برنامه جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در حالی اعلام شد که سنگین‌ترین برنامه برای استقلال است و بیشتر مسابقات مانند لیگ‌های خارجی در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 10 June 2020

ایرنا- سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه دقیق سه هفته پیش روی فوتبال ایران را اعلام کرد. چند روز قبل اعلام شد ادامه مسابقات لیگ نوزدهم بعد از شیوع ویروس کرونا از روز چهارم تیرماه با بازی عقب‌افتاده فولاد خوزستان و استقلال تهران آغاز خواهد شد و هفته بیست و دوم نیز از هشتم تیرماه استارت می‌خورد.

حالا سازمان لیگ به طور دقیق و با ذکر زمان و مکان برگزاری بازی‌ها برنامه هفته‌های بیست و دوم، بیست و سوم و بیست و چهارم را اعلام کرد. برنامه‌ای که نکات جالبی را در دل خودش به همراه دارد.

سخت‌ترین روزها در انتظار استقلال و فرهاد

بدون تردید سنگین‌ترین برنامه برای ۲ تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران خواهد بود چرا که هر ۲ تیم در این بازه باید یک بازی بیشتر نسبت به الباقی رقبا داشته باشند. اما جالب است بدانید کار برای شاگردان مجیدی به مراتب دشوارتر است. آنها باید روز چهارم تیرماه در اهواز به میدان بروند. سپس به تهران برگردند و در روز نهم تیرماه رو در روی سایپا قرار بگیرند. بعد دوباره آبی‌پوشان سفری به جنوب دارند و در روز پانزدهم تیر در برابر پارس جنوبی این شهر قرار می‌گیرند و بعد بار دیگر بازگشت به تهران و دیدار با تراکتور در روز بیست و یکم تیرماه. فولاد اما تنها یک بار از اهواز خارج خواهد شد.

برنامه ایده‌آل برای پرسپولیس و یحیی

پرسپولیس باید در هر ۶ روز یک بار به میدان برود. آنها ابتدا در تاریخ هشتم تیرماه مهمان پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس هستند و نیازی نیست از تهران خارج شوند. سپس تیم یحیی باید از شاهین شهرداری بوشهر در روز ۱۴ تیرماه پذیرایی کند و در قدم بعدی سرخپوشان پایتخت‌نشین باید روز بیستم تیرماه در تبریز به مصاف ماشین‌سازی بروند.

خبری از هر ۹۶ ساعت یک بازی نیست

انتظار می‌رفت فاصله بین بازی‌ها حدود چهار روز باشد اما با توجه به عقب افتادن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هر تیم به جز استقلال و فولاد، باید هر ۶ یا هفت روز یک بار به میدان برود و این می‌تواند خبر خوبی برای باشگاه‌ها باشد که فشار مضاعفی به بازیکنانشان وارد نخواهد شد.

شب‌های فوتبالی در انتظار فوتبادوستان ایرانی

زمان برگزاری مسابقات همگی بین ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه تا ۲۱ خواهد بود و این یعنی همه دیدارها زیر نور ورزشگاه برگزار می‌شود و این نگرانی ایجاد می‌شود که نور استادیوم‌ها کافی خواهد بود یا خیر. شب‌های فوتبالیِ خاصی برای فوتبال‌دوستان در راه خواهد بود.

امتیاز میزبانی برای همه، حتی وضعیت قرمزها

همه تیم‌ها از امتیاز میزبانی برخوردار هستند و قرار نیست مسابقه‌ای در خارج از ورزشگاه و شهر تیم میزبان به انجام برسد. فولاد مقابل استقلال در ورزشگاه خود میزبانی می‌کند و تمام تیم‌های دیگر هم به همین شکل میزبان هستند. حتی شهرهایی که آمار کرونا در آنها وضعیت سفیدی ندارد نیز می‌توانند در خانه خود از حریف پذیرایی کنند و این می‌تواند حاشیه‌ها و اعتراضاتی را در پی داشته باشد.

رونمایی از زمان احتمالی پایان لیگ نوزدهم

با توجه به زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر در این سه هفته و فاصله زمانی که وجود دارد؛ احتمال می‌رود لیگ برتر در تاریخ بیست و پنجم مردادماه به اتمام برسد. این زمانی است که با توجه به برنامه زمانبندی شده در این سه هفته تخمین زده می‌شود و مشخص نیست سازمان لیگ دقیقا در همین تاریخ مسابقات را به اتمام برساند یا زمانی دیگر. اما احتمال می‌رود با توجه به اینکه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شهریور ماه به انجام می‌رسد در همین زمان شاهد پایان لیگ باشیم و سپس چهار دیدار باقیمانده جام حذفی هم به انجام برسد.

لیگ برتر ایران شبیه به اروپا؛ شنبه یکشنبه های تمام فوتبالی

به جز ۲ بازی هفته بیست و چهارم که در روز جمعه برگزار می‌شود بقیه بازی‌ها در روزهای اول و وسط هفته به انجام می‌رسد. در روزهای شنبه و یکشنبه بیشترین تعداد بازی به انجام می‌رسد و به نوعی شبیه به فوتبال اروپا خواهیم شد که مسابقاتشان را بیشتر در این ۲ روز برگزار می‌کنند. در روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز مسابقاتی برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار