کد خبر: ۸۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 06 June 2020

بر اساس گزارش CDC استفاده از ماسک برای حیوانات و یا استفاده مواد ضدعفونی کننده‌ای که برای مصرف انسان درست شده‌اند، ایمن نیست. و بهترین راه برای جلوگیری حیوانات از ابتلا به این ویروس محدود کردن ارتباط آنها با انسان ها و حیوانات خارج از محیط خانه است.

کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که بعضی از آنها باعث بیماری های شبیه به سرماخوردگی در انسان میشوند، بعضی از این ویروس ها حیواناتی مانند خفاش، شتر و گاو را آلوده میکنند. انواعی از این ویروس ها هم وجود دارند که سگ و گربه را آلوده می کنند و باعث آلودگی در انسان نمیشوند.

منشا اصلی کروناویروس جدید به طور قطع مشخص نیست اما به نظر می رسد منشا اولیه این ویروس از یک منبع حیوانی باشد(بازار فروش حیوانات زنده). در حال حاضر شواهدی که نشان دهد حیوانات نقش قابل توجهی در گسترش این ویروس در دنیا داشته باشند، وجود ندارد.

اولین کیس گزارش شده از حیوانات در آمریکا مربوط به یک ببر در باغ وحش شهر نیویورک بود که این ببر علائم تنفسی داشت. و پس از بررسی و تست نمونه های جمع شده ابتلای آن به کووید۱۹ تایید شد. مسئولان سلامت بر این باورند که این ویروس از طریق یک کارگر باغ وحش که به بیماری کووید۱۹ مبتلا بوده است به حیوانات منتقل شده است.

بر اساس اطلاعات محدودی که تا امروز وجود دارد ریسک انتقال ویروس از حیوانات به انسان ها کم تلقی میشود. راه اصلی انتقال این ویروس فرد به فرد است و این ویروس میتواند از طریق ذرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و حرف زدن منتقل شود.

 

 

منبع:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/daily-life-coping/animals.html

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار