کد خبر: ۸۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 15 June 2020
 
تابناک/فرماندار جوانرود گفت: خطر شیوع ویروس کرونا درجوانرود جدی وشرایط بحرانی است باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله بااین بیماری استفاده ومردم نیز باید به هشدارهای بهداشتی توجه نمایندزیرا امکانات بهداشت ودرمان محدود راهی جز پیشگیری وجود ندارد .

به گزارش هزار ماسوله، فرماندار جوانرود در نشست ستاد کرونای شهرستان اظهار کرد: خطر شیوع ویروس کرونا درجوانرود جدی وشرایط بحرانی است باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله بااین بیماری استفاده ومردم نیز باید به هشدارهای بهداشتی توجه نمایندزیرا امکانات بهداشت ودرمان محدود راهی جز پیشگیری وجود ندارد .

 

یوسفی افزود: رفتار ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد.

 

 وی گفت: یکی از راههای شیوع این ویروس در شهرستان برداشتن محدویت ها ، تردد وارتباط این شهرستان با استانهای جنوبی و ورود مسافران وگردشگران به این شهرستان است .

 

وی ادامه داد: رفع خطر شیوع این ویروس نیازمند عزم جدی وراسخ است .

 

یوسفی اضافه کرد: نقش رسانه ها برای مقابله بااین ویروس منحوس را نباید نادیده گرفت و بدون شک رسانه ها دراین راستا نقش موثروسازنده ای داشته اند .

 

وی به اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جوانرود اشاره واظهارداشت : بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیون ، رسانه ها ، کاهش ساعت کار اصناف و بازاریان ، اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد از سوی پلیس راهور، توزیع ماسک رایگان ، تعطیلی جشن ها ، مراسم ، رویدهای فرهنگی و اجتماعی وورزشی برنامه ریزی شده وتا اطلاع بعدای همچنان ادامه دارد.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان  جوانرود نیز در این جلسه گفت : تاکنون 638 مورد آزمایش از مراجعین شهرستان به عمل آمده که ازاین تعداد 480 مورد مثبت به کوید 19 اعلام شده است.

 

دکتر مولود حسینی افزود: 352 نفر به صورت سرپایی و قرنطینه خانگی و 250 نفر نیز در بیمارستان های استان و شهرستان جوانرود بستری شده اند.

 

وی اظهارداشت : بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود 24 تخت کرونا یی دارد که در حال حاضر تمام ظرفیت آن تکمیل ودر چند روز اخیرنیز 70 نفر به بیمارستان های گلستان و فارابی اعزام شده اند.

 

دکتر حسینی به تعداد فوتی های شهرستان جوانرود اشاره و خاطرنشان کرد : از این تعداد افراد فوتی شش نفر به قطعیت مثبت و شش نفر دیگر در آزمایش های اولیه  و سی تی اسکن مشکوک بودند که به زودی تست نهایی این افراد اعلام خواهدشد .

 

وی یادآورشد: متاسفانه 39 نفر از کادر بهداشت ودرمان این شهرستان مبتلا به کوید 19 هستند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار