گانه اردبیل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمامی نمایندگان و مسؤولان یکدل شده‌ایم تا برای توسعه متوازن زیرساخت‌های شهرستان‌های استان اردبیل، همگی تلاش کنیم.

نیکزاد خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار جاده کلور - درام به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم خلخال شد و گفت: توافق شده قیر مورد نیاز برای بهسازی جاده‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در قالب طرح ابرار تامین گردد.

وی با برشمردن مشکلات تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ادامه داد: توسعه بزرگراه‌های استان و بهبود وضعیت جاده‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر جزو اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم و اهالی شهرستان‌های مربوطه است که قول‌های مساعدی نیز گرفته شد.

نیکزاد تصریح کرد: تجهیز باند فرودگاه اردبیل شهریورماه به اتمام می‌رسد و پروازهای تهران نیز اضافه می‌گردد، همچنین انتظار می‌رود روشنایی باند هم پایان یابد.

وی در پایان گفت: با پیگیری نمایندگان و مطالبه‌گری رسانه‌ها امیدواریم در سال جهش تولید با فعالیت و برنامه‌ریزی شرمنده مردم استان نشویم.

موسوی: اردبیل زرخیز است اما متاسفانه در جرگه‌ی استان‌های کمتر توسعه یافته قرار دارد

عصر شنبه، دفتر امام جمعه اردبیل میزبان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مسؤولان ارشد حوزه راه و شهرسازی کشور و مسؤولان کلان استانی بود؛ در این جلسه نمایندگان اردبیل هر کدام بر دقایقی نظرات و مطالبه‌های خود را بیان نموده و به جمع‌بندی این سفر یک‌روزه پرداختند.

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین که در جریان بازدیدها به دلیل کسالت حضور نداشت، خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه اردبیل جزو استان‌های کمتر توسعه یافته است و این در حالی است که این منطقه زرخیز ۵۰ درصد گندم و سیب‌زمینی کل کشور را تأمین می‌کند.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فراجناحی عمل می‌کند و این اقدام قابل تقدیر است، در این استان مشکلات اساسی چون راه‌ها، ساماندهی بافت فرسوده و تأمین مسکن به طور جدی مشاهده می‌شود.

منتخب مردم اردبیل تصریح کرد: راه‌آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان ۴ سال است که متصل شده و این در حالی ۱۵ سال است از کلنگ‌زنی راه‌آهن اردبیل سپری شده و هنوز این پروژه افتتاح نشده است.

موسوی با اشاره به در نظر گرفتن ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه توسط رئیس جمهور برای زیرساخت‌های عمرانی کشور، بیان داشت: این مهم اعلام شد اما هیچ نامی از اردبیل نبود و با آقای نوبخت در این خصوص صحبت شده است تا سهمی برای اردبیل تخصیص یابد.

نظری: شاخص‌های راه خلخال ۴۰ درصد پایین تر از کشور

سید غنی نظری در این جلسه با اشاره به محرومیت خلخال گفت: شاخص راه‌های استان اردبیل ۲۰ درصد پایین‌تر از کشور و شاخص راه‌های خلخال نیز ۲۰ درصد پایین‌تر از استان قرار دارد؛ این‌که در توسعه منطقه‌ای تبعیضی داشته باشیم مغایر اصل صریح قانون اساسی است و مشکلات خلخال و کوثر به مراتب حادتر است.

وی افزود: پروژه جاده کلور - درام یکی از مطالبات جدی اهالی منطقه است و ضروری است اعتبار آن تامین شود؛ ۱۳ کیلومتر جاده هشتجین نیز باید سریعاً به اتمام برسد.

جهانگیرزاده: سهم مغان در تصادفات جاده‌ای استان ۶۷ درصد است

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار ضمن اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب جاده‌های مغان، گفت: سهم مغان در تصادفات جاده‌ای استان ۶۷ درصد است و سالانه به طور میانگین ۵۰ نفر فوتی در این جاده‌ها داریم.

وی بیان کرد: از وزارت راه و شهرسازی و دولت دوازدهم انتظار داریم اعتبارات راه این منطقه تحقق یابد، مایه‌ی تاسف است که احداث جاده‌ی مسیر سربند ۱۰ سال قبل آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

بدری: دور از انصاف است که راه آهن تا قبل از اتمام دولت افتتاح نشود

صدیف بدری با اعلام عملکرد چند سال اخیر در رابطه با راه‌آهن گفت: از سال ۹۵ تا ۹۸، هزار میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۹۹ زیرسازی‌ها انجام شده و با ریل‌گذاری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، به افتتاح نزدیک گردد؛ وقتی برای تامین مالی تلاش شده، دور از انصاف است که تا قبل از اتمام دولت افتتاح نشود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین به گشایش اعتباری در مورد پروژه اردبیل - سرچم و نمین - آستارا اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز مبرم اردبیل انتظار بر این است بر خلاف سال ۹۸ که شاهد تخصیص منصفانه نبودیم، امسال حداقل ۷۰ درصد برای اردبیل اختصاص یابد.

جاده ۵ کیلومتری ۴ سال است روی هوا مانده!

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه‌آهن اردبیل تا زمانی که به حوزه قفقاز وصل نشود، نتیجه ایده‌آل را حاصل نخواهد کرد و پروژه توجیه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان این‌که گرمی جزو محروم‌ترین مناطق کشور است، افزود: در طرح ابرار ۲ هزار کیلومتر آسفالت در کل کشور اجرا شده و در خود گرمی حتی یک متر آسفالت اجرا نکردند؛ راه ۱۳ روستای بالای ۵۰ خانوار در گرمی هنوز آسفالت نشده‌ است و یا ۴ سال است که ۵ کیلومتر راه چهار بانده ورودی گرمی آغاز شده و به اتمام نرسیده است.

منتخب مردمی گرمی گفت: جاده‌های روستایی باید تکمیل گردد، کل این راه‌ها بیش از ۴۰ کیلومتر نیست؛ جاده‌های شمال استان قتل‌گاهی است که هر روز خانواده‌ای را داغدار می‌کند و این مسأله‌ای قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سفر یک‌روزه که در ادامه جلسه و نشست قبلی مجمع نمایندگان استان با وزیر بود، مصوبات بسیاری صورت گرفت و باید دید این تفاهم‌ها تا چه میزان عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار