کد خبر: ۸۶۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 13 June 2020

رئیس هیات مدیره انجمن مردم نهاد آوای مهرگان گناوه روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این پایگاه در تداوم  طرح اجتماعی "هم نوایی عشق و زندگی" خود که طرحی جامع و مردمی برای خدمات رسانی به شهروندان گناوه‌ای در زمان شیوع بیماری کرونا است، به مناسبت  ۲۳ خرداد روز جهانی مبارزه با کار کودکان بسته‌های فرهنگ و سرگرمی بین این گروه که در بازار به تنهایی و یا پا به پای خانواده مشغول به کار هستند و یا کودکانی که سر چهارراه ها گل می‌فروشند، توزیع کرد.

خدیجه نظری افزود: این پایگاه در طرح هم نوایی عشق و زندگی میان ملیت‌ها و جنسیت تبعیض و تفاوتی قایل نشده و توزیع اقلام فرهنگی مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک بین کودکان ایرانی و افغان ساکن در این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: این بسته‌ها شامل  اقلام و وسایل کامل نقاشی، دفتر یادداشت و خاطرات، کتاب متناسب با سن کودکان و اسباب بازی فکری و گروهی است.

رئیس هیات مدیره انجمن مردم نهاد آوای مهرگان گناوه گفت: پروژه کودکان کار با کمک همکاری اداره بهزیستی و تکیه بر مشارکت‌های مردم از نوروز امسال و در بحبوبه شیوع ویروس کرونا  توسط این پایگاه اجرا و  تاکنون ۱۶۰ بسته فرهنگی بین جامعه هدف توزیع  شده است.

وی یادآورشد: این موسسه زیرنظر بهزیستی و به عنوان یک گروه مردم نهاد به منظور کمک و همیاری به شهروندان در زمینه ارتقای سلامت روان تشکیل شده‌است.
نظری گفت:  افزایش سطح دانش عمومی و تلاش برای افزایش سلامت روان افراد، حمایت از معلولان، برقراری ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی، انتقال مهارت‌های کسب شده از سوی اعضا به دیگر افراد جامعه، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تلاش برای جذب افراد علاقه‌مند، متخصص و دارای مهارت برای گسترس جمعیت همیاران از جمله هدف‌های تشکیل این موسسه است.

سازمان بین‌المللی کار (ILO)، در سال ۲۰۰۲، ۱۲ ژوئن ( بیست و سوم خرداد) را به عنوان روز جهانی منع کار کودکان نام‌گذاری کرده است.

دلایل این نام‌گذاری جلب توجه فعالان اجتماعی، کارفرمایان، دولت‌ها و جامعه مدنی نسبت به معضل کار کودکان و ضرورت انجام اقدامات بنیادین برای کاهش این پدیده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار