با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، اعضای باند کلاهبرداری که با چک های سرقتی اقدام به خرید 66 میلیارد ریال خشکبار کرده و متواری شده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 10 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار “عباسعلی محمدیان” فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر کلاهبرداری با شیوه خرید خشکبار با چک های سرقتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند یک باند ۴ نفره کلاهبرداری با معرفی خود با عنوان بازنشسته یک اداره دولتی ابتدا اقدام به اجاره سوری یک مغازه در شهر هشتگرد کرده و سپس با مراجعه به مالباختگان اقدام به خرید خشکبار با چک های سرقتی کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به متواری شدن متهمان پس از تحویل خشکبار از مالباختگان، بیان کرد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سرشبکه این باند کلاهبرداری در منطقه “شهر ری” استان تهران شدند و با تحت مراقبت قرار دادن وی در هنگامی که وارد شهرستان ساوجبلاغ شد در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل کردند.

سردار “محمدیان” اظهار داشت: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود اما با مشاهده مستندات پلیس و روبرو شدن با تعدای از شاکیان پرونده به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری از طریق خرید اقلام با چک های سرقتی با همدستی ۳ نفر دیگر از همدستانش اقرار کرد.

وی با اشاره به دستگیری هر ۳ همدست متهم در عملیات های جداگانه تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری این باند حرفه ای ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در معاملات خود از دریافت چک از افراد ناشناس خودداری کرده و در صورت دریافت چک حتما آن را از بانک مربوطه استعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار