کد خبر: ۸۶۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 09 June 2020

 

تابناک/خرداد ۹۸ بود که رضا رحمانی، دادستان شجاع لاهیجان در خصوص زمینخواری برخی از صاحبان قدرت در این شهرستان هشدار داد. این حرکت ضروری و عدالتخواهانه که همراهی گسترده مردمی و رسانه ها را با خود داشت؛ در قالب کمپینی به نام #رحمانی_تنها_نیست در میان گروه های زیادی از اقشار مختلف مردم دیده شد و این موضوع نشان داد که رفع فساد دغدغه چه تعداد گسترده ای از مردم است. رحمانی با این عمل بدرستی توانست از جایگاه حقوقی و قانونی خود اعاده حیثیت کرده و نقشه بدخواهان نظام را در ایجاد شائبه ی همراهی مجریان قضایی با غارتگران بیت المال خنثی کند.

اخیرا نیز حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان، با توجه به ضرورت اجرای نقش معنوی و اثر گذاری خود در جامعه با رسانه ای کردن دغدغه های جدی خود در خصوص فساد اداری و زمینخواری برخی خواص، در قالب نامه ای علنی به رییس قوه قضاییه درخواست اعزام هیئتی درباره بررسی موضوعات مذکور به شهرستان را مطرح کرد.

هشدار در خصوص این آفت ها، نشان از درایت و آگاهی دیده بانان فساد در منطقه دارد که بدرستی زنگ خطر آن را نواخته اند. اقدام بسیار موثری که یکی از مهم ترین آثار علنی بودن آن از بین رفتن حاشیه امن برای مفسدین و غارتگران بیت المال است.

رسانه ای کردن این موارد از سوی مسئولین حکومتی، برخلاف ادعای برخی، نه تنها اعتماد را در جامعه افزایش میدهد و از شکاف میان مردم و مسئولین میکاهد، بلکه دیگران را نیز تشویق به گزارش نمودن گوشه های دیگری از فساد در اطراف خود می کند.

بررسی انتقادات به این امام جمعه انقلابی، شائبه ی ریشه های مشترک عوامل و وابستگان سیاسی این غارتگران بیت المال در منطقه را پررنگ میکند اما این عمل فارغ از سیاسی کاری های مرسوم برخی افراد معلوم الحال که  مفاسد طیف و جناح سیاسی خود را پوشانده و در صدد دعواهای میان جناحی اند و با این روش موجبات گسترش فساد را هربار به گونه ای فراهم میکنند، دارای برکات ارزشمندی ست .

فرافکنی و تقلیل دادن موضوع و برانگیختن احساسات مردم توسط برخی با روشهای نخ نما، حرفهای بی پایه اساسی ست که در برابر اهمیت  موضوع مبارزه عملی با فساد، محلی از اعراب ندارد. آنچنان که امیر مومنان علی ( ع) مصلحت اندیشی در برابر احکام خدا را بدعت گذاری مینامید و قاطعانه میفرمود: ” به خدا سوگند، ساعتی هم آنها را در مسئولیت نمینهم. در دینم نیرنگ وارد مکنید و در کارم پستی روا مدارید.”

امیدواریم کلیه ائمه جمعه و دادستان های محترم تمامی شهرستان های گیلان در راستای صیانت از بیت المال و رفع ظلم و تبعیض در جامعه  با توجه به نقش پراهمیت خود بیش از پیش در جهت ایجاد شفافیت بکوشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار