بازیکن سابق تیم استقلال تهران درباره وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال و تصمیم‌های اخیر آن انتقاد‌هایی را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 10 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: احمد جمشیدیان بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در مورد برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال با توجه به شرایط موجود از جمله شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در این مورد صحبت‌های زیادی انجام شده و تصمیمات توسط مسئولان گرفته شده است. تعطیلی فوتبال نشدنی است، اما کشور ما توانایی اجرای شیوه نامه های بهداشتی را ندارد. به نظر می‌رسد عواقب لغو شدن مسابقات برای فدراسیون فوتبال سنگین بوده است که دلیل این موضوع را فقط خودشان می‌دانند.

او افزود: شاید در لیگ برتر بعضی باشگاه‌ها بتوانند دستورالعمل‌های پزشکی را رعایت کنند، اما در لیگ‌های پایین تر، تیم‌ها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و احتمالا هرچه در این مسیر بیشتر قدم برداریم، خطرات بیماری کرونا بیشتر خواهد شد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت بازی‌ها باتوجه به ۳ ماه تعطیلی و زمان کم تمرینات، گفت: تقریبا در ۲۰ سال اخیر با چنین اتفاق بی سابقه‌ای مواجه نبوده ایم. لیگ ما معمولا ۱۰ ماه طول می‌کشد و فاصله ۲ تا ۳ ماه هم زمان استراحت تیم‌ها تا لیگ بعدی است که بازیکنان فقط ۲ الی ۳ هفته فرصت استراحت خواهند داشت.

مصدومیت‌های سختی در انتظار بازیکنان است

او ادامه داد: بازیکنان تقریبا ۳ ماه از تمرینات گروهی دور بوده اند و قطعا نمی‌توان انتظار داشت که با آمادگی کامل وارد رقابت‌ها شوند. علاوه بر آن فاصله لیگ امسال و سال آینده بسیار اندک می‌شود و این یعنی تمرینات آماده سازی تیم‌ها برای فصل بعد هم کم خواهد شد. فشار پشت سر گذاشتن یک فصل و نیم مسابقه، به بازیکنان صدمه زده و مصدومیت‌های سختی را نصیب فوتبالیست‌ها خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اکثر بازیکن‌های لیگ ایران قرارداد یک ساله با باشگاه خود می‌بندند و در صورت مصدوم شدن هر کدام از آن‌ها قطعا هیچ باشگاهی فرد آسیب دیده را جذب نخواهد کرد. اگر هر فوتبالیستی در چند هفته باقی مانده مصدوم شود، فصل بعد را خانه نشین خواهد شد.

فدراسیون فوتبال قدرت تعطیل کردن لیگ برتر را ندارد

جمشیدیان در خصوص تعطیلی لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس عنوان کرد: فدراسیون فوتبال قدرت تعطیلی لیگ برتر و تعیین قهرمان را ندارد. احتمالا به جز پرسپولیس بقیه تیم‌ها از این موضوع استقبال نخواهند کرد، البته شاید خود پرسپولیسی‌ها هم قهرمانی بدون انجام مسابقه را دوست نداشته باشند. وقوع چنین اتفاقی کاملا سلیقه‌ای و بدون ایراد است، اما باید فدراسیون فوتبال قاطعیت لازم را داشته باشد. به نظر من تمکین از سازمان لیگ برای هر تیمی ضروری است تا شرایط متفاوت امسال پشت سر گذاشته شود.

او بیان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) تصمیم گیری برای ادامه رقابت‌ها را بر عهده فدراسیون هر کشور گذاشته اند، بنابراین تصمیم تعطیلی مسابقات اصلا عجیب نخواهد بود.

دولت به اسم خصوصی سازی به دنبال درآمدزایی برای باشگاه‌ها است

بازیکن سابق تیم استقلال درباره خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت، اظهار داشت: طی سالیان اخیر هرسال صحبت از خصوصی سازی این ۲ باشگاه شده است، اما اگر چنین اتفاقی هم بیافتد، همه امور تیم‌ها در اختیار مسئولان باقی خواهد ماند و به هیچ عنوان این ۲ تیم را صد درصد، وارد بخش خصوصی نخواهند کرد. آن‌ها فقط بخشی از این باشگاه‌ها را به منظور درآمد زایی واگذار خواهند کرد. استقلال و پرسپولیس بسیار ارزشمند هستند و امکان ندارد دولت به همراه وزارت ورزش و جوانان آن‌ها را به طور کامل دست مردم یا اشخاص خاص بسپارد.

احمد جمشیدیان

وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال به شدت خراب است

جمشیدیان در مورد اینکه آیا ویلموتس ارزش این همه حاشیه و ولخرجی را داشته است یا خیر، پاسخ داد: مارک ویلموتس به هیچ عنوان برای فوتبال ایران انتخاب مناسبی نبود. وقتی توانایی امضای یک قراداد ساده را نداریم و تعداد اعضای فوتبالی در فدراسیون کم است، طبیعتا نمی‌توان ارزش فوتبالی افراد را تشخیص داد.

او افزود: اگر به کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نگاه کنیم به جز چند فرد ارزشمند فوتبالی، بقیه هیچ گونه سابقه ورزشی خاصی ندارند. در حال حاضر فدراسیون ما به شدت بد عمل می‌کند و آن‌ها قدرت تعطیلی لیگ برتر و تعیین قهرمان را ندارند. تعدادی از اعضای فدراسیون بعد از قرارداد فاجعه بار ویلموتس و کی روش رفته اند و فدراسیون کاملا بدون هیچ مسئولی اداره می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار