اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در 13 خرداد
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 13 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 02 June 2020

  به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 13 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :
بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/3/13 تقدیم حضور می گردد :

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

رئیس پلیس راه استان مازندران از محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 13 خردا ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 خرداد ماه در محورهای مواصلاتی خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی"در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور افزايش ايمني ، ايجاد کشش و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 13 خرداد ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 دی ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به جز موتورسيکلت هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 خرداد ماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و بالعكس ممنوع است .

سرهنگ قدمی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كرج- چالوس، تصریح کرد: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 13 خرداد ماه تا 2 بامداد روز چهارشنبه 14 خرداد ماه از مرزن آباد به سمت کرج (میدان امیرکبیر) ممنوع و در صورت اعلام ماموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 3 بعد از ظهر روز سه شنبه تا 2 بامداد روز بعد از میدان امیر کبیر کرج و آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد بصورت يك طرفه خواهد بود.

قدمی اظهار داشت: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 ظهر روز جمعه 16 خرداد ماه تا 2 بامداد روز شنبه 17 خرداد ماه از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و در صورت اعلام ماموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه تا 2 بامداد روز شنبه 17 خردادماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت يك طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوع بودن تردد كليه تریلر ها از محور هراز عنوان کرد: تردد کلیه كاميون ها و كاميونت ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز سه شنبه 13 خرداد ماه تا ساعت 6 بعد از ظهر روز شنبه 17 خردادماه از این محور ممنوع است .

قدمی همچنین اظهار داشت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز جمعه 16 خردادماه تا 2 بامداد روز شنبه 17 خردادماه ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 2 بعد از ظهر روز جمعه 16 خرداد ماه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه 17 خردادماه در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) یک طرفه است .

سرهنگ قدمی متذکر شد: در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت های مقطعی از مسیر شمال به جنوب و یا جنوب به شمال محورهای هراز و کرج – چالوس اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت های تردد در محور تهران- فیروزکوه- قائم شهر – سمنان و بالعکس نیز خبر داد و افزود: تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 صبح تا 24 روز جمعه 16 خردادماه از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر – فیروزکوه و تهران ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور- در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

 

تخریب بناهای غیر مجاز در بهشهر 

فرمانده انتظامی استان مازندران از تخریب بناهای غیر مجاز به ارزش 35 میلیارد ریال در 12 هزار متر از زمین های زراعی شهرستان بهشهر خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر ، گفت: در پی احداث بناهای غیر مجاز توسط افرادی سودجو در یکی از مناطق زراعی و کشاورزی شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی شهرستان بهشهر و اداره منابع طبیعی، بناهای ایجاد شده در این زمین ها مجموعا به متراژ 365 که در 12 هزار و 726 متر از زمین های زراعی و کشاورزی آن شهرستان احداث شده بودند تخریب شد .

سردارمیرزایی ارزش ساختمان های ایجاد شده در این زمین ها را بالغ بر 35 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : در ادامه این عملیات 5 نفر از عاملان این ساخت و سازها با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

این مقام انتظامی، با اشاره به این که تجاوز به منابع ملی و کشاورزی، تجاوز به اقتصاد و سرمایه های کشور و حقوق همه مردم است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .

 

سارق حرفه ای سیم و کابل برق در بابل زمینگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

 سرهنگ سیدمحسن جعفری در شتریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل برق در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران انتظامی بخش بابلکنار موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 9 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان نکا موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، با انجام اقدامات اطلاعاتی به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده مظنون شده و پس از هماهنگی با مقامات قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ، مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

 

 

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف 4 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در پی اعلام خبری مبنی بر دپوی چوب آلات قاچاق توسط فردی در اطراف یکی از روستاهای بخش چهار دانگه، موضوع در دستور کار مامورین پاسگاه انتظامی کیاسر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از محل مورد نظر موفق به کشف 4 تن چوب الات جنگلی قاچاق که بصورت غیر قانونی از جنگل های اطراف برداشت شده بود شدند.

سرهنگ صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در خاتمه، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

 

قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از شناسایی و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 4 کیلوگرم شیشه در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام این خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک سوداگران مرگ در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری، از کشف 4 کیلو و 200گرم شیشه در بازرسی از خودرو متهم که قصد حمل و جابجایی آن از یکی از مرزهای جنوبی کشور در این شهرستان را داشت خبر داد و خاطر نشان کرد: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 کشف 5تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 5 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصوات و فراورده های طبیعی به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی این فرماندهی موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی قاچاق در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضایی متهم را دستگیر و در بازرسی از محل دپوی چوب توسط نامبرده 5 تن چوب قاچاق کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی میاندورود در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

دستگیری سارقان اماکن عمومی و تجاری در بابلسر 

فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری سارق اماکن عمومی و تجاری با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسین اسدی " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع سرقت اموال یکی از اماکن تجاری و عمومی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ اسدی ، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 8 فقره سرقت اماکن عمومی و تجاری در سطح شهرستان بابلسر اعتراف کرد.

وی در ادامه، اظهارداشت: متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان از شهروندان و متولیان اماکن مقدسه خواست: هشدارهای انتظامي را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و باتوجه به تعطیلی اماکن متبرکه به علت شیوع ویروس کرونا، ضمن تداوم نظارت و سرکشی های مستمر، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 فوت و فن های تعامل با نوجوان 

نوجوانی مرحله حساسی از زندگی است که به صورت مستقیم با سرنوشت فرد در ارتباط است. 

کارا برخلاف دوران کودکی اش که بی نهایت پسری حرف گوش کن، آرام و مودب بود مدتی است که سربالا صحبت کرده و راه سرکشی و بی توجهی به والدین را در پیش گرفته است.

وی حتی تا 13سالگی هیچ گونه پرخاشگری ای نسبت به اطرافیان خود نشان نداده بود، اما اکنون مدتی است که رفتار وی برای خانواده اش نگران کننده به نظر می رسد.

پدر کارا پس از کلی مطالعه کتاب های روانشناسی در مورد رفتار با نوجوان و مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی به این نتیجه رسید که هیچگونه رفتار پرخاشگرانه ای با مرد نوجوان خانواده نباید داشت، بلکه برعکس باید وی را درک کرد و با وی مانند یک مرد رفتار کرد و به خواسته های وی احترام گذاشت.

در یکی از روزها پدر برای کاری از پسر کمک می خواهد.

پدر: آقا کارا بیا بریم سر زمین شالیزار کار دارم.

کار با تندی : چرا باید بیام زمین کشاورزی.

پدر با آرامی با لحنی صحبت می کند که گویا متوجه تندی کارا نیست: یه خورده کارها امروز سنگینه، یه مرد می خوام تا بتونه به من کمک کنه.

کارا با شنیدن یه مرد از زبان پدر در خطاب به خود احساس خوشایندی را در ذهن خود تداعی نمود،اما همچنان می خواست که در قبال پدر گارد بگیرد به همین دلیل گفت: من نمی آم.

پدر هر چند از جمله کارا ناراحت شد،اما قبل از هرگونه برخوردی با کارا ترجیح داد تا برای تصمیم کارا احترام قائل شود،به همین دلیل گفت: ایرادی نداره،حتما برای این رفتارت دلیل منطقی ای داری.

کارا : نه دلیلی ندارم،اما...

پدر : اما من با ورم نمی شه که بی دلیل چنین تصمیمی می گیر،ولی ایرادی نداره،خودم یکاری اش می کتنم.

کارا کمی مکس کرد و وقتی دید پدر آماده رفتن به بیرون از منزل می شود،گفت بابا من هم می آم سرزمین.

پدر :آخه.

کارا: نه می آم.

نظر کارشناس:

یکی از ویژگی های دوران نوجوانی استقلال طلبی افراد می باشد،نوجوان از طرفی در به سنین خردسالی و کودکی متصل بوده و از سویی دیگر به دوران جوانی و سپس ختم می شود. افراد در این سنین خواهان پیشرفت و رو به جلو بودن می باشند و متنفر از این هستند که کسی آنها را به عنوان فردی خردسال و یا کودک مورد نظر قرار دهد.

از بی اعتمادی به عنوان فردی بزرگسال از سوی اطرافیان بی نهایت متنفر بوده و از اینکه کسی به آنها به عنوان بزرگسال احترام بگذارد بسیار لذت می برند.

نوجوان خواهان استقلال بوده و نهایت تلاش خود را برای اثبات به دیگران به عنوان فردی لایق و شایسته بکار می برد.

اگر والدین می خواهند فرزندشان در نوجوانی عصبی و پرخاشگر نشوند باید به آنها به عنوان فردی بزرگسال و قابل اعتماد در انجام فعالیتها اعتماد کنند.

نویسنده: قاسم گرجی،اداره مشارکت و آموزش همگانی معاونت اجتماعی مازندران

 

خبر : سلمان مهدوی خبرنگار تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار