کد خبر: ۸۵۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 04 June 2020
 
بیم شیوع کرونا با حضور گردشگران در آستارا

تابناک/ تعطیلات نیمه خردادماه و هوای مطبوع بهاری، باعث حضور چشمگیر گردشگران از اقصی نقاط کشور در آستارا شده‌است اما بی‌اعتنایی اغلب مسافران به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، بیم شیوع بیماری کرونا را در اذهان ایجاد می‌کند.

از عصر ۱۳ خرداد تاکنون گردشگران زیادی از شهرستان های مختلف کشور وارد آستارا شده اند و مبادی ورودی از شمال و جنوب، لحظات شلوغ و پر ترافیک را تجربه می کند و خیابان های داخل شهر نیز در روزهای اخیر با ترافیک نیمه سنگین مواجه است.

۲ واحد کمپ اقامتی شهرداری آستارا با ظرفیت ۴۰۰ خانوار در ورودی شهر به منظور اقامت و ۱۸ کیلومتر نوار ساحل آستارا با سه طرح سالمسازی و بازار ساحلی معروف این شهرستان به عنوان مکان های گردشگری، مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

تعداد زیادی از مسافرانی که از استان های شمال غرب کشور وارد آستارا شده و قصد سفر به استان هایی نظیر مازندران و گلستان را دارند، ساعات یا روزهایی را به بازدید از نقاط گردشگری آستارا اختصاص می دهند.

مسافرانی که از مسیر استان گیلان قصد دیدار از مناطق شمال غرب کشور به خصوص استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را دارند، سری به بازار ساحلی شهرستان آستارا می زنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا روز پنجشنبه در بازدید از حضور گردشگران در نوار ساحلی این شهرستان گفت: پیش از آغاز تعطیلات نیمه خرداد، جلسه شورای ترافیک و ستاد ساماندهی سواحل برگزار و تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران اندیشیده شد.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: حضور گردشگران از عصر سه شنبه در آستارا آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و مسافران، نکات بهداشتی را هنگام حضور در اماکن اقامتی و رستوران ها رعایت و  زمان بازگشت از سفر را مدیریت کنند تا در ساعات پایانی روز، شاهد ترافیک سنگین در مبادی خروجی شهر نباشیم.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، از قدرت شیوع بالایی برخوردار است و طبق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با این بیماری، برای پیشگیری از ابتلا به آن باید از حضور غیرضروری در اجتماعات خودداری و در صورت ضرورت از ماسک و دستکش استفاده و موازین بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جاذبه های متعدد گردشگری و ۱۳ هتل، ۹ هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی، آماده استقبال از مسافران تابستانی است و مرکز آن با میزبانی میلیون ها گردشگر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار