کد خبر: ۸۵۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 06 June 2020

ساعاتی قبل مراسم قرعه کشی ایران خودرو مربوط به طرح فروش فوق‌العاده ۱۵ هزار خودرو در عید سعید فطر، روز شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ با حضور نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در شرکت ساپکو انجام شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایمنا پس از اتمام ثبت نام ۱۰ روزه متقاضیان در طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو که از ۴ خرداد تا ۱۴ خردادماه اجرایی شد، مراسم قرعه کشی ثبت نام کنندگان اولین فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو برگزار شد.

برای مشاهده و دانلود لیست اسامی برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو ۹۹ + جزئیات واریز وجه کلیک کنید

تعداد نفرات ثبت نام کننده در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو

در روند ثبت نام اولیه محصولات ایران خودرو حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند.

تعداد نفرات شرکت کننده در قرعه کشی ایران خودرو

بر اساس آمار پس از راستی آزمایی و بررسی اطلاعات قرعه کشی بین ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر برگزار شد.

تعداد خودروهای ارائه شده در طرح فروش ایران خودرو

در اولین طرح فروش فوق‌العاده خودرو، ۲۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسید که سهم ایران خودرو ۱۵ هزار دستگاه است.

ایران خودرو

محصولات ایران خودرو در اولین طرح فروش فوق‌العاده

محصولات ارائه شده توسط ایران خودرو در اولین طرح فروش فوق‌العاده خودرو شامل رانا، پژو پارس (TU5)، پژو ۲۰۶ معمولی و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس است.

تعداد محصولات ایران خودرو

در طرح فروش ایران خودرو کمترین سهم به رانا با ظرفیت ۶۳۰ دستگاه اختصاص دارد، سهمیه پژو پارس (TU5) چهار هزار دستگاه، سهمیه پژو ۲۰۶ معمولی ۶ هزار و ۳۷۰ دستگاه و سهمیه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۴ هزار دستگاه اعلام شده است.

تعداد متقاضیان برای هر خودروی ایران خودرو

۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی خرید ۶۳۰ دستگاه رانا، ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی چهار هزار دستگاه پژو پارس، یک میلیون و پنجاه هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی ۶ هزار و ۳۷۰ دستگاه پژو ۲۰۶ و تعداد ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی خرید چهار هزار دستگاه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند، بر این اساس افرادی که برای خرید پژو ۴۰۵ ثبت نام کردند دارای بیشترین شانس برنده شدن و ثبت نام کنندگان پژو پارس دارای کمترین شانس برنده شدن بودند.

ایران خودرو

تعداد برندگان قرعه کشی ایران خودرو

از هر ۴۶۹ متقاضی خودرو رانا یک نفر، از هر ۵۴۲ نفر متقاضی پژو پارس یک نفر، از هر ۱۴۹ متقاضی پژو ۲۰۶ یک نفر و از هر ۱۳۶ متقاضی پژو ۴۰۵ یک نفر و جمعاً ۱۵ هزار نفر برنده قرعه کشی ایران خودرو شدند.

حاضران در قرعه کشی ایران خودرو

نمایندگان وزارت اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم قرعه کشی ایران خودرو حضور و از نزدیک بر فرآیند قرعه کشی نظارت داشتند.

ایران خودرو

اعلام اسامی برندگان ایران خودرو

از کجا بفهمیم در قرعه کشی ماشین برنده شدیم؟ این سوالی است که احتمالاً برای بسیاری از شرکت کنندگان در قرعه کشی مورد توجه باشد. اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو، پس از اتمام مراسم قرعه‌کشی و تأیید نهایی توسط ناظران، از طریق ارسال پیامک به برندگان و همچنین سایت فروش ایران خودرو به‌نشانی esale.ikco.ir به تفکیک خودرو اعلام خواهد شد.

مهلت پرداخت وجه خودرو

متقاضیان مکلف هستند در ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند؛ ضمن اینکه در صورت واریز نکردن وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تأیید دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شود.

ایران خودرو

سند خودروهای ایران خودرو

سند فروش خودروهای طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو از سوی خودروساز با درج عبارت «ترهین یک ساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز شده که پس از اتمام دوران رهن، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.

فروش خودروهای ایران خودرو

با توجه به مفاد قرارداد فروش، امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی در اولین طرح فروش فوق‌العاده از سوی متقاضیان در دوران رهن وجود نخواهد داشت. همچنین متقاضیانی که در ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف شدند.

ایران خودرو

جزئیات مراحل راستی آزمایی

  • کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی‌بوس، کامیونت و غیره را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده بودند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نبود.
  • اگر فردی در هر دو مجموعه خودروساز ثبت نام کرده باشد در صورتی که ظرفیت فروش یک شرکت بیش از حد مجاز باشد ثبت نام او در شرکت دیگر ثبت خواهد شد. به عنوان نمونه در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد حجم متقاضی برای ثبت نام خودروهای ایران خودرو بیش از سایپا است و اگر فردی هم در ایران خودرو و سایپا ثبت نام کرده باشد ثبت نام در ایران خودرو حذف و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا است.
  • مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت شده، توسط ثبت احوال استخراج و مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.
  • مشتریانی که قبلاً پذیرش داشته‌اند ولی اقدام به صلح نکرده‌اند، در این طرح فروش فوری امکان پیش ثبت نام نداشتند و اگر ثبت نامی انجام شده آنها از قرعه کشی حذف خواهند شد.
  • در بخش راستی آزمایی ثبت نامی‌ها پلیس راهور مسئول بررسی پلاک فعال افراد متقاضی است همچنین شرکت‌های خودروساز نیز باید بررسی اطلاعات فرد متقاضی اعلام کنند که آیا در طول ۳۶ ماه گذشته خودرویی از شرکت‌ها خریداری کرده است یا خیر
  • روند راستی آزمایی ثبت نامی‌ها تا ۱۶ خرداد به اتمام رسید اما تحویل خودرو تا سه ماه طول می‌کشد و راستی آزماییها در این بازه زمانی انجام و اگر خطایی در ثبت اطلاعات توسط فرد متقاضی مشاهده شود ثبت نام باطل خواهد شد.
  • در روند قرعه کشی سهم ۱۰ درصدی به عنوان ذخیره افرادی که امکان پرداخت وجه را ندارند، در نظر گرفته شد.

نحوه قرعه کشی محصولات ایران خودرو

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار