کد خبر: ۸۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 11 June 2020

نجات جان ۵۱ نفر از غرق شدن در آبهای ساحلی گیلان

تابناک/ سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: طی ۲۰ روز اخیر ۵۱ هموطن توسط منجیان غریق در سواحل گیلان نجات یافتند.

سرهنگ مهرداد مهرگان افزود: متاسفانه در این مدت دو هموطن در سواحل شهرستان های تالش و لنگرود  و حدود ۱۰ هموطن نیز در رودخانه ها و کانال های استان گیلان غرق شدند.

وی یادآور شد: سال گذشته  از اول خرداد  تا انتهای تابستان ، ۲۹ هموطن به دلیل عدم رعایت موازین و مسایل مربوط به شنا، جان خود را در سواحل دریا از دست دادند که الیته این رقم نسبت به دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و امیدواریم در سال جاری نیز کاهش چشمگیری یابد.

وی بیان کرد: البته سال گذشته حدود ۸۵۰ هموطن توسط منجیان غریق در آبهای ساحلی گیلان از غرق شدگی نجات یافتند و انتظار داریم که در سال جاری هموطنان به توصیه های منجیان غریق گوش کنند تا شاهد مصیبت و جان باختن هموطنان هنگام شنا و استفاده از موهبت دریا نباشیم.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در سواحل دریا شناسایی شده که سال گذشته ۴۸۶ منجی غریق در این مکان ها حضور داشتند اما این تعداد نقطه خطرآفرین به طور حتم در سال جاری با توجه به استفاده هموطنان از نقاط مختلف دریا و همچنین شناسایی این نقاط افزایش خواهد یافت و با توجه به این امر تعداد منجیان غریق نیز افزایش می یابد.

مهرگان تصریح کرد: البته سال گذشته باید حدود ۵۶۸ منجی غریق در ساحل مناطق خطرآفرین دریا در استان گیلان حضور می یافتند اما به دلیل مشکلات موجود در خصوص رقم حقوق و مشکلات مربوط به تجهیزات و بیمه، منجیان رغبتی برای کار ندارند اما امیدواریم که این مشکلات در سال جاری برطرف شود تا شاهد حضور گسترده منجیان غریق در سواحل گیلان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار