کد خبر: ۸۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 12 June 2020
 
تابناک/عرصه هنرهای نمایشی بالاخره و بعد از نزدیک به چهار ماه تعطیلات اجباری به دلیل شیوع بیماری کرونا با دیگر از اول تیرماه سال جاری با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار خواهد کرد.
 

خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، عرصه هنرهای نمایشی بالاخره و بعد از نزدیک به چهار ماه تعطیلات اجباری به دلیل شیوع بیماری کرونا با دیگر از اول تیرماه سال جاری با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار خواهد کرد. 

تئاتر طی ماه‌های گذشته مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است، این هنر و مخصوصا هنرمندان آن همواره با مشکلات شدید معیشتی روبرو بوده اند و حال با بروز چهار ماه تعطیلی بسیاری از آنها در امرار معاش خود به مشکل برخورد کرده اند. 

http://94.182.147.96/files/fa/news/1399/3/19/161_515.jpg

بهره‌گیری از نماد‌های بصری ایرانی واسلامی ویژگی نشان جشنواره است

نشان هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، توسط محمد روح‌الامین طراحی و رونمایی شد. محمد روح‌الامین طراح و مدیر هنری و هویت بصری جشنواره در خصوص طرح نشان جشنواره گفت: در طراحی این نشان سعی کردم با بهره‌گیری از گزاره‌های مرتبط با مفهوم پایداری و مقاومت و تلفیق آن با صحنۀ نمایش، ارتباط معنوی ایستادگی و پیوند آن با هنر فاخر نمایش را در معرض دید مخاطبان قرار دهم.

طراحی ۵ سرو، که در نقطۀ مرکزی آن سرو رشیدتری با رنگ سرخ به عنوان نماد شهید جلوه‌نمایی می‌کند، موضوع و تم اصلی این نشان می‌باشد، که در واقع تمثیلی از وجود مقدس و مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد تاریخی و الگوی مقاومت در برابر ظلم و ستم است.

/////////////////////

روح‌الامین افزود: این نشان ابتدا با تکنیک طراحی با دست (hand writing) اجرا شد و سپس توسط نرم‌افزار‌های تخصصی مربوطه به این شکل، نهایی شد. طراحی عنوان جشنواره نیز، با استفاده از خط کوفی بنایی، که از جمله خطوط سنتی در معماری ایرانی اسلامی است استفاده گردید، که متناسب با اجزای بصری نشان استفاده شد.

گفتنی است این نشان توسط دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، محمد روح‌الامین طراح و گرافیست و جمعی از مدیران بخش‌های این جشنواره رونمایی گردید.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

https://static2.mostaghelonline.com/servev2/qt3OM5W9pwPm/v0PAsgI_jeU,/%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86+%DA%86%D8%AE%D9%88%D9%81+3.jpg

آثار آنتوان چخوف در رادیو نمایش نقد و بررسی می‌شود

جمعه، بیست و سوم خرداد ماه، آثار آنتوان چخوف در «هزارتوی داستان» رادیو نمایش بررسی می‌شود. این برنامه هر هفته با حضور یکی از کارشناسان و اساتید این رشته، به خوانش، معرفی، نقد و تحلیل تخصصی شاهکار‌های داستان‌های کوتاه جهان می‌پردازد.

در این قسمت از برنامه «هزارتوی داستان» که روز جمعه بیست و سوم خرداد ماه از رادیو نمایش پخش می‌شود، داستان «سوگواری» نوشته آنتوان چخوف توسط دکتر کیهان بهمنی نقد و تحلیل خواهد شد.

«هزارتوی داستان» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، کارشناسی و اجرای بهناز بستان دوست و گویندگی رضا عمرانی، جمعه‌ها ساعت ۲۱ الی ۲۲ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

تمدید ارسال طرح نمایش میدانی ویژه دفاع مقدس در اردبیل | تئاتر اردبیل

تمدید ارسال طرح نمایش میدانی ویژه دفاع مقدس در اردبیل

علی دانش مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از تمدید دوباره مهلت ارسال طرح های نمایشی ویژه هفته دفاع مقدس خبر داد.

علی دانش، مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از تمدید دوباره مهلت ارسال آثار ویژه هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه‌ای که داشت، مهلت ارسال طرح نمایش میدانی ویژه دفاع مقدس را تا ۲۲ خرداد تمدید کرد.

وی با اعلام اینکه به منظوربهره گیری از اندیشه و تجربیات هنرمندان و ایجاد انگیزه و فرصت برای نویسندگان طرح‌های خیابانی و میدانی و نمایشنامه نویسان استان، مسابقه طرح برگزیده نمایش میدانی افلاکیان خاکی برگزار می‌شود، افزود: زندگانی و سیره عملی چهارده معصوم (ع) به ویژه پیامبر اسلام (ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی، مضامین فاطمی (موضوعات برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، مضامین عاشورایی (آثار مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا و تأثیرات آن در زندگی معاصر) و مضامین و فرهنگ مهدوی در ایران اسلامی از موضوعات و محور‌های این فراخوان اعلام کرد و گفت:شخصیت‌های شناخته شده و موثر استان در تاریخ اسلام شامل، دانشمندان، نویسندگان و سیاستمدارانی که تأثیرات ارزشمند در جریان پیشرفت اسلام داشته اند، تکریم دستاورد‌های انقلاب اسلامی با نگاه به اتفاقات مربوط پیروزی انقلاب اسلامی در استان و بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی درهشت سال دفاع مقدس در چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس با نگاه ویژه به سرافرازان دفاع مقدس استان از دیگر محور‌های این فراخوان است.

دانش با تاکید بر ضرورت تکریم رشادت‌های مدافعین حرم و مضامین ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آخرین مهلت ارسال طرح نمایشی را بیست و دوم خرداد اعلام کرد و با بیان اینکه به سه طرح برگزیده این مسابقه هدیه نقدی به ترتیب، برگزیده اول ده میلیون ریال، برگزیده دوم پنج میلیون ریال، برگزیده سوم سه میلیون ریال اهدا خواهد شد، افزود:نمایش افلاکیان خاکی در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ همزمان با هفته دفاع مقدس در محل ضلع جنوبی دریاچه شورابیل اردبیل به صورت میدانی و محیطی با حضور هنرمندان تئاتر استان اجرا شده است و امسال هم این نمایش میدانی و تلفیقی با گرامیداشت چهلمین سالگشت هفته دفاع مقدس توسط سپاه حضرت عباس (ع) استان اجرا می‌شود.

برگزیدگان دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی مجید واحدی زاده ...

دبیر مسابقه نمایشنامه نویسی زنده یاد واحدی زاده معرفی شد

علی دانش به عنوان دبیر مسابقه نمایشنامه نویسی زنده یاد واحدی زاده معرفی شد. در نشست شورای سیاستگذاری سومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی زنده یاد مجید واحدی زاده و با انتخاب این شورا، علی دانش به عنوان دبیر این رویداد تئاتری شمالغرب کشورمعرفی شد. سومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی زنده یاد مجید واحدیزاده با گستره شمالغرب کشور با حضور نمایشنامه نویسان استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و گیلان در بخش‌های نمایشنامه نویسی حرفه ای، نوقلمان و بخش پژوهش‌های تئاتری برگزار می‌شود.

این مسابقه به منظور گرامیداشت یاد و خاطر زنده یاد مجید واحدیزاده و با هدف ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی در استان‌های شمالغرب کشور، شناسایی و معرفی نویسندگان بومی و ایجاد فضای مناسب برای کشف استعداد‌های تازه در حوزه نمایشنامه نویسی و تشویق و حمایت از تولید نمایشنامه‌های نویسندگان بومی شمالغرب برگزار می‌شود.

علی دانش از هنرمندان فعال تئاتر استان اردبیل و عضو هیئت مدیره گروه تئاتر فروغ اردبیل است که در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به عنوان بازیگر حضور داشته و جوایز ارزشمندی را از رویداد‌های مختلف تئاتری کشور کسب کرده است. وی متولد ۱۳۵۰ شهر اردبیل است که فعالیت‌های نمایشی خود را با گروه تئاتر پیام از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده است. علی دانش علاوه بر مسئولیت انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، به عنوان مدیر هنری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های فاع مقدس استان اردبیل فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار