بسیاری از افراد دچار معضل ریزش مو و یا کچلی می شوند.امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد با این مشکل مواجه هستند که یکی از دلایل اصلی آن مشکلات تغذیه و یا فشارهای زندگی می باشد.اما خبر خوب این است که چنین افرادی می توانند با روش های مختلف کاشت مو موهای گذشته خود را برگردانند و چهره زیبای خود را دوباره بدست آورند.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 01 June 2020

بسیاری از افراد دچار معضل ریزش مو و یا کچلی می شوند.امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد با این مشکل مواجه هستند که یکی از دلایل اصلی آن مشکلات تغذیه و یا فشارهای زندگی می باشد.اما خبر خوب این است که چنین افرادی می توانند با روش های مختلف کاشت مو موهای گذشته خود را برگردانند و چهره زیبای خود را دوباره بدست آورند.

کاشت مو یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های بازگشت موهای از دست رفته می باشد که در تمام دنیا در حال انجام است و بع طور کلی طی سالیان گذشته این تکنیک امتحان خود را پس داده است.کاشت مو از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است به طوری که با گذشت زمان این تکنیک به روز شده و روش های مطمئن تر و کم عیب تری تاکنون برای انجام این روش ارائه شده است.

 

انواع روش های کاشت مو:

 

کاشت موبه روش SUT:

جدیدترین و پیشرفته ترین روش کاشت مو ، کاشت مو به روش SUT می باشد.این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می گیرد و تمام مراحل آن توسط دستگاه و بدون دخالت دست صورت می پذیرد.با استفاده از این روش می توان در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی تار مو را در منطقه مورد نظر کاشت و مو حالت طبیعی و تراکم بالایی خواهد داشت.

 

کاشت مو به روش FIT :

یکی دیگر از روش های کاشت مو ، کاشت مو به روش FIT می باشد. روش انجام کاشت مو به روش FIT و یا ایزوله سازی فولیکول یکی از روش های مدرن کاشت مو می باشد که در این روش جای زخم بر روی پوست سر باقی نخواهد ماند اما روند انجام آن طولانی تر از سایر روش ها می باشد.دوران نقاهت و زمان بهبودی کاشت مو به روش FIT کوتاه می باشد و عوارض این تکنیک بسیار ناچیز می باشد.

 

کاشت مو به روش FUT :

از دیگر روش ها و تکنیک های کاشت مو ، کاشت مو به روش FUT می باشد.نام دیگر این روش به اصطلاح کاشت مو نواری می باشد.در این روش نوار نازکی از پوست پشت سر برداشت شده.دلیل بهره گیری از این قسمت سر موهای مقاوم این ناحیه از سر نسبت به ریزش می باشد.سپس  پزشک متخصص واحد های فولیکول را از نوار جدا می نماید. هریک از این فولیکول ها شامل یک تا 4 تار مو می باشد.پس از این مرحله با ایجاد برش های ریز در ناحیه کاشت ، فولیکول ها را در نواحی مورد نظر خواهد کاشت.

در کاشت مو به روش FUT پیش از کاشت فولیکول ها ، محل برداشت بخیه می شود و طی 10 تا 14 روز بخیه ها را می توان برداشت.با گذشت زمان محل بخیه ترمیم شده و از تمامی آن ین خط باقی خواهد ماند.

روش های دیگری جهت کاشت مو وجود دارد که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. کاشت مو به روش BHT ، کاشت مو به روش FUE ، کاشت مو به روش FUG و... از جمله روش های کاشت مو می باشد که امروزه با جایگزینی روش ها و شیوه های جدید کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 با مزایا و معایب کاشت مو بیشتر آشنا شویم

مزایا و معایب کاشت مو:

قطعا هریک از روش ها مانند هر عمل دیگری دارای مزایا و معایب می باشد.در این قسمت به مزایا و معایب کاشت مو می پردازیم.

در کاشت مو به روش SUT کمترین معایب دیده می شود.در این روش هیچگونه جای زخم باقی نخواهد ماند ، در هنگام کاشت مو نیاز به بیهوشی وجود ندارد و تمامی مراحل بدون درد ، تورم و یا خونریزی انجام می گیرد.تراکم مو در این روش بسیار زیاد می باشد و سرعت انجام کاشت مو به دلیل انجام این روش به وسیله دستگاه های مخصوص ، از سایر روش ها بسیار بالاتر است.در کاشت مو به روش SUT به دلیل این که از نظم خاصی در هنگام کاشت تبعیت نمی کند ، ظاهر موهای بسیار طبیعی به نظر می رسد.

از معایب این روش می توان گفت چنانچه مسائل بهداشتی توسط پزشک و یا فرد به درستی صورت نگیرد ، ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.احتمال انتقال بیماری و یا تخریب بانک مو در هنگام برداشت در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است.همچنین در صورت عدم رعایت برخی مسائل توسط پزشک ممکن است دستگاه حفره یا اسکار بر روی سر ایجاد نماید.

در کاشت مو به روش FIT پیش از شروع کار در محل برداشت مو بیهوشی موضعی تزریق می گردد تا فرد درد کمتری را احساس نماید.دوره ریکاوری و نقاهت کاشت مو به روش FIT بسیار کوتاه می باشد که یکی از مزایای این روش محسوب می شود.اما دوره و روند کاشت مو به روش FIT طولانی تر از سایر روش ها است که این مورد جز معایب این روش می باشد.احتمال تخریب بانک مو در این روش زیاد است و به همین علت در دوره های بعدی کاشت مو تعداد موی کمتری را می توان کاشت.

کاشت مو به روش FUT نیز دارای مزایا و معایبی می باشد که از معایب آن می توان به درد و خونریزی ، ایجاد جای زخم و اسکار به صورت خطی در پشت سر ، ایجاد سردرد احتمالی پس از عمل ، نیاز به بیهوشی در حین عمل ، نیاز به مراقبت های ویژه در دوره نقاهت و... اشاره نمود.اما مزایای کاشت مو به روش FUT عدم ایجاد فرورفتگی و یا برجستگی بر روی سر می باشد.

با مزایا و معایب کاشت مو بیشتر آشنا شویم

به طور کلی مزایا و معایب کاشت مو عبارتند از:

مزایای کاشت مو:

  • رفع ریزش و طاسی سر
  • افزایش اعتماد به نفس و جوانسازی چهره و بازگشت موهای از دست رفته
  • کاشت مو بر عکس سایر روش ها روشی دائمی می باشد.
  • هزینه ی پرداختی برای انجام کاشت مو به مراتب پایین تر از مجموع هزینه هایی است که در طول مدت زمان با روش های دیگر پرداخت می شود.
  • ظاهر روش کاشت مو بسیار طبیعی بوده به طوری که اگر به درستی و توسط کلینیک معتبر انجام شود هیچکس متوجه کاشت مو نمی شود.

معایب کاشت مو:

 

به صورت کلی کاشت مو یک روش بسیار کم ریسک محسوب می شود.معایب عمده این کار زمانی بوجود می آید که کاشت توسط کلینیک و پزشک غیر حاذق انجام شود و در صورتی که کلیه مراحل کاشت مو را به دست پزشکان متخصص و کلینیک های تخصصی بسپاریم غیر از برخی عوارض کوتاه مدت دچار مشکل دیگری نخواهیم شد.

  • در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و برخی مسائل در کلینیک های غیر تخصصی ممکن است سبب ایجاد عفونت ، زخم ، فرورفتگی و برجستگی در پوست سر می شود.
  • بجای ماندن خط بخیه در روش FUT (در صورتی که بخیه توسط یک پزشک حرفه ای انجام شود کاملا توسط موهای اطراف پوشانده می شود و بهیچوجه قابل مشاهده نخواهد بود)
  • چنانچه برداشت مو به درستی صورت نگیرد ممکن است سبب ایجاد آسیب به ریشه مو شود.
  • در روز های اولیه پس از عمل سر دچار تورم ، قرمزی ، خارش و ... می شود.
  • در صورت غیر حرفه ای بودن مرکز کاشت مو ممکن است خط رویش غیرطبیعی یا اصطلاحا عروسکی شود.

 

در پایان می توان گفت چنانچه کاشت مو در کلینیک تخصصی معتبر و به وسیله پزشک متخصص صورت گیرد کمترین عوارض را با خود به همراه خواهد داشت.یکی از بهترین و معتبرترین مراکز و کلینیک های تخصصی کاشت مو ، کلینیک زیبایی نورا می باشد.این کلینیک با بکارگیری کادری مجرب و بهره گیری از بروز ترین امکانات و ابزار های روز دنیا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که در صدد کاشت مو می باشند.کلینیک زیبایی نورا در محدوده ونک واقع شده است.چنانچه قصد کاشت مو در ونک را دارید می توانید با مشاورین این کلینیک در ارتباط باشید.

 

تلفن تماس: 021-88196127 ، 021-88877514 ، 021-88877513

آدرس وبسایت: www.nora-clinic.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار