یادداشت؛دکتر علیرضا منادی نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو
حکایت پخش تبلیغات یک شرکت که با تخریب پنیر سنتی لیقوان آذربایجان توام بود ، چندان غریب نیست. متاسفانه سالهای سال است که فرهنگ تخریب وارد ادبیات سیاسی اجتماعی جامعه ما شده است و این بسط و توسعه تا آنجا پیش رفته است که صدا وسیما که قرار بود به تعبیر امام راحل دانشگاه باشد نیز به آن مبتلا شده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 06 June 2020

به گزارش تابناک تبریز،دکتر علیرضا منادی نماینده مردم شریف تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی طی یک یادداشتی به موضوع پخش یک تبلیغ تخریبی علیه پنیر لیقوان واکنش نشان داد.

متن یادداشت ایشان که در اختیار تابناک تبریز قرار داده است به این شرح است؛

حکایت پخش  تبلیغات یک شرکت که با تخریب پنیر سنتی لیقوان آذربایجان توام بود ، چندان غریب نیست. متاسفانه سالهای سال است که فرهنگ تخریب وارد ادبیات سیاسی اجتماعی جامعه ما شده است و این بسط و توسعه تا آنجا پیش رفته است که صدا وسیما که قرار بود به تعبیر امام راحل دانشگاه باشد نیز به آن مبتلا شده است .


یک فرهنگ و رویه غلطی رواج پیدا کرده است که کوتوله ها برای دیده شدن به یک استوانه بلند و بزرگ حمله می کنند تا بلکه بتوانند توجه ها را به خود جلب کنند.

شاید آن تبلیغات چی کم سواد نداند که پنیر لیقوان در خیابان ها نیویورک و لندن با افتخار تمام بنام ایران و ایرانی فروخته میشود اما جنس ها فلان شرکت که اتفاقا از رانت دلارهای دولتی نیز بهره مند است ، در بیرون از مرزهای ایران حتی در افغانستان هم درجه یک شناخته نمیشود .

تاسف آورتر این است ، صنعتی که هیچ نیازی به دولت ندارند ، هیچ باری بر دوش کسی نمی اندازد و خودش به تنهایی دهها هزار اشتغال زایی و درآمدزایی دارد را تحقیر کنیم تا بلکه کالای حقیر فلان کارتل تجاری که از دهها رانت و موقعیت استفاده و بعضا سوئ استفاده میکند دیده شود.
پنیر لیقوان به اندازه فرهنگ این مملکت قدمت دارد تنها یک کالا نیست .امری که ذهن یک تبلیغات چی حقیر از درک آن عاجز است . این دوستان باید یک مطالعه عمیق انجام دهند تا متوجه شوند که صنعت های دستی در دنیا چگونه نماد یک ملت میشوند و آنها را در جهان ممتاز میکنند . مثلا صنعت ساعت سازی سوئیس که سالانه میلیاردها دلار برای آن کشور آورده دارد.
حال تلویزیون ما اگر نمتواند از صنعت پنیر لیقوان یک نماد برای دنیا بسازد و از مزیت های آن ما را بهره مند نماید بهتر است کاری به کار این صنعتگران تاریخی نداشته باشد.
به قول آن شاعر ، گر وا نمکنی گرهی خود گره مباش .
بهرحال اقدام ناپسند شرکت میهن توسط شهروندان آذربایجانی بی پاسخ نماند و کمپین های تحریم محصولات آن شرکت و یا تبلیغ رایگان برای پنیر سنتی لیقوان به خوبی راه افتاد اما مسئولین اجرایی -نظارتی بر صدا وسیما ملزم هستند اقدامات لازم برای تنبیه خاطیان و نیز ممانعت از بروز چنین رویدادهایی را اتخاذ نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :