نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به دلیل شکست در جلوگیری از ورود ایران به سوریه، مسئول بزرگترین شکست تاریخ این رژیم دانست.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 13 June 2020

اولمرت: ورود ایران به سوریه بزرگترین شکست امنیتی تاریخ اسرائیل است/ نتانیاهو درباره برجام دروغ می گوید

به گزارش تابناک سمنان: ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم را به دلیل ناکامی در جلوگیری از ورود ایران به سوریه، مسئول بزرگترین شکست امنیتی تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی دانست.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه مفصلی با پایگاه خبری ایلاف اعلام کرد: ورود ایران به سوریه بزرگترین شکست امنیتی ۵۰ سال اخیر اسرائیل است و نتانیاهو مسئول اصلی این شکست بزرگ است.

وی با دروغگو و شیاد خواندن نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی گفت: او درباره خیلی چیز‌ها از جمله همه گیری کرونا به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گوید.

اولمرت همچنین نتانیاهو را به اغراق و ایجاد ترس در میان صهیونیست‌ها با انگیزه و اهدافی که مربوط به همه گیری کرونا نیست متهم کرد. بنا به گفته اولمرت، این اقدامات نتانیاهو در راستای زمینه سازی برای از بین بردن مخالفان صورت می‌گیرد.

اولمرت در بخشی از مصاحبه خود مدعی شد در تلاش بوده تا با وساطت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کند. اسد سوار هواپیما شد، اما به ناگاه نظرش تغییر کرد و به آنکارا نیامد. اولمرت مدعی شد: اگر اسد آن زمان با من توافقنامه‌ای را امضا می‌کرد کشورش به اینجا نمی‌رسید.

اولمرت همچنین به نقش داشتن در ترور عماد مغنیه و محمود سلیمان، مشاور اسد اعتراف کرد. نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ دوم لبنان ارتش این رژیم را مقصر دانست که در تامین آنچه در زمان جنگ انتظار می‌رفته، ناکام بوده است.

اولمرت همچنین گفت در جریان جنگ دوم لبنان، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، جزو اهداف اسرائیل برای ترور نبوده است. وی گفت: در آن زمان هدف ما سید حسن نصرالله بود، اما در ترور او ناکام ماندیم.

اولمرت در این مصاحبه مدعی شد در دوران نخست وزیر خود اقدامات زیادی را به صورت مخفیانه برای جلوگیری از پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران و تبدیل شدن این کشور به یک قدرت هسته‌ای صورت داده است. اولمرت همچنین گفت اسناد ارائه شده از سوی نتانیاهو ثابت نمی‌کند که ایرانی‌ها توافق هسته‌ای را نقض کرده باشند.

وی همچنین با انتقاد از نتانیاهو گفت او موفقیت‌های امنیتی محرمانه را جار می‌زند و اینکار هم صرفا به دلایل شخصی و سیاسی صورت می‌گیرد.

اولمرت همچنین با تمجید از کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت آن‌ها روابط خوبی با اسرائیل دارند و در آینده این روابط بهتر خواهد شد، این کشور‌ها تا زمانی که توافق صلح با فلسطین صورت نگیرد، این روابط را علنی نخواهند کرد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین در خصوص روابط میان ریاض و تل‌آویو پیش بینی کرد در آینده پادشاه عربستان به سرزمین‌های اشغالی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سفر خواهند کرد. او همچنین گفت در دوران نخست وزیری خود روابط خوبی با کشور‌های حوزه خلیج فارس داشته است و هنوز برخی از روابط آن زمان را حفظ کرده است. او همچنین از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سران سعودی به عنوان شرکای منطقه‌ای رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت روابط بین دو طرف بهتراست محرمانه باقی بماند.

اولمرت در خصوص تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفت نتانیاهو با این کار منطقه را به آتش می‌کشد. نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در ادعایی جالب گفت: فلسطینیان حق تعیین سرنوشت خود را دارند. اسرائیل به غور اردن نیازی ندارد. به نفع اسرائیل است که امکان تشکیل دولت جداگانه را به فلسطین بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار