سرپرست دانشگاه‌های علوم پزشکی با اشاره به اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های 9 و 12 به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه آزمایش کرونای 9 نفر از مراقبین امتحانات دانش‌آموزان مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 06 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه در نشست پیش از ظهر امروز ستاد استانی کرونا با اشاره به آمار 803 بیمار مبتلا به کرونا در استان گفت: تاکنون 615 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و خوشبختانه بیمار بدحال در آی.سی.یو نداریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گچساران و یاسوج شهرهای زرد و سایر شهرها کم‌خطر هستند، افزود: درصد بهبود یافتگان در استان 74.5 و در کشور 77.6 درصد است که افزایش مبتلایان در استان آمار بهبود یافتگان را کاهش داده است.
وی عنوان کرد: میزان مرگ و میر در استان 1.4 به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت بوده و در کشور 9.7 در یکصد هزار نفر است، 11 هزار نمونه گرفته شده که شاخص نمونه‌گیری یک هزار و 525 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت که در کشور یک هزار و 32 نمونه به ازای هر یکصدا هزار جمعیت است.
این مسوول با اشاره به علت افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونای استان طی هفته گذشته گفت: مشکلی در آزمایشگاه میکروب‌شناسی استان رخ داده بود به همین دلیل 200 نمونه‌ آزمایشگاهی را به تهران فرستادیم، در یک روز هم 400 نمونه آزمایشگاهی ارسال شد که 61 مورد مثبت بود، روز بعد 31 و دیروز تعداد کمتری مبتلا به کرونا داشتیم.
یزدان‌پناه با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در کشور گفت: مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده به همین دلیل از حالت همکاری ابتدایی فاصله گرفته‌اند باید تبلیغات زیادی را داشته باشیم اما متاسفانه در 30-40 روز گذشته نتوانستیم به نحو مناسبی از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنیم چرا که پیشنهاداتی که می‌دهند در ساعات نامناسب 5 و 6 عصر که مردم از تلویزیون استفاده نمی‌کنند است که به نظرم مسوولان صدا و سیما تنها به دنبال پر کردن برنامه‌های خود هستند، پیشنهاد دادیم ساعت 21 شب که مردم هستند برنامه‌های آموزشی دانشگاه پخش شود.
وی بر الزام استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها تأکید کرد و قبرستان‌ها و مراسمات را همچنان یکی از عوامل پر خطر در استان دانست و عنوان کرر: بالغ بر 90 درصد افراد مبتلا به کرونا در استان براثر شرکت در تشییع جنازه‌ها و جمع‌های خانوادگی و عروسی‌ها به ویروس آلوده شدند که باید کنترل شود.
یزدان‌پناه با بیان اینکه استفاده از ماسک در نمازهای جمعه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت:  متاسفانه اصناف به ندرت موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شود.
وی عنوان کرد: نزدیک به 1600 پرونده تخلف عدم همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا به نهادهای قضایی ارسال شد اما تنها یک مورد رای صادر شد که باید با کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند برخورد شود.
یزدان‌پناه با طرح این پیشنهاد که نوبت‌دهی حضوری در کلینیک‌های استان حذف شود، گفت: به خاطر روستائیان نوبت‌دهی اینترنتی وجود داشت اما دانشگاه آمادگی اجرایی نوبت‌دهی به صورت اینترنتی در کلینیک‌های استان را دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به غربالگری دانشجویان در اولین روز بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: از دانشگاه‌های یاسوج و علمی کاربردی به دلیل حضور در جلسه هماهنگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌کنم اما مسوولان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور اجازه حضور ما در مراسم را ندادند و احتمالا پروتکل‌ها در آنجا رعایت نشود.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی 9 و 12 باید به صورت حضوری امتحانات خود را انجام دهند که در همین خصوص از 30 مراقب در گچساران نمونه‌گیری شد و 9 مورد مثبت گزارش شد که باید آموزش و پرورش سلامت مدیران و مراقبین را کنترل کند تا مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود.
این مسوول در پایان بر هدف‌دار شدن کمک‌های حمایتی دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار