استاندار مازندران با تأکید بر ضرورت آزادسازی حریم رودخانه‌های استان، از آزادسازی حریم رودخانه تجن خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 13 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه بررسی مشکلات پارک ملل مرکز استان با اشاره به اینکه آزادسازی حریم رودخانه تجن به زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: بوستان ملل و کارخانه زباله‌سوز ساری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آزادسازی رودخانه تجن می‌تواند بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در مرکز استان باشد.

حسین زادگان افزود: جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه با اولویت مقابله با سیل و حفظ جان مردم می باشد و ساماندهی رودخانه های استان و تمرکز نسبت به مقوله سیل می بایست اولویت اصلی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به وجود 7 هزار کیلومتر رودخانه در استان، اظهار کرد: حسب مصوبه ستاد مدیریت بحران در راستای پیشگیری از وقوع سیل، آزادسازی حریم رودخانه ها می بایست در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران موظف است با همکاری شهرداری ها نسبت به آزادسازی رودخانه ها که به نوعی جبران خسارت سیل اخیر است، اقدام کند و با کسانی که مانع این مهم شوند قانونی برخورد می شود.

رود تجن به طول حدود ۱۴۰ کیلومتر از کوه‌های علی خانی، داراب کوه و سرکوه از ناحیه کوهستانی هزار جریب در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز سرچشمه می‌گیرد و با گذشتن از شرق شهر ساری، نزدیک آبادی خزرآباد، در ۲۵ متری پایین‌تر از سطح آب‌های آزاد به دریای خزر می‌ریزد. پارک ملل در حاشیه این رود قرار دارد. اخبار و اطلاعات خود را از طریق روابط عمومی و با مشورت آنها به مخاطبان و رسانه ها ارائه دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار