ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه این اطمینان را به والدین داد که امتحان دانش آموزان در محیطی پاک و سالم و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 02 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از اینسا،محمدابراهیم الهی تبار، با بیان اینکه امتحانات مقاطع مختلف مدارس بصورت حضوری و غیرحضوری در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: در مقاطعی که امتحانات بصورت حضوری برگزار می‌شود، تمام پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس اجرا می شود.

وی افزود: محل امتحانات در مدارس بصورت مداوم گندزدایی و ضدعفونی شده و تمام نکات بهداشتی مربوط به حضور دانش آموزان و مراقبین در محل امتحانات بصورت دقیق رعایت می شود و جای نگرانی برای خانواده ها نیست.

الهی تبار با اشاره به در پیش بودن امتحانات پایه دوازدهم، گفت: برای برگزاری این امتحانات 183 حوزه امتحانیه در سطح استان در نظر گرفته شده و از 17 خرداد تا 15 تیر ماه به مدت "22 روز کاری" این امتحانات در استان برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در محل حوزه های امتحانیه لحاظ شده و این تدبیر صورت گرفته که دانش آموزان بلافاصله بعد از ورود به محل آزمون بدون معطلی بر روی صندلی خود مستقر شده و تجمعی در محیط بیرون نداشته باشند.

الهی تبار تصریح کرد: همچنین قرار است نکات بهداشتی لازم برای دانش آموزان از جمله همراه داشتن تجهیزات محافظتی مانند ماسک و نیز همراه داشتن لوازم تحریر شخصی از طریق شبکه های ارتباطی آموزش و پرورش به خانواده ها اطلاع رسانی شود.

وی افزود: ضدعفونی کردن تمامی حوزه های امتحانیه توسط قرارگاه غرب ارتش، سپاه نبی اکرم(ص) و اداره کل آموزش و پرورش طی تقسیم بندی صورت گرفته انجام می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

الهی تبار تصریح کرد: حتی جهت جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط حوزه های امتحانیه مقرر شده اسفنج آغشته به مواد ضدعفونی کنند زیر پای دانش آموزان قرار داده شود تا آلودگی کفش آنها نیز مرتفع شود.

وی افزود: در محل ورودی حوزه های امتحانیه هم مایع ضدعفونی کننده و الکل جهت ضدعفونی کردن دست ها لحاظ خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه از والدین خواست تا چنانچه فرزند آنها مشکوک به علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزاست از فرستادن آنها به محل آزمون به طور جد اجتناب کنند.

وی از والدین خواست تا این موارد را با مسئولین آموزش و پرورش و متولیان آزمون در میان گذاشته و این اطمینان خاطر را داشته باشند که از فرزند آنها در شرایط دیگری آزمون به عمل خواهد آمد و از امتحان جا نمی‌ماند.

الهی تبار در ادامه از معرفی نماینده وزارت علوم در استان جهت برگزاری کنکور سراسری خبر داد وافزود: ساختار برگزاری آزمون سراسری در استان در حال شکل گیری است و این آزمون حدود یک ماه بعد از امتحانات پایه دوازدهم برگزار می شود.

وی افزود: تدارک برای برگزاری این آزمون در استان هم در حال انجام است و جای نگرانی نیست و قطعا پروتکل های بهداشتی در حوزه های آزمون سراسری هم با جدیت هرچه تمام لحاظ خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار